.Perpustakaan awam.
Seperti yang dijanjikan,Chorong bertemu dengan Daniel di perpustakaan awam.Tempat yang mereka selalu duduk menjadi pilihan mereka selalu.Buku-buku yang tersusun rapi diatas meja berjaya mengejutkan Chorong.Banyaknya buku namja ni ambil..Dia nak pinjam semua ni ke??
"Daniel ah,semua buku ni kau nak pinjam ke???jinjjayo??"soal Chorong terkejut.Dahlah tebal-tebal semua..
Daniel menggeleng kecil"aniya..saya tengah pilih buku paling terbaik untuk dipinjam.Setiap buku kan ada isi yang lain-lain.Saya nak pastikan..apa yang saya nak ada dalam 1 buku je..boleh awak tolong saya??"kata Daniel..
"Nae??"soal Chorong blur tapi tak lama selepas itu dia mengangguk dan mula menolong Daniel memilih buku yang sesuai.
Dalam 1 jam mereka di library,akhirnya buku yang Daniel nak jumpa jugak.Mereka berdua menuju ke kaunter untuk meminta cop peminjaman buku.
Chorong tak boleh duduk diam bila penjaga kaunter tu asik tersenyum-senyum memandang mereka berdua..dah kenapa senyun-senyum??
"Kamu berdua bercinta ke??"soalnya mengejut..
"Mwo???"serentak Chorong dan Daniel..
"Aniya..kami berdua kawan je.."jawab mereka serentak..
Ahjumma tu mengangguk faham dan kembali tersenyum"kamu berdua sesuai dan sepadan kalau bercinta..masing-masing handsome dan cantik.."puji ahjumma tu.
Chorong dan Daniel hanya tersengeh malu.Sepadan katanya.Tak tahu ke yang Chorong ni dah kahwin huh??
"Amboi makcik bawang ni..ingat dia omma aku nak tentukan jodoh aku??aku dah kahwinlah makcik bawang oii...sibuk hal orang lah dia ni.."bebel Chorong dalam hati.Kecik besar kecik besar je dia pandang ahjumma di depannya ni..elak kena back hand kejap lagi..
"Jomlah..kita ke cafe.."ajak Daniel yang telah selesai meminjam buku.Chorong mengangguk dan keluar dari library dalam keadaan segera..
"Merepek je lah ahjumma tu..ada ke patut kata yang saya dan awak sepadan??tak masuk akal langsung.."kata Chorong dengan kepalanya menggeleng-geleng..
Daniel yang mendengar hanya tersenyum pahit"apa salahnya kalau kita bercinta pun kan??"soal Daniel terlepas.Cepat-cepat dia menutup mulutnya..
"Apa awak cakap??"soal Chorong kurang dengar..
"Takde apalah..jomlah..kereta saya kat depan sana tu.."kata Daniel.Langkahnya dilajukan menuju ke keretanya yang parking di tepi jalan.Kena tarik baru tahu..
.Cat cafe.
Mereka berdua masuk ke cafe tersebut dan memilih tempat yang berdekatan dengan kaunter.Chorong memandang cafe tersebut dengan penuh kagum.Dimana-mana ada kucing.Cakap je kucing apa..semua ada..dan semua comel-comel..
"Saya tak tahu pun cafe ni wujud.."kata Chorong dan matanya tak lepas dari melihat kucing-kucing tu semua..
"Mana awak nak tahu..awak baru je datang dari Jepun.Selok- belok Korea awak tak tahu lagi...yang awak tahu hanya pergi collage dan Perpustakaan awam.."balas Daniel..eh..ni merendah-rendahkan orang ke apa ni??
"Nak oder apa??biar saya oder..kalau awak nak main-main kucing tu main lah.."kata Daniel..
"Cheese cake dengan hot latte.."balas Chorong.Daniel mengangguk lalu menuju ke kaunter..
Chorong bangun dari tempatnya.Kucing parsi berwarna putih diambilnya dan di bawa ke mejanya.Bulu-bulu kucing tu diusapnya lembut.."kyeopta.."kata Chorong geram..
"Hey..kau lagi.."tiba-tiba seorang namja menegur Chorong membuatkan Chorong terkejut hebat..
"Hah..betullah...kau yang langgar aku kat mall masa tu...hidup lagi kau kan??"katanya dengan ketawa fakenya..
