DUA ENAM [Jeles?]

643 67 10
                                    

.Collage.

Chorong yang sedang bergelut dengan laptopnya terhenti bila seorang yeoja duduk dihadapannya sambil memaparkan wajah tenangnya.

"Park Chorong??am I right???"soalnya datar..

Chorong memandangnya sambil tersenyum.Walaupun senyuman dia tak dibalas..dia tetap senyum"yes I am.Why Daniel cousin??"soal Chorong..

Dahyun memandang Chorong lama dan akhirnya dia tersengeh membuatkan Chorong mengerutkan dahinya.Dah kenapa dengan yeoja ni??

"Apa istimewa kau dekat Daniel ni??"soalnya..

Kerutan didahi Chorong semakin jelas.Makin tak faham apa yang sedang dibicarakan oleh Dahyun..

"Aku tak faham..kau datang sini..tenung aku dari atas sampai bawah lepas tu cakap benda mengarut lagi..apa kau nak ni??"soal Chorong..

"Kau tahu tak Daniel tu siapa??"soalnya tanpa menjawab soalan Chorong..

"Sepupu kau..waeyo??"air latte dihirupnya.Riak mukanya kelihatan tenang sahaja sedangkan Dahyun memasang wajah bengis.

"Bukan sepupu sahaja!dia tu bakal suami aku.Aku balik ke Korea ni pun sebab keluarga kami berdua nak bincang hari perkahwinan kami berdua.."jawab Dahyun..

Chorong tergelak mendengarnya.Anak matanya menatap dalam anak mata Dahyun"dah takde orang lain ke nak kahwin??agak-agaklah..sepupu kau tu..hahaha.."balas Chorong diserta dengan ketawanya..

"Hello..."tiba-tiba Daniel menghampiri mereka berdua.Senyuman yang tadi mekar dibibirnya hilang bila melihat kedua-dua yeoja didepannya menatap datar kearahnya..

Chorong menutup laptopnya lalu disimpan didalam beg.Suit dokternya dipakai kemas.Begnya digalas kemas lalu bangun dari tempatnya."Daniel ah,better kau jaga jarak dengan aku..aku tercium bau-bau cemburu kat sini.."katanya dan ingin pergi tetapi ditahan cepat oleh Daniel..

"Apa ni??saya tak faham.."katanya..

Chorong menatapnya datar"jangan jadi orang bodoh Daniel..aku pergi dulu.."tangannya direntap kasar.Perkataan 'saya-awak' tidak digunakan lagi olehnya.penatlah berlakon baik depan orang ni..

Daniel menatap kepergian Chorong.Ingin sahaja dia kejar tetapi ditahan oleh Dahyun.Dia memandang Dahyun penuh rasa geram"apa yang kau cakap kat dia???"soal Daniel tegang..

"I said the truth oppa..we are getting married.."jawab Dahyun santai..

"Mwo??are you crazy??"tangannya direntap dan terus mengejar Chorong yang sudah hilang disebalik lorong..

.skip.

Chorong yang ingin masuk kedalam kereta terhenti bila Daniel menahan lengannya.Dia memandang Daniel dihadapannya..

"What do you want from me Kang Daniel??"soal Chorong tenang..

"Jangan percaya apa yang dia cakap.Saya dengan dia tak akan langsungkan perkahwinan ni..percayalah.."jawab Daniel bersungguh..

"Aku ada cakap aku tak percaya ke??tapi kalau betul..baguslah..aku tumpang happy.."kata Chorong lagi..

Laju kepala Daniel menggeleng"saya tak suka dia.."balas Daniel..

"Belajarlah su---"

"Saya suka awak..."kata Daniel tiba-tiba membuatkan Chorong terdiam tapi akhirnya ketawanya pecah..

"Its not funnylah Daniel.."balas Chorong

"I'm serious!!!!"

"Mian..aku tak suka kau.Status kita tak lebih dari kawan.."Chorong cuba untuk melepaskan tangannya tetapi genggaman Daniel terlalu kuat untuk dia lepaskan..

"Lepaskan aku..."pinta Chorong tetapi Daniel menggeleng..

"Bagi saya sebab kenapa awak tak suka saya??"soal Daniel..

"Sebab perasaan tu tak pernah muncul dalam hati aku.."jawabnya jujur..

"Lepaskan aku..."pinta Chorong

Bukan dilepaskan tetapi genggaman Daniel semakin kuat.Tapi tak lama bila ada satu tangan berjaya melepaskan genggaman itu.Mereka berdua menoleh serentak..

"Minhyun ah..."kata Chorong pelan..

Minhyun menatap Chorong dengan wajah dinginnya"masuk dalam kereta kau.."arahnya..

Tanpa banyak bunyi Chorong masuk kedalam kereta dan tak lupa mengucapkan terima kasih sebelum dia pergi.

"What are you doing???"soal Daniel amarah..

"Me???hohoho...not me but you!!!what do you want from her??"soal Minyun tak kalah..

"Jangan sibuk hal aku.."kata Daniel..

"Aku pun tak nak sibuk dengan hal kau sebenarnya.Aku cuma nak selamatkan dia dari kau.Dia tu orang yang baik..dia tak sesuai dengan kau..cari orang lain lah.."balas Minhyun..

"Mwo??"soal Daniel tak faham..

"Aku harap lepas dia tolak cinta kau..kau tak buat hal diluar jangkaan aku.Jangan cari pasal Daniel..berubah lah.."pesan Minhyun sebelum pergi..

***

Chorong masuk ke dalam rumah dengan tenang.V yang sedang duduk di sofa dibiarkan sahaja.Bilik ditujunya terlebih dahulu.

Badannya dihempas tanpa menukar pakaiannya.Fikiran cuba untuk dikosongkan.Perkataan dari Daniel tadi cuba dicerna dengan sebaik mungkin.

Tak sangka namja tu ada simpan perasaan dekat dia sedangkan dirinya hanya menganggap Daniel tu kawannya sahaja.

"Dia suka aku??kkk~ tak boleh terima langsung.."monolognya dalam hati..

Tok tok tok

Pintu diketuk dan terlihat V masuk ke bilik.Komik di rak dicapainya lalu baring disebelah Chorong.Baru je dia nak terlelap tiba-tiba V membuka bicara.

"Kawan aku nak datang rumah malam ni.."kata V..

"Datanglah.."balas Chorong nak tak nak..

"Tapi..."

"Ye aku tahu...nanti aku keluarlah.."belum habis ayat V dia dah memotongnya..

"Aniya...kau boleh stay.."kata V tidak mengejutkan Chorong..

"Waeyo?kau sendiri cakap Jimin tu suka aku..nanti kalau dia tengok aku..apa pulak yang dia fikir nanti.."balas Chorong..

"Apa susah..kau pakai lah topeng.."

Pap!

Kepala V terus dipukulnya geram.Tak kelakar lah gila..

"Aku gurau je lah..."tangan Chorong yang bebas tu digenggamnya erat..

"Kau boleh tunjuk muka kau kat dorang.Kalau kau keluar time dorang datang pun...dorang akan tahu kau tu isteri aku.."katanya..

Chorong menyengetkan baringnya dan menatap V."kau dah bagi tahu dorang ke??"soal Chorong..

Laju sahaja kepala V mengangguk."Aku tak sanggup nak dengar luahan hati Jimin cerita pasal kau hampir setiap hari.Padahal jumpa kau baru berapa kali..tapi bila cerita macam setiap hari jumpa kau.Daripada hati aku ni makin panas..lebih baik dia tahu siapa kau.."

"Betul tak??"soal V

Chorong mengangguk pelan."kalau macam tu..jomlah ke pasar..takkan dorang datang nak bagi makan biskut kering je.."ajak V..

"Bagilah aku rehat dulu..aku penat ni.."kata Chorong lemah..

"Mana boleh.."

"Kau pergi lah beli..aku senaraikan barang apa yang patut kau beli..okey??"cadang Chorong.

Laju kepalanya menggeleng"mana boleh.Nanti aku beli salah ke terlupa ke..kau marah pulak..jomlah..jebal.."rayunya.Tangan Chorong digerak-gerakkan..

"Arraseo!!!!"Chorong bangun dari tempatnya.

V dah tersenyun melihat Chorong yang hanya ikut kehendaknya.Baru lah orang panggil isteri yang baik..

-TBC-

Want more???tunggu lah dengan tenang....HAHAHAHHA

Soalan:yeoja/namja
Me:yeoja

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now