DUA KOSONG [kantoi]

656 59 2
                                    

.Chorong pov.

Langkah aku terhenti di hadapan rumah.Pin rumah aku tekan lalu masuk kerumah.Fuh!hari yang paling penat aku rasa.Rasa nak tercabut 2 kaki ni bila praktise buat pembedahan pada patung.

Bilik lama aku masuki dengan niat nak berehat dan bersihkan diri sebelum masak untuk budak tu.Tubuhku bergolek-golek mencari tempat yang nyaman.

Bila dah jumpa tempat yang nyaman,mataku mula terlelap tetapi terbuka balik bila pintu bilik dibuka oleh Taehyung.Dengan refleks badanku menegak dan duduk menghadapnya..

Dia berjalan menghampiri diriku.Anak matanya menatap diriku dalam beberapa minit sebelum dia membuka bicara"kau pakai susuk kan??"soalnya mengejut..

Mwo??susuk??jinjjayo??apa aku ni cantik sangat ke sampai kena tuduh pakai susuk??kalau bedah plastik tu aku boleh sabar lagi.Ini tak susuk je dia cakap.Hello!i'm natural beauty lah alien...

"Kenapa kau cakap macam tu??"soalku tanpa menjawab soalannya..

"Umur kau berapa sebenarnya??"soalnya membuatkan aku terdiam..

"Berapa umur kau??mesti tua dari aku kan??"soalnya lagi.Heol!dia dah tahu ke??

"Beza berapa tahun ni??5 tahun??10 tahun??ke 15 tahun..aku syak kau pakai susuk ni.."katanya lagi membuatkan aku geram.Tanpa segan silu kepalanya aku tunjal sebab aku geram sangat.Tak habis-habis dengan susuk dia..

"Kau dokter kan?"soalnya bila soalan dia aku tak jawab..

"Mwo???"terkejutku.Apahal dokter pulak??

"Kau dokter kan??semua buku atas meja kau berkaitan dengan dokter.Cepat bagitahu berapa umur kau??"desaknya..

Oh my...dia selongkar bilik ni rupanya.Aku menatapnya sebentar lalu mengeluh.Jujur jelah..sampai bila budak ni nak pijak kepala aku kan??asyik aku je ikut cakap dia..dia pulaklah yang kena ikut cakap aku..

"Hana,aku bukan dokter.Dul,aku tua 3 tahun dari kau.Set,AKU TAK PAKAI SUSUK LAH!!!"kataku dan sengaja tekankan ayat terakhir aku.Sungguh aku tak sentuh benda haram macam tu.Kalau nak cantik pun..product kecantikan bersepah kat kedai.Dahlah murah tak rosakkan muka lagi..

"Jadi kau 22 tahun lah ni??"soalnya dan aku mengangguk kecil..

"Kalau kau bukan dokter..kau apa??"soalnya..

"Kau rasa??"soalku balik..

"Saintis.."tekanya..

Heol!dia ada nampak aku main bahan kimia ke??kalau aku siantis sekalipun..dah lama aku cipta bom..lepastu letupkan kau..

"Aku pelajar collage lah bongok!aku bukan dokter tapi bakal menjadi dokter bedah.."terangku.Kalau lepas ni dia tanya lagi aku apa..aku seret muka macho dia kat jalan tar..

"Oh bakal dokter..jadi kau boleh bedah aku lah ni??"soalannya membuatkan aku pelik.Dia ada penyakit hati ke??

"Kau sakit ke??"soalku..

Dia menggeleng..

"Habistu??"soalku lagi..

"Kau amik hati aku ni pastu tulis nama kau..biar kau sentiasa dalam hati aku.."jawabnya disertakan senyuman kotak dia..

Tak kelakar lah sengal.Kau nak aku chia chia chia ke apa ni??perangai macam budak sekolah..eh lupa..dia memang budak sekolak.. #suamikubudakstokin

"Ada nak tanya apa-apa lagi??"soalku..

Kelihatan dia berfikir sejenak sebelum memandangku"even kau lagi tua dari aku..kau tetap kena panggil aku oppa.Nak taknak kau kena panggil jugak.."arahnya..eh dia ni tak habis-habis dengan oppa dia..

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now