KOSONG TIGA [Tak sengaja]

762 75 12
                                    

Chorong turun dari tingkat atas dengan keadaan segera.Mrs Park yang sibuk mengelap barangan kaca hanya memerhati anak bongsunya itu..

"Chorong nak pegi mana??"soal Mrs park.

"Nak pergi beli barang keperluan collage..Chorong pergi dulu omma.."sandal hitamnya disarungkan lalu keluar dari rumah dan masuk ke dalam kereta Bomi..

"Sorry aku lambat..aku tertidur tadi.."kata Chorong.

"Takpelah..aku pun baru sampai.."balas Bomi..

Keretanya mula bergerak ke mall.Tujuan dia ajak Bomi menemaninya hanya satu iaitu dia takut sesat.Dia hanya tahu jalan pergi collage dan balik collage sahaja.Selok belok Seoul dia belum tahu lagi Maklumlah dah lama tak balik Korea dan bumi Korea dah banyak berubah.Kalau dulu bangunan tinggi tak terlalu banyak tetapi sekarang dimana-mana ada bangunan tinggi.

Sampai di mall,mereka terus masuk ke dalam kedai baju.Beberapa baju lengan panjanh dan dress di beli oleh mereka berdua.Lalu mereka pergi ke kedai kasut pulak..

"Chorong ah,kasut ni cantik tak??"soal Bomi yang sedang memegang kasut timberland..

Chorong yang sedang mencari kasut tu menoleh"untuk siapa??"soal Chorong..

"Eunwoo oppa.."jawab Bomi langsung..

"Cantik.."

"Jinjjayo??patut ke aku beli ni untuk birthday dia??"soal Bomi lagi..

"Birthday dia??bila birthday dia??"soalan Bomi dibalas dengan soalan..

"Esok.."

"Aku pun nak bagi hadiah lah..apa yang dia suka??"soal Chorong..

"Semua yang orang bagi dia suka.Yah!soalan aku kau tak jawab lagi.Patut ke aku bagi kasut ni??"kata Bomi kesal kerana soalannya di hiraukan oleh Chorong..

"Sesuai..sesuai sangat.."jawab Chorong dan kembali mencari kasut untuk dirinya..

Selesai dengan membeli kasut,mereka berdua keluar dari kedai itu dan tanpa.sengaja Chorong terlanggar seseorang yang sedang mencangkung seperti sedang mengikat tali kasutnya"mianhaeyo..gwenchanayo??"soal Chorong sedikit risau.

Namja tu mendongak lalu bangun berhadapan dengan Chorong"kau buta ke apa tak nampak aku??"soal namja tu dingin..

"Mianhae..aku betul-betul tak nampak tadi.Lagipun salah kau jugak mencangkung tengah jalan.."kata Chorong membela diri..

Namja tu menatap Chorong dengan api kemarahan"kau!!haishh nasib kau yeoja..kalau tak dah lama ak--"

"Dahlah tu V.Dia dah mintak maafkan tadi..jomlah..malu orang pandang ni.."kata Jungkook yang tadi hanya diam..

"Maafkan dia..Chorong kajja.."Bomi menunduk sedikit lalu menarik tangan Chorong menjauh dari namja tadi..

"Dia yang mencangkung tengah jalan..aku yang dipersalahkan..kalau nak ikat tali kasut tu kat cari lah tempat yang elok sikit.Dahlah budak sekolah,takde adab langsung.."bebel Chorong dan baru perasan namja yang dilanggarnya tadi berseragam sekolah.

"Dahlah tu..lupakan..tadi kau cakap nak cari hadiah untuk Eunwoo kan??jomlah cepat.."kata Bomi cuba nak tenangkan hati Chorong yang baran tadi..

Di situasi lain..

"Kenapa kau halang aku??aku baru nak marah dia tadi.."bebel V apabila mereka duduk di salah satu meja di cafe..

"Dia dah mintak maafkan tadi??rileks lah..yeoja je kot..dengan yeoja pun nak berkasar ke??"kata Jungkook..

"Tak kisahlah kalau dia yeoja sekali pun..dia yang salah tapi dia yang bentak aku balik..kalau aku jumpa dia sekali lagi memang aku smack down dia.."kata V melepaskan geram..

"Kau ingat dia namja kau nak smack down??"soal Jungkook..

"Smack down atas katil maksud aku.."

"Bodoh!!"kepala V ditunjalnya kuat.Byuntae punya namja..

• • •

"I'm home..."Chorong membuka sandalnya lalu masuk ke rumah dengan barang penuh ditangannya.Barangnya di letakkan diatas lantai lalu dia duduk di sofa untuk berehat sebentar..

"Aunty Chorong..."kedengaran suara anak kecil memanggilnya dari atas.Kepalanya menoleh memandang tangga dimana seorang anak kecil sedang turun dengan kadar segera..

"Omo Minju ah.."tubuh kecil tu dipeluknya dengan erat..

"Bila sampai??"soal Chorong apabila pelukan mereka terlepas..

"Baru je tadi.."jawab Minju.

"Mana appa??"soal Chorong lagi..

"Appa kat belakang tolong heolmoni bersihkan kolam renang.."jawabnya..

"Jinjja??kajja.."tangan kecil tu di pegangnya erat lalu menuju ke belakang rumah dan terlihat Jisung sedang membersihkan kolam renang tanpa berbaju.

Hyemi yang sedang duduk di meