EMPAT EMPAT [Penculikan]

503 50 8
                                    

"Taehyung,omma minta maaf..."ujar Mrs Park.V yang sedang duduk dipeluknya dari belakang.

Kalau lah Minhyun tak cerita semuanya dekat keluarga mereka.Sampai ke sudah Mrs Park bermasam muka dengan menantunya itu..

"Gwenchana..Tae paham perasaan omma.."

"Tolong bagi ruang untuk Tae berdua dengan Chorong.."pinta V.

Mereka semua mengangguk lalu keluar meninggalkan V sendirian.

Dia menatap isterinya dengan wajah sayunya.Tambah dengan hari ni dah masuk seminggu Chorong tak sadarkan diri.Selama 2 hari dia tidak melawat Chorong,perasaan rindunya semakin meningkat.

Perlahan-lahan dia mencapai tangan Chorong lalu digenggamnya erat..

"Chagia,ireona palli.Lama sangat awak koma sayang...i miss your smile.."ujarnya sebelum mencium tangan Chorong..

"Mianhae sebab tak lawat awak 2 hari ni.Omma larang saya datang sini..dia paksa saya sekolah...latihan pun masih berlangsung sampai sekarang..saya terpaksa curi-curi lari dari latihan semata nak ke sini..bangun honey and say something to me.."

V membaringkan kepalanya di katil berbantalkan tangan Chorong.Tak lama lepastu kedengaran seperti dia sedang menangis.Betapa rindunya dia dekat Chorong sekarang ni..

"Ireona palli.."pintanya lagi dan lagi disela tangisannya..

"Ireona palli chagia..i want to hug you.."

Semasa dia menangis,terasa seperti tangan Chorong bergerak sedikit.Pantas dia menegakkan badannya memandang Chorong..tiada pergerakan dari mata Chorong tetapi jari-jari Chorong mula menunjukkan aksi..

"Chagia..open your eyes..jebal....."pintanya..

Tak lama lepastu...jari Chorong tidak bergerak seperti tadi.V sudah menghembuskan nafas panjangnya.Chorong terlalu lemah untuk membuka matanya..

"I will wait you..fighting chagia..Nanti malam saya datang.."tangan Chorong diciumnya agak lama sebelum dia keluar dan kembali ke sekolah untuk berlatih..

Boleh mati dia kalau jurulatih dia perasan V tidak ada di padang ketika ini..

***

Malam.

Keadaan di hospital mula riuh walaupun masa menunjukkan jam 2 pagi.Hal ini kerana salah satu pesakit di hospital mereka telah diculik.

"CCTV terpadam.."kata guard yang baru pulang dari bilik kawalan..

Dokter yang bertanggungjawab atas Chorong mula resah dan bimbang.Sepanjang dia menjadi dokter,kes penculikan macam ni tak pernah berlaku langsung.Di tambah lagi kerja penculikan ni tidak dapat dikesan oleh CCTV.

"Isteri saya macam mana?"gertak V kuat.Kesabarannya mula hilang..

Dia baru tinggalkan Chorong tak sampai 10 minit untuk dia pergi beli makanan.Bila sampai,tengok-tengok bilik Chorong dah kosong..

"Tolong bersabar.Kita cuba minta bantuan polis."kata Dokter Joonnie cuba menenangkan V..

"Isteri aku..."V jatuh terduduk menahan rasa sedihnya..Satu demi satu berlaku dekat Chorong.

"Kim Taehyung!"panggil Minhyun kuat membuatkan V mendongak..

Tubuh di bantu oleh Mino untuk bangun.

"Apa yang berlaku?betul ke semua ni?"soal Mino.

V hanya mengangguk.Dia memandang Minhyun yang sedang terdiam.

"Yah,tolong bawak aku jumpa Daniel.Aku tahu ni semua kerja dia.Aku perlu bawak balik isteri aku."kata V.Air mata yang menitis hanya dibiarkan sahaja.

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now