.Collage.
Hari yang sangat membosankan untuk Chorong hari ini.Di mana hari ni dia hanya bermain dengan alatan pembedahan dari pagi sampai ke tengah hari.Memandangkan assignmentnya dah bermula,masanya banyak di habiskan di collage berbanding di rumah.Balik rumah hanya untuk berehat dan esoknya ke collage lagi untuk belajar bedah membedah.
"Ahhh...."kepalanya dengan mudah lentok di meja cafe.Suit dokternya dibuka kasar.Latte panasnya di tenung lama.
Rasanya..badan dia dah tak mampu nak tegak begitu juga dengan kakinya yang penat berdiri sepanjang hari.Baru sahaja matanya mahu terlelap,tiba-tiba kerusi dihadapannya ditarik.Matanya dibuka dengan paksa.Bomi di depannya di pandang..
"Makanlah sikit..dari tadi kau kat makmal..aku yang dah rehat 3 kali ni kesian tengok kau.."kata Bomi sambil mendekatkan cheese cake ke arah Chorong.
Badan Chorong kembali tegak.Cheese cake disuapnya dengan penuh selera.Latte panasnya dihirup pelan-pelan..Badannya direnggang-regangkan..
"Macam mana kehidupan kau dengan budak sekolah tu??"soal Bomi tiba-tiba.Dah kenapa budak berkaca mata bulat ni soal benda tak penting macam ni??
"Erm..senang nak urus..tapi mood dia selalu bertukar-tukar.Bila aku suruh belajar..dia tak nak..bila aku tak nak ajar..dia nak belajar pulak..hampir setiap hari dia balik jam 11 malam...apa dia buat kat luar pun aku tak tahulah.."jawab Chorong dan Bomi mengangguk angguk faham..
"Kenapa kau tanya??"soal Chorong pulak..
"Takdelah..semalam aku tengok dia lepak kat gerai tepi jalan dengan kawan-kawan dia.Budak sekolah macam dia pun dah pandai minum soju kan??nasib muka dia matang je..kalau tak..takdelah imo tu nak bagi dorang semua soju macam tu je.."cerita Bomi..
"Mwo??dia minum soju??serious lah??"soal Chorong tak percaya.Tiba-tiba matanya yang menahan mengantuk tiba-tiba segar..
"Buat apa aku nak tipu??semalam si Eunwoo tu siap belanja dorang lagi.Kalau aku turun dari kereta semalam..sah sah dia lari selamatkan diri.."cerita Bomi lagi..
"Erm..nanti aku tanya dia.."
○○○
Suara riuh di padang besball sangat kuat kedengaran.Bukan setakat pemain yang gigih berlatih tetapi wajah-wajah hot mereka yang berjaya menarik ramai pelajar yeoja untuk melihat mereka berlatih.ulang eh!!BERLATIH!!!HANYA LATIHAN tapi hampir semua tempat duduk penuh dengan pelajar yeoja..
"V peminat kau..."tegur Jimin sambil memandang peminat V yang tak henti memberi semangat kepada V yang ingin memukul bola..
Dia hanya senyum menatap peminatnya lalu kembali fokus.Jungkook yang ditugaskan sebagai pembaling mula bersedia untuk membaling..
Bush!!!!
Pukulan kuat V berjaya buat bola tu terbang keluar padang dan tiba-tiba helmet yang dipakainya ditepuk dari belakang..niat untuk memarahi orang itu tak jadi sebab yang pukul dia tu Sejun saem..coachnya sendiri..
"Kau fikir duit aku banyak nak beli bola besball setiap hari??aku tahu pukulan kau tu kuat...tapi jangan bazirkan bola..nanti masa pertandingan kau nak pukul bola sampai planet pluto pun tak kisah.."bebelnya dengan muka bengisnya..
V hanya tersengeh kambing dan menunduk maaf.."Jimin..your turn..Jungkook..lajukan sikit cara balingan tu.."arah Sejun saem..
Dalam 1 jam macam tu,akhirnya latihan mereka habis.Mereka semua berehat sebentar di bilik persalinan.Ada jugak yang dah balik sebelum mandi..baliklah dengan baju yang kotor dan berpeluh..tak rasa meleket ke??
"Aku balik dululah..aku naik ke bengkel.."kata Jongkook sambil mengemas begnya..sarung tangan besballnya dia dicapai lalu keluar dari bilik persalinan tu..
"Yo Tae..kau bawak baju lebih??"soal Jimin yang baru keluar dari tandas dengan tuala yang melilit pinggangnya..Abs yang jelas kelihatan cukup membuatkan yeoja di luar sana berteriak histeria bila tengok..
V mengangguk lalu membaling baju ke Jimin..rambut basahnya di keringkan pakai tuala.
"Yah Kim Taehyung!!!"panggil seseorang..
V mendongak memandang gerangan yang memanggilnya tadi.Matanya tak terkelip melihat orang itu.Tuala yang dipegangnya turut jatuh ke atas lantai..Jimin yang selesai tukar baju melihat V lalu beralih ke arah orang tu..
"Yah Im Nayoung!!!!"laju sahaja Jimin berlari dan memeluk yeoja tu.Sedangkan V masih di tempatnya sehinggalah tuala yang dipegang oleh Jimin dibaling tepat kearah muka V..
"Kau ke tu??"soal V sedikit tidak percaya..
"Aku lah..kau ingat siapa??"soal Nayoung sambil tersenyum manis..
"Sejak bila kau datang sini??kenapa tak info awal-awal??boleh kitaorang jemput.."kata Jimin teruja..
"2 hari lepas aku balik..saja tak inform sebab nak suprise kan korang..mana Jungkook??"balasnya yang berakhir dengan soalan.
"Dia dah balik.."jawab Jimin santai.
Nayoung memandang V yang masih diam"yah Kim Taehyung!!!kau tak rindu aku ke??kau tak peluk aku pun.."katanya sedikit sedih..
Sedih bila sahabat baiknya dari kecil ni tak lari memeluknya..V tersenyum lalu bangun dan memeluk Nayoung dengan erat..
Intro sikit.Nama dia Im Nayoung..dia ni sahabat V,Jimin dan Jungkook dari sekolah rendah lagi.Naik high school,Nayoung terpaksa ikut appanya keluar luar negara.Sekejap negara tu..sekejap negara ni..so, nak di singkatkan..Nayoung ni suka berpindah randah disebakan kerja appanya yang tak tetap.Okey cukup..
Pelukan mereka terlerai.Rambut merah gelap Nayoung diusapnya lembut sambil tersenyum"cantik kau..berbeza dengan apa yang aku dengar..betul tak jimin??"kata V lalu memandang Jimin yang menggangguk kecil itu..
"Dalam instagram..nampak biasa je muka kau..bila tengok depan mata..makin jatuh cinta aku.."kata Jimin dan terus mendapat tumbukan kecil tepat di dadanya..
Bukan Jimin nama dia kalau tak suka buat hati orang cair"mengada lah kau.Gedik!!"dadanya ditepuk lagi..
"Buat apa kau kat sini dan berapa lama kau kat sini??"soal V..
"Aku baru je daftar untuk sekolah kat sini.Berapa lama aku kat sini..tak pasti lagi sebab appa aku baru naik pangkat dan dia ada pegang satu syarikat besar kat sini.."jawab Nayoung..
"Jinjja??"soal V dan Nayoung mengangguk..
"Jom kita makan sama-sama.."bahu Nayoung dirangkul kemas oleh Jimin keluar dari bilik salinan tu.V pulak mengambil begnya sebelum keluar..
"Jimin ah,call Jungkook sekali..aku rindu dia.."kata Nayoung yang mendapat anggukan dari Jimin..pantas sahaja Jimin menelefon Jungkook untuk keluar makan bersama mereka.
-TBC-
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
FanficV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...