KOSONG SATU [welcome back]

1.9K 107 5
                                    

Suasana yang bising dan kacau tidak dapat menghentikan Bomi yang kuhulur kehilir menanti ketibaan seseorang.Eunwoo yang sedang duduk melihat Bomi yang tak pandai duduk diam tu hanya mampu menggelengkan kepala.

"Chagia..duduklah..10 minit lagi baru dia sampai.Takkan awak nak kehulur kehilir selama 10 minit??"kata Eunwoo dengan senyuman manisnya..

Bomi menghampiri Eunwoo dan duduk di sebelahnya"saya takut.."kata Bomi dan mula mengigit kukunya..

Dengan cepat Eunwoo menghalang perbuatan Bomi.Memamg selalu Bomi mengigit kukunya bila terasa takut"kenapa nak takut??yang awak nak jumpa tu kawan awak dari kecil..bukan orang asing dari planet lain.."balas Eunwoo sambil mengusap lembut rambut Bomi..

"Dia ingat saya lagi ke tidak??dah lama sangat dia tinggal kat Jepun.Saya takut dia tak ingat muka saya lagi.."kata Bomi lagi..

"Aigoo,dia mesti ingatlah...saya tahu dulu awak hodoh tapi se---"

"Yah!!!!"geram Bomi bila Eunwo mengatanya hodoh..

"Erkk..mian..maksud saya kurang cantik..jangan risaulah dia ingat awak punya.."kata Eunwoo menenangkan Bomi..

"Kapal terbang dari Jepun akan mendarat sebentar sahaja lagi.."

"Eoh,kajja...kawan awak dah sampai.."tangan Bomi diraihnya lalu menuju ke pintu ketibaan yang mula sesak.

Tangan Eunwoo masih setia memegang tangan Bomi kerana takut Bomi tenggelam dari orang ramai..

"Kenapa ramai sangat orang ni??ada artis ke apa??"bebel Bomi kerana hairan dengan orang yang terlalu ramai ditambah lagi beberapa camera..

"Chagia tengok tu..."Eunwoo menarik Bomi kedepan dan matanya membulat sempurna apabila fikiran betul.Ada artis baru balik dari Jepun woi..

"BIG BANG!!!!!!"Sempat jugak Bomi menjerit teruja melihat artis kegemarannya yang baru tiba.Hampir dia terlupa dengan Chorong..

"Yah oppa,cari Choronglah bukan Big bang.."gerutunya apabila hilang diri tadi.Tidak lama selepas tu keadaan mula tenang dan terlihat beberapa orang awam mula keluar dari pintu ketibaan.

Mata Bomi tidak lepas dari memandang orang yang keluar tu sehinggalah matanya tetumpu kearah sorang yeoja yang berambut panjang sambil memakai cermin mata hitam menarik beg rodanya.

Bomi menatap wajah tu lama lalu mengeluarkan fonnya dan buka galeri.Gambar Chorong ditatapnya lama lalu memandang yeoja tu semula.Bila dia memastikan tu Chorong tangannya naik keatas sambil melambai.

"Yah!!Chorong!!!Park Chorong!!!!"pekik Bomi sehinggalah Chorong mendongakkan kepalanya memandamg seseorang yang memanggilnya tadi.

Cermin mata hitamnya di turunkan sedikit untuk melihat lalu di naikkan semula.Senyumannya diperlihatkan lalu mendekati sepasang kekasih tu..

"Chorong??Park Chorong??"soal Bomi untuk memastikan tekaannya betul..

"Erm..Chorong lah ni.."jawab Chorong dan tubuhnya terus dipeluk erat oleh Bomi.

"Omo Chorong ah..bogoshipeo...cantik dah kau..."puji Bomi tanpa melepaskan pelukannya.Terkejut melihat perubahan Chorong yang dahulunya tak tahu pasal fashion kini dah cantik dan pandai dress up..

"Ehem.."Eunwoo yang tadinya diam mula bersuara.Bomi melepaskan pelukannya dengan segera..

"Kenalkan..tunang aku..Cha Eunwoo.."Bomi memperkenalkan Eunwoo kepada Chorong.

"Eunwoo imnida.."Eunwoo memperkenalkan dirinya disertakan dengan senyuman manisnya..

"Park Chorong imnida.."balas Chorong manis..

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now