Chorong dah menunduk malu.Apahal boleh jumpa V kat sini pulak??aduh mak..janganlah dia perasan yang Chorong keluar dengan Daniel..
"Sorry..."tegur Daniel dan duduk di tempatnya..
Perasaan Chorong sekarang ni macam nak mati je bila Daniel duduk didepannya..kepalanya diangkat memandang V sekilas lalu menatap Daniel..
"Boyfriend kau eh??wuhoo!!!"usik V..
"Boleh saya tahu dia siapa??"soal Daniel kepada Chorong..
"Ehem..dia..dia namja yang saya tak sengaja langgar kat mall masa tu.."jawab Chorong..
"Oh.."
Chorong memandang V dengan tatapan death glarenya..kaki V di pijaknya kuat"maaflah sebab langgar kau masa tu..aku tak sengaja.."kata Chorong..
"Takpelah..aku maafkan..have a nice day with your boyfriend.."balas V lalu keluar dari cafe tersebut.Chorong menghembus nafas leganya..
"Tegur awak semata-mata itu je??pelik je namja tu.."kata Daniel..
"Memang pelik pun dia tu...mati aku balik ni nanti.."bebel Chorong dalam hati..
°°°
.Bilik V.
Kelihatan V sedang baring meniarap dikatilnya.Chorong yang baru masuk menutup pintu bilik dengan rapat..
"Wah!!bestnya hidup kau..kat luar dengan namja lain..kat rumah dengan namja lain..siapa tu??namja chingu kau ke??"soal V tetapi tidak memandang Chorong..
"Dia kawan aku lah.."jawab Chorong.Begnya di baling di atas tilam.Tuala dan pakaiannya diambil..
"Oh kawan..okey.."kata V dan kembali baca novel..
Chorong menghiraukan V.Baru je dia nak masuk tandas..V menghalangnya dangan menarik lengannya sedikit kasar.
"Esok balik sekolah kita pindah ke rumah baru.Jangan fikir pasal pakaian kau sebab pembantu rumah kau dah buat semua.Esok jangan balik lambat..aku tunggu kau.."kata V dan melepaskan genggaman dia..
Chorong menghembus nafasnya geram..Macam tak boleh cakap lepas dia mandilah..
-esoknya-
"Hoii bangun!!!!"V mengoncang tubuh Chorong sedikit kuat..
"Hoi bangunlah.."arah V lagi.Ton suaranya sedikit meningkat..
"Yah!!Park Chorong bangun..nanti kau lambat nak sekolah lah!!!!!"akhirnya V menjerit kuat dan membuatkan Chorong terbangun secara mengejut..
Dengan mata yang sepet..Chorong memandang V yang sudah lengkap dengan baju sekolahnya"kau nak pergi mana??"soal Chorong..
"Sekolah lah..cepat lah siap..aku nak hantar kau balik rumah kau lagi.."kata V membuatkan Chorong blur..
"Rumah??"
"Yelah rumah..kau nak gi sekolah macam mana kalau baju dan beg kau kat rumah omma kau..ppali mandi..aku tak banyak masa ni.."arah V..
Chorong bangun dari tempatnya lalu masuk ke dalam tandas untuk bersihkan diri..
Selesai dengan sarapan,V memecut laju ke rumah Chorong dalam 15 minit je dah sampai rumah Chorong.Hebat namja ni main cilok-cilok..
"Siap cepat..aku hantar kau ke sekolah.."kata V mengejutkan Chorong..
Kalau V yang hantar..mesti dia tahu yang Chorong ni pelajar collage bukan pelajar sekolah..otaknya terpaksa bekerja gigih pagi ni untuk mencari alasan..
"Kau pergi jelah sekolah.."arah Chorong..
"Mwo??"soal V.Cermin helmetnya dinaikkan..
"Aku cakap kau pergi jelah sendiri.."kata Chorong..
"Waeyo??kau takut yeoja-yeoja kat sekolah kau terpikat kat aku ke apa??"soal V sambil tersengeh..
"Aku tak sekolah macam kau lah pabo.."kepala V ditunjalnya geram..
"Habistu??"aoal V lagi..
"Aku homeschool.."kata Chorong dan terus masuk ke dalam rumahnya tanpa menoleh kebelakang..
"Homeschool??binatang apa tu??"soal V sendiri.Sebab malas nak fikir dan dia dah pun lambat..akhirnya dia pergi sekolah sendiri..
-TBC-
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
FanficV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...