.Army cafe.
4 sahabat itu kelihatan berkumpul dalam 1 meja yang sama.Air yang di pesan semuanya sama.Hot americano.
"Wah!!Jungkook handsomenya kau..machonya kau..sadonya kau..berbeza dengan dulu.Jungkook yang dulu adalah budak yang tahu nak menangis je.."puji Nayoung melayang tinggi..
Sedangkan Jungkook hanya tersengeh.Jimin disebelahnya menjeling Jungkook tak puas hati.Perubahan Jungkook je lah yang dia tengok.Perubahan Jimin dengan V dia tak nampak langsung pun..
"Yah Im Nayoung...aku pun handsome lah..handsome dari dia..aku sado..sado dari dia dan aku lagi macho dari dia.."kata Jimin tak mahu kalah.Dia pun nak kena puji..
"Tapi kau pendek dari dia.."balas Nayoung berjaya mengundang ketawa dari mereka bertiga.V yang sedang minum air hampir tersembur dibuatnya..
"Heol!!!kekurangan aku jugak yang kau nampak.At least aku lagi tinggi dari kau.."ejek Jimin lalu minum airnya..
Anak matanya fokus kearah pintu masuk cafe dan terlihat 2 orang yeoja sedang masuk ke cafe tersebut.Matanya tak lepas dari 2 yeoja tu sehinggalah mereka berdua duduk di tempat yang kosong.
V yang perasan gerak geri Jimin turut mengikuti pandangan Jimin dan dirinya sedikit terkejut bila yeoja yang dipandang oleh Jimin adalah isterinya dan kawan baik isterinya Bomi..
"Kau pandang apa??kau pandang apa??"belakang kepala Jimin ditepuk oleh Jungkook sehinggakan air Jimin tertumpah sedikit.
Dia memandang Jungkook dengan tatapan mautnya.Habis basah seluar jeans dia"kau pandang siapa hah??"soal Nayoung pulak.Kepalanya dipusingkan memandang Chorong dan Bomi yang sedang bergelak ketawa..
"Yah Park Jimin..ubahlah perangai tu..buruk tahu??"kata Nayoung kepada Jimin yang dari dulu tak pernah berubah.Tahu nak usha anak dara orang je..
"Apa??aku pandang je..lagi pun dorang dua cantik apa..lagi-lagi yang pakai jaket jeans tu.."kata Jimin berjaya membuatkan V tersedak dengan airnya..
Semua mata tertumpu kearahnya.Apahal Chorong jugak yang dia pilih??hello,diaorang tu dah kahwinlah..satu bini kawan baik kau..yang lagi satu tu baru je berkahwin..
"Gwenchana??"soal Nayoung yang duduk di sebelah V.Tangannya menepuk-nepuk belakang V dan pada masa tu juga Chorong tak sengaja melihat perbuatan Nayoung.Dia kembali berbual dengan Bomi bila tangan gatal Jimin melambainya..
V yang melihat tanpa sedar menunjal kepala Jimin membuatkan Jimin marah kepadanya"kau kenapa???aku ke yang buat kau tersedak??aku ke??"geram Jimin..ada juga kena back hand jap lagi..
"Sudah lah tu..."Jungkook menghalang tangan Jimin yang siap sedia untuk memukul V.
"Yah..uhukk..kau ni kenapa eoh??kau ingat aku tak nampak kau lambai kat yeoja tu??"soal V..dadanya ditepuk-tepuk..
"Kalau kau nampak pun kenapa??jangan cakap kau nak usha yeoja jaket jeans tu jugak.."kata Jimin..
'Buat apa nak usha??dia tu bini aku lah ngokk.BINI AKU!!'bebel V dalam hati..
"Jeongmal???"soal Jungkook sedikit terkejut..
"Sah sah lah tidak..aku malas je nak berlawan dengan Jimin ni..takut yeoja tu pilih aku dari dia je.."V mula menunjukkan riaknya..
Masing-masing dah berlawan mata.Takde satu pun yang nak kalah..
"Sudahlah..macam ni korang sambut kepulangan aku??gaduh pasal yeoja macam budak kecik.."kata Nayoung berjaya memutuskan tatapan mata mereka berdua..
"Idiot.."kata Jimin pelan tetapi dapat di dengari oleh V..
"You too short.."balas V pedas..
○○○
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
FanficV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...