DUA LIMA [Back hug]

660 66 6
                                    

Rumah kediaman Kim

Ketika ini,rumah keluarga V sangat happening mana taknya semua berkumpul pada malam ni.Namjoon dan Sejeong pun.Kalau dorang ada mesti keluarga kecil mereka juga ada.

Nana dan Minhyuk sibuk bermain diruang tamu bersama V manakala Chorong,Yoora dan Sejeong sibuk di dapur membantu Mrs Kim.Namjoon dan Jackson pulak di luar sibuk berbual.

"Minhyuk ah..itu Nana punya!!!"jeritan Nana berjaya membuatkan Minhyuk dan V menutup telinganya..perangai sama dengan omma dia.

"Pinjam lah.."Minhyuk merampas anak patung arnab Nana di diletakkan diatas kapal terbang.Dengan penuh gelak dia bangun dan bermain kapal terbangnya.

"KIM MINHYUK!!!!"jerit Nana lagi yang kini sedang mengejar Minhyuk.V pulak hanya buat bodoh sebab sibuk dengan permainan lego Minhyuk.Macam budak-budak.

"Minhyuk ah.."panggil Chorong yang baru keluar dari dapur.

"Nae??"Minhyuk menoleh memandang Chorong.

"Kenpa gaduh-gaduh ni??"soalnya..

"Mana ada gaduh.Minhyuk nak pinjam anak patung dia je.."adunya..

"Bagi balik.."Nana merampas anak patungnya dan terus berlari keluar mencari appanya Jackson.

"Mana uncle Tae??"soal Chorong.Pelik betul..dua budak ni dibawah pengawasan orang dewasa kot tapi boleh jadi macam ni pulak..

"Ada kat ruang tamu main lego.."jawabnya..

Chorong sudah menggelengkan kepalanya.Dia melangkah kearah V dan dengan senang tangannya naik menepuk kuat bahu namja tu.Naik terkejut budak tu sampaikan lego dia jatuh dari tangan.

"Apa kau buat ni??omma suruh kau jaga budak 2 tu.Tapi kau pulak yang main.Apa kau ni?"geramnya.

"Aku jagalah ni..jaga sambil main..eoh!mana budak dua tu??"soalnya bila perasan Minhyuk dan Nana dah takde kat depannya..

"Pergi dengan appa dorang lah..apalah kau ni..matang lah sikit.."bahu V ditepuknya lagi.

Baru je dia nak ke dapur,lengannya ditahan oleh V"bila kau nak bagi aku anak??"soalnya mengejut..soalan di luar fikiran betul..

"Ubah sikap kau dulu..jadi matang baru aku bagi.."jawabnya tanpa perasaan..

"Jinjja??"soalnya riang.Kini dia bangun menghadap Chorong dan menunduk sikit melihat isteri dia yang setinggi dada dia..

"Memang tak ah aku nak bagi...aku muda lagi!!"perut V disikunya dan terus beredar meninggalkan V yang sudah melongo.

°°°
(Collage)

Daniel dan Chorong keluar dari makmal bersama-sama menuju ke cafe untuk beli air sebelum mereka bergerak ke perpustakaan awam untuk meminjam buku.

Selesai beli air,mereka keluar dari collage tapi terhenti di parking lot bila mendapati seorang yeoja sedang bersandar di kereta Daniel.

"Oppa!!!"panggilnya riang.

Chorong mengerutkan dahi.Daniel pulak dah menggelengkan kepala"siapa??yeoja chingu awak??"soal Chorong ingin tahu.

"Aniya..sepupu saya.Kim Dahyun.."jawabnya.Langkahnya menuju ke Dahyun yang tak segan-segan memeluk Daniel dihadapan Chorong.

Tapi tak lama bila tubuhnya ditolak oleh Daniel"buat apa kat sini??bila balik ni?"soalnya..

"Baru pagi tadi balik.Datang sini nak jumpa oppa lah.."jawabnya riang dan sempat jeling kearah Chorong.

Chorong yang perasan hanya memaparkan senyuman fakenya.Bahu Daniel dicuitnya"saya balik dululah..cancel je lah nak pinjam buku kat library..saya pergi dengan Bomi je nanti"katanya dan terus pergi tanpa mendengar suara Daniel yang memanggilnya..

