DUA LAPAN[Double Honeymoon.1]

641 57 5
                                    

.Chorong pov.

Disinilah aku sekarang.Duduk satu bilik dengan V yang sedang menikmati video kpop kat atas katil.Aku pulak duduk dikerusi yang terdapat di balkoni bilik hotel kami.

Kenapa lah aku boleh terima ajakan Bomi tempoh hari??kenapa aku nak setuju untuk buat double honeymoon ni??kalau ikut pandangan akulah..yang happynya dorang dua lah sebab benda yang dorang tunggu-tunggu lepas kahwin.Aku ni??rasa cinta dekat budak stokin tu pun belum muncul lagi dah pergi honeymoon.

"Jomlah.Mana tahu masa honeymoon korang dua boleh rapat dan suka sama suka.."

Aku tak dapat boleh fikir langsung dengan apa yang Bomi cakap.Duduk serumah dan tidur sekatil dengan V pun masih perasaan tu tak muncul-muncul.

"FIRE!!!!!!!!!"

kepalaku menoleh kedalam melihatnya yang sedang agrasif menonton video kpop.Apahal macam tu sekali nak menyanyi.Tengoklah kat atas katil pun nak menari ke??macam budak-budak.

Aku kembali menikmati angin malam di pulau Jeju ni.Angin yang menerpa membuatkan rambut ikut beterbangan.

Ting tong

Loceng bilik ditekan.Kelihatan V bangun dan membuka pintu dan melihat siapa yang datang.

"Eoh hyung.Wae??"soalnya.Aku bangun mendekati mereka.Dia memandang kami berdua dari atas sampai bawah lalu menggeleng.Kenapa dia menggeleng??

"Bukan ke Bomi dah cakap malam ni kita nak keluar??"soalnya tepat kearah aku.

Dahiku berkerut.Sejak bila dia cakap??

"Kau ada check fon kau tak??"soalnya dan aku menggeleng kecil.

"Aigoo,pergi bersiap cepat.30 minit lagi aku datang sini.."katanya lalu pergi.Pintu ditutup kembali.

"Kau pergi mandi dulu.."arahku.

Dia menggeleng."Okey aku mandi dulu.."kataku dan lagi sekali dia menggeleng..

"Dia bagi masa 30 minit je kan??takde cara lain..kita mandi sama-sama.."katanya dan bersiap untuk menarikku masuk kedalam tandas.

Dengan muka merah aku melepaskan tanganku dari genggamannya..

Siapa ajar dia jadi byuntae ni???

"Kau gila ke??"soalku geram.

Muka blurnya dipaparkan"waeyo??bukannya salah pun mandi sama..ppali nanti lambat pulak.."dia cuba menarikku lagi..

"Kau mandi sendirilah idiot!!!!"tubuhnya aku tolak masuk kedalam tandas dan tutup pintu.

Aish budak sekolah ni berjaya malukan aku.Muka aku dah mula merah menahan malu dan geram bersamaan.

Suara dia ketawa sangat jelas di area pendengaran aku.Tak guna dia permainkan aku!

Pov end

.skip.

Mereka berempat jalan bersama-sama di night street.Bomi dan Eunwo jalan sambil berpegangan tangan.Manakala V dan Chorong jalan sedikit jauh.Rasa macam percutian ni hanya sekadar temankan mereka sahaja.

"Masuk sini jom.."ajak Bomi.Tangan Eunwo ditariknya masuk ke kedai barang yang menjual pelbagai jenis barang couple.

Mereka berdua seronok mencari barang bersama sedangkan Chorong dan V masing-masing buat hal lain.Nampak sangat tak seronok kat situ.

"Hello pretty.."sergah seseorang apabila Chorong sedang melihat casing phone.

Dia menoleh memandang orang asing disebelahnya"sendiri??"soalnya dengan senyuman menjengkelkan..

"Aniya.."jawab Chorong ringkas..

"I'm Kevin.You??"tangannya menghulur untuk bersalaman dengan Chorong.Matanya terkebil-kebil melihat namja asing ni.

"What is your name pretty girl??"soalnya lagi.Tangannya juga masih setia menunggu huluran Chorong..

"My wife.."hulurun dari Kevin disambut oleh V yang datang dari belakang.

"Your wife??ahh..sorry bro.."katanya dan terus pergi begitu sahaja.

V menatap Chorong lama"dah tahu tak kenal kenapa masih dekat-dekat dengan dia??tak nampak ke mata dia terarah ke badan kau??"soalnya datar.

"Nae??"Chorong blur..

"Haish!!!kau dah besarlah..jagalah diri sikit.."katanya datar.Chorong menunduk sedikit melihat kasutnya.Takut nak pandang wajah dingin V ketika ini.

"Kajja.."tangan Chorong diraihnya mendekati Bomi dan Eunwo..

"Kitaorang jalan-jalan jap.Apa-apa hal call je nanti.."katanya sebelum membawa Chorong keluar.

Tangan V masih setia memegang tangan Chorong sambil berjalan di tempat yang sangat ramai."kau nak beli apa-apa tak??"soal V tanpa menatap Chorong..

"Molla.Aku sendiri tak tahu nak beli apa.."jawabnya.V menghentikan langkahnya menatap Chorong lalu kembali jalan menuju ke sebuah kedai kasut.

"Duduk diam-diam.."perintahnya.Chorong hanya akur dan duduk di bangku bulat sambil melihat sekeliling.

Tak lama lepas tu dia datang dengan sandal ditangannya.Dia pun mencangkung lalu membuka kasut Chorong.Sandal pilihannya disarungkan ke kaki Chorong.

Chorong terkaku seketika.Wajah namja itu diperhatikan lama sehinggalah V mendongak menatapnya"selesa tak??"soalnya..

Chorong mengangguk kecil."hitam atau coklat yang cantik??"soalnya lagi..

"Coklat.."jawab Chorong..

"Arra.."V bangun dan pergi ke arah perkerja meminta sandal berwarna coklat lalu membuat pembayaran.

Tangannya menghulur tepat di depan wajah Chorong"kajja.."tanpa banyak bunyi huluran dari V diterimanya..

Mereka berdua kembali berjalan menuju ke kedai lain.Kali ni menuju ke kedai baju pulak.Dalam 3 helai baju V beli dan semua itu hanya untuk Chorong.

'I like your mature character'bisik hati Chorong dan dalam diam dia tersenyum bila V memperlakukannya seperti ini.Nampak matangnya disitu..

.Bilik.

V baring dikatil sambil membaca komik yang dibawannya dari rumah.Chorong pulak dah tidur kerana terlalu penat.Masa dia tengah baca komik tu,fon Chorong berbunyi tanda pesanan masuk.

Dengan berani dia buka sebab takut Bomi yang chat.Nanti macam tadi pulak..

"Kami dah bertunang.Chorong ah,please saya tak suka permainan keluarga.Saya nak awak je..saya tak nak dia"-Daniel

V membeku seketika bila membaca pesanan itu.Benda tipis itu digenggamnya kuat.Matanya memandang Chorong.

"Aku dah cakap jangan rapat dengan namja bunny tu.Kau degil.Tengoklah apa yang dah jadi sekarang ni??dia dah suka kau pabo!!"monolognya..

Tatapan datar diberikan kepada Chorong tetapi tatapan itu bertukar kepada perasaan terkejut sebab tiba-tiba Chorong terduduk dengan matanya yang tertutup.Kepalanya menoleh kearah V.

Dia dah mengurut dadanya dan menghela nafas panjang.Bantal peluk yang berada ditengah-tengah dicampak ke lantai.Bahu Chorong dipegang lalu mereka baring dalam keadaan V memeluknya.

Satu tangannya menjadi bantal Chorong dan satu lagi berada di pinggangnya sambil memeluknya erat.Kalau tak buat sebegini rupa ada juga yeoja ni tidur kat lantai.

Pernah sekali V tidak memeluknya ketika tidur sebab dia tidur terlebih dahulu ketika itu.Esoknya dia mendapati Chorong sedang tidur dibawah tv yang terdapat didalam bilik mereka.Selepas kejadian tu,V akan tidur lambat sebab takut perkara itu berulang kembali.

-TBC-

Sorry for the late update🙏🙏🙏

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now