Chorong menuruni anak tangga dengan keadaan yang gusar sebab takut nak bersua muka dengan omma V.Takut banyak soalan yang akan dia akan dapat kalau tengok keadaan Chorong sekarang ni.
"Good morning dear..."sapa Mrs Kim sambil menyiapkan makanan di atas meja.
Chorong tersenyum.Langkahnya mendekat kearah meja dan duduk di sebelah V.
"Kyeopta.."puji Mrs Kim apabila melihat gaya rambut Chorong yang baru.
Chorong memperbetulkan bangsnya agar lebam di dahinya tidak kelihatan"pernah ke dia tak cantik dan tak comel???"soal V..makanan di depannya di lahap.
"Takdelah..sekarang ni lagi cantik dan comel sebab gaya rambut dia..omma pernah cakap dia tak cantik ke??"soal Mrs Kim..
"Mana tahu dalam hati pernah..auwww!!!!"
Tiba-tiba V mengadu kesakitan apabila peha dia kena cubit sedikit kuat.Sejak bila dah pandai berani berdepan dengan omma dia yang garang ni??
"Appoyo.."V mengantungkan bibirnya.Chorong pulak hanya menjelingnya tajam.Mengada-ngada betul..
"Eoh,kenapa dengan bibir kamu??"soal Mrs Kim mengejut.
Chorong terdiam.Kepalanya tertunduk.V pulak dah sedia nak cerita tetapi sudah di potong oleh ommanya..
"Arraseo.Omma tahu.Mesti Taetae omma semalam ganas sangat kan??"katanya diluar jangkaan mereka berdua.
Masing-masing memasang wajah terkejut.Apa tadi omma dia cakap??V ganas sangat??means???
"Ganas??mwo???"V blur sekejap..
Mrs Kim tidak menjawab melainkan matanya tetumpu pada leher Chorong yang mempunyai dua bekas gigitan.Yup dua.Satu tu dia baru dapat sebelum turun ke bawah tadi.Dasar namja byuntae!
"Bila omma boleh dapat cucu??"lagi sekali soalan mengejut muncul.
"Mwo??????"serentak V dan Chorong.Terkejut dengan soalan yang satu ni..direct terus dia tanya..
"Om..omma...Tae masih sekolah..high school pun belum habis.This girl.."pucuk kepala Chorong dia pegang..
"Collage pun dia tak habis lagi..jadi dokter pun belum..awal lagi omma..tunggu lagi beberapa tahun nae..nanti Tae bagi omma cucu yang banyak.Jangan risau.."
Chorong sudah menundukkan kepalanya akibat malu.Dua beranak ni cerita pasal baby pulak.Tak boleh bayang langsung kalau dia ada anak di usia muda.Tapi bila pikir balik..apa salahnya kalau buat satu dulu kan??
"Omma,isteri Tae malu.Stop talking about baby.Lets breakfast."katanya cuba nak hentikan perbualan yang tadi.
***
Taman..
Chorong dan Somi duduk berdua di bangku taman sambil ditemani dengan ayam goreng dan air cola.
Selepas kejadian tempoh hari,Chorong tidak masuk collage untuk beberapa hari sebab masih trauma dan takut menjadi bualan orang.
Jadi untuk berjumpa dengannya,Somi terpaksa set masa kosongnya untuk berjumpa dengan tablemate dia yang terlalu banyak sangat rahsia.
"Aku ingatkan kau tipu.."kata Somi membuka cerita.
"Mwo?"
"Yelah..masa aku tanya namja handsome naik motor tu dah beristeri ke belum dan kau cakap dah kahwin dan dia suami kau.Aku ingatkan kau tipu.Aku ingatkan dia sepupu kau..mana mungkin umur macam kita ni kahwin dengan budak sekolah kan??"katanya yang berakhir dengan soalan..
"Tapi,lepas apa yang jadi kat kau..and tiba-tiba dia datang..wow!!!dia memang betul-betul suami kau.Daebak!!!bagi tips kahwin dengan budak sekolah..."guraunya.
Tiba-tiba tangan Chorong naik untuk memukul kawannya ni.Tapi baru cakap umur macam dorang ni tak mungkin akan kahwin dengan budak sekolah..tapi tengoklah apa yang dia cakap tadi..tips??what the hellllll???
"Mianhae!aku gurau je!!jangan lah amik serious sangat benda ni..tapi aku puji dekat suami kau..umur dia memang muda tapi muka dia matang..masa kau hampir kena tu..mesti dia gelabah kan??entah macam mana namja tu boleh keluar sekolah time waktu persekolahan.."
"Oh ya!!!aku ada berita baik tuk kau.Namja tu dah kena buang collage.Dia tak boleh masuk collage tu lagi..and kau boleh report dekat polis pasal kes ni..sebab ni kes berat..tapi its up to you nak report ke tidak..tapi better kau report..saksi ada banyak..senang-senang namja tu masuk penjara.."sambungnya..
"Report?tak perlu.Cukup dia dah kena buang collage pun aku dah lega..gomawo sebab dah cuba selamatkan aku dari dia..thanks Somi.."
"Gwenchana.."balasnya
"Tapi!!!"ucapnya sepatah..
"Kenapa ramai namja gilakan kau eh??Daniel gilakan kau..Minhyun suka usik kau..Mino nak berkawan dengan kau..apa yang special sangat kau ni Park Chorong??"soalnya ingin tahu..
Chorong hanya mengangkat bahunya.Dia sendiri tak tahu kenapa ramai namja nak dekat kat dia sedangkan dia takde lah jalan catwalk kat depan namja semata nak tarik perhatian.Kalau boleh dia nak berkawan dengan yeoja je..namja tak nak..
"Maybe kau lain dari lain.Yelah tengok muka kau..tak nampak tua pun.Tengok aku...jerawat kat pipi ni pun dah boleh buat aku stress even ada satu je.."Somi mula membebel.Tiba-tiba cerita pasal jerawat ni dah kenapa??lari tajuk dah yeoja cantik ni..
"Kau bila nak masuk class??assigment tergantung ni.."Somi menukar topik lagi..
"Assigment tak tergantung..aku buatlah kerja aku..mungkin lusa aku masuk.Aku tak ready lagi nak dengar bualan orang ramai.."balasnya.Peha ayam dia gigit dengan jumlah yang banyak..
"Gwenchana..takde siapa pun cerita pasal kes kau ni.Dorang kutuk-kutuk Daniel adalah..gwenchana..kalau ada yang cerita buruk-buruk pasal kau...kitaorang ada untuk cili mulut makcik dan pakcik bawang tu semua..don't worry.."katanya yang mampu membuatkan Chorong tersenyum kembali.
"Macam mana kalau dia tiba-tiba cari aku balik??"soal Chorong mengejut.Somi yang sedang minum air hampir tersembur dibuatnya..
Cepat-cepat dia telan airnya untuk menjawab soalan Chorong"kalau kau nak pergi mana-mana..pastikan ada kawan.Kalau suami kau tak boleh teman..kau call siapa-siapa dari kami untuk temankan kau...arraseo??"katanya yang mendapat anggukan kecil dari Chorong
Chorong cuba untuk bertenang.Tak boleh bayang betul kalau dia terserempak dengan Daniel di mana-mana tempat.Apalah yang akan berlaku dekat dia nanti kalau benda tu betul-betul berlaku..
-TBC-
HAPPY BIRTHDAY TO ME!!!!!!
NO MORE LAST TEEN..
BYE LAST TEEN
HELLO 20 YEARS OLD😫😫
WISH ME HAPPY BIRTHDAY PLEASE😂😂😂😚
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
Fiksi PenggemarV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...