"Tengok apa kau buat..dia dah balik.."geramnya.Mukanya jelas kelihatan tidak puas hati.

"Waeyo??bagus lah dia balik..oppa kajja kita jalan-jalan.."tanpa rasa bersalah dia memeluk lengan Daniel.Dia pulak hanya pasrah ikut je apa yang Dahyun buat.

°°°

Chorong duduk di balkoni sambil menghirup udara segar.Kepalanya cukup stress untuk menyiapkan tugasan yang baru dia dapat.Dahlah banyak pastu kena hantar minggu depan pulak.

Dia bangun dari tempatnya dan berdiri sambil memegang besi penghalang.

"I'm so tired.."lenguhnya.Bahunya dipicit-picit.

"Nado.."tiba-tiba ada sepasang tangan memeluknya dari belakang dan kepala namja itu hinggap di bahunya..

Burk!

Pantas sahaja dia menyiku perut V dengan kuat membuatkan pelukannya terlepas.Dia berpusing memandang V.Niat nak marah tak jadi bila melihat keadaan V yang teruk.

"Kenapa dengan muka kau???"soalnya panik melihat darah di dahi V dan lebam di pipi.

"Kau bergaduh kan??"marahnya.Bahu V dipukulnya tanpa belas kasihan sampailah tangan besar V memegang kedua-dua tangan Chorong.

"Aku tak bergaduhlah..ni semua aku dapat masa lawan besball dekat sekolah boys high school.Dorang main kasar.Bukan aku je yang kena..ramai lagi pasukan aku kena..Jungkook pun kena.."terangnya.Chorong menatapnya penuh sabar.Ye ye lah tu sebab besball..nampak macam bergaduh je..

"Chagia.."panggil V sayu sambil kempalanya menundukkan kepalanya..

"Mwo???"soal Chorong ganas..

Dengan muka kesian dia menatap Chorong"appoyo.."ucapnya.Bibirnya dipoutkan untuk mencari simpati dari Chorong.

Chorong mendengus geram.."ikut aku.."tangan V ditariknya masuk kedalam rumah dan menyuruh V duduk di kerusi sementara dia mengambil first aid di dapur.

°°°°°
.esoknya.

Seperti biasa Chorong akan membuat sarapan untuk dirinya dan V.Apron pink terpasang kemas ditubuhnya.Rambutnya pula diikat satu untuk memudahkannya buat kerja.Takdelah rasa rimas nak masak.

Sedang sibuk dia memasak V datang dari belakang dan dengan santai tangannya melingkar dipinggang Chorong.

Yeoja itu merungus geram.Pantas sahaja dia menyiku perut V tetapi pelukannya masih erat.

"Sampai bila nak berkasar dengan aku ni??"soalnya lembut.Kepalanya kini dibahu Chorong.

"Aku takkan berkasar kalau kau tak melebihi batas kau.."jawab Chorong.Tangannya liat memasak pancake..

"Melebihi batas macam mana??"soal V lagi..

Chorong mematikan api dapur.Badannya berpusing menatap V yang masih enggan melepaskan pelukannya..

"Apa yang kau buat ni tak melebihi batas ke??"soal Cborong pula sambil menatap muka V yang kurang mempesona kerana luka di mukanya..

"Yang aku peluk isteri aku bukan orang lain.."jawabnya dan dengan santai menarik Chorong menghampirinya sehingga tubuh Chorong menyentuh tubuhnya.

Pandangannya menurun menatap Chorong yang sedang mendongak memandangnya"you are my wife and i'm your husband.Why not kalau aku nak peluk kau??lebih dari peluk pun aku boleh buat.Semua tu tak salah chagia..."katanya..kepalanya semakin turun mencari bibir Chorong.

Ciumannya hinggap di bibir Chorong sekilas membuatkan yeoja itu terkaku seketika.Pelukan dari V terlepas.Rambut Chorong di usapnya geram..

"Morning kiss from me.."ucapnya dan bibirnya hinggap lagi di bibir Chorong sebelum dia meninggalkan tempat itu.

Chorong masih terkaku ditempatnya.Tangannya naik menyentuh bibirnya.Makin lama makin pelik dia dengan sikap V ni kadang-kadang.Adakalanya menyakitkan hati,ada masa boleh jadi serious dan ada masa boleh jadi romantik macam mana ni.

Ahh molla...

-TBC-

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now