TIGA SATU [Warning]

596 62 8
                                    

"Gwenchana??"soal V sayu.Langkah Chorong yang hendak masuk ke dalam bilik terhenti.

"Dari dulu aku suruh kau jauh-jauh dari dia.Tengoklah apa dah jadi??even dia dah tunang pun..dia tetap nak kat kau.."V melangkah mendekati Chorong.

Tubuhnya berpusing menatap V"mana kau tahu??"soal Chorong.Matanya kelihatan merah seperti baru habis menangis.Sepanjang diatas motor,dia hanya menangis sahaja..

"Tak penting pun dari mana aku tahu semua tu.."jawabnya.

"Yang penting diri kau tu.Perlu ke aku mintak tolang Jisung hyung tukarkan kau collage??"sambungnya.Pantas Chorong menggeleng.

"Waeyo??sebab kau pun dah ada hati dekat dia??"wajah V bertukar dingin..

"Aniya.."balasnya sepatah..

"Habistu apa??"soalnya lagi.Chorong terdiam.V menatapnya penuh perasaan dingin...

"Malam ni aku tidur bilik aku.Jalgayo.."Chorong melangkah masuk ke bilik lamanya.

V meraup wajahnya kasar.Pantas langkahnya menuju ke bilik Chorong dan menarik Chorong paksa masuk ke bilik mereka berdua.

Chorong merentap tangannya kasar.Pergelangan tangannya kelihatan merah"app--"

"Mianhae..."tubuh Chorong ditarik masuk kedalam dakapannya.

Dagunya diletakkan diatas kepala Chorong sambil mengusap belakang Chorong"mianhae..aku terlalu emosi malam ni.Aku tak suka namja bunny tu sentuh-sentuh kau.Kacau kau...depan aku je dia berani sentuh..lagi belakang aku..mesti dia dah banyak kali sentuh-sentuh kau.."ujarnya..

Kepalanya bertukar ke bahu Chorong"saranghae Park noona..jeongmal saranghae.."pelukannya semakin erat walaupun tiada balasan dari Chorong.

"Menjauh lah dari dia.Dia milik orang dan kau milik aku.Ingat benda tu setiap kali dia mendekat kearah kau.."sayu kedengaran suara V merayu kepada Chorong..

"Arraseo oppa.."kata Chorong dan membalas pelukan V.Senyuman V mengembang bila Chorong memanggilnya dengan perkataan 'oppa' untuk kali ketiga.Terasa macam dewasa sangat dipanggil sebegitu rupa.

****

Mino dan Jennie yang sedang rancak berborak di tepi padang tennis terkejut dengan kehadiran Daniel yang tiba-tiba menendang Mino dari tepi sehinggakan dia jatuh ke lantai.

"Oppa gwenchana????"Jennie menolong Mino bangun.

Mino menolak Jennie ke belakangnya.Tatapannya menuju kearah Daniel yang sedang menatapnya penuh amarah..

"Apa masalah kau ni??"lembut je suara Mino menyoal..

"Kalau dah ada yeoja chingu tu..jangan buat-buat macam tak ada..buat apa kau dekat dengan Chorong??"soalnya serious..

Mino hanya tersengeh dengan soalan Daniel.Dia melangkah selangkah kehadapan"kalau dah tunang tu.Buat cara dah tunang.Tak malu ke rosakkan imej sendiri??"soal Mino terlalu pedas.

Tangan Daniel naik untuk menghayunkan pukulan tetapi berjaya ditahan oleh mino.Cengkaman terlalu kuat sampaikan kepalan tangan Daniel kelihatan mula merah"banyak betul keburukan yang aku dengar dari mulut orang tentang diri kau ni.Muka je nampak suci tapi hati macam setan.."tangan Daniel dihempasnya kasar.

Tangan Jennie diraihnya lalu beredar dari kawasan tersebut.Badannya berpusing melihat 2 orang itu dan tak sengaja di depannya kini adalah Dahyun yang sedang menatap kosong kearahnya."Sebabkan yeoja bodoh tu je kau sanggup nak tumbuk muka senior tu??disebabkan senior tu berkawan dengan yeoja yang kau angaukan sangay tu...kau sanggup tunjuk belang kau??YAH!!!!APA YANG SPECIAL SANGAT KAT YEOJA TU SAMPAI KAU JADI MACAM NI??"marah Dahyun.Nafasnya keluar masuk dengar kasar.

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now