"Baekhyun saem.."panggil Jungkook apabila melihat Mr Baekhyun yang ingin masuk ke bilik guru.
Dia berpaling memandang Jungkook yang sedang berlari anak mendekatinya"waeyo??"soalnya ringkas..
"Mr Chen nak jumpa dekat tandas.."kata Jungkook
Dahi Mr Baekhyun berkerut"jumpa kat tandas??kenapa kat tandas??"soal Mr Baekhyun hairan.Tak pernah-pernah nak jumpa dekat tandas..
"Tangan dia tersangkut kat mangkuk tandas.."jawab Jungkook..
"Mwo??"mata Mr Baekhyun membulat sempurna..terkejut dengan jawapan Jungkook..
"Apa dia buat sampai tersangkut ni??"dia terus berlari menuju ke tandas cikgu.Jungkook dibelakang dah bersorak gembira bila rancangannya berjaya walaupun alasan dia tu tak masuk akal..
Dance panama dulu..
"Jungkook palli.."jerit Mr Baek..
"Nae saem.."Jungkook ikut berlari mengikuti Mr Baek..
Disituasi lain terlihat V dan Jimin sudah bersedia dengan topeng hantu mereka.V di belakang pintu dan Jimin di dalam bilik kecil..siap sedia untuk kenakan Mr Baekhyun yang lembut tu.
"Jimin..dia dah sampai.."bisik V apabila mendengar suara tapak kaki seperti berlari..
"Tandas ni ke??"soal Mr Baek.Jungkook mengangguk laju mengiyakan soalan saemnya tadi..
Dia pun masuk kedalam tandas dengan kadar segera"Chen..oh Chen.."panggil Mr Baekhyun tetapi tiada sahutan..
"Tangan kau tersangkut kat mangkuk tandas mana satu??"soalnya yang berjaya membuatkan V dan Jimin hampir ketawa.
Prakkk!
Tiba-tiba pintu ditutup kuat dan lampu mati begitu sahaja.Mr Baekhyun mula cuak..nafasnya mula tak teratur"Chen..kau kat bilik mana satu.."dia mula melangkah ke bilik yang bertama.
Kosong.Dia berganjak pulak ke bilik nombor 2.Sama kosong.Dia ke bilik ketiga pulak.Pintu yang tertutup di tolaknya..
Klik.
Dia kembali lega bila lampu hidup kembali lalu dia pun melihat ke bilik ketiga tu..
"Barghhhhh!!!!!"
"AHHHHHH!!!!!!!!!!!!!"
"OMMA!!!!!!!"Mr Baekhyun menjerit kuat dan terus berlari keluar tetapi dia terlihat lagi satu hantu yang seram..
"AHHHHHH!!!!HANTU!!!!!"
burk!
Mr Baekhyun terus jatuh pengsan di tempat tu jugak.Jungkook yang diluar tandas berlari masuk"ni jauh dari yang kita bayangkan..lari woii!!!Mr Suho nak masuk tandas!!!"katanya.Mereka bertiga mula hilang arah sampaikan semasa mereka berlari keluar tandas,bahu V terlanggar pintu dengan kuat..
"Yah!!!apa kau buat kat dalam!!!"jerit Mr Suho tetapi mereka bertiga tetap lari menyelamatkan diri..
• • •
-Rumah Chorong-
Masuk sahaja kedalam rumah,nafas leganya keluar macam tu je.Terima kasih dekat pensyarah dia yang tak datang hari ni..jadi kelasnya habis cepat.Dia pun duduk di sofa lalu tv dihidupkan.
Satu lagi kejadian dimana seorang mangsa ditemui mati di tepi tasik pagi semalam.Mangsa dibunuh dengan menggunakan pisau tepat dijantungnya dan pada tapak tangan kiri beliau terdapat luka bercorak suntikan.Seperti yang kita ketahui,pembunuhan ini sering berlaku dan pembunuh masih belum dikenal pasti.
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
FanficV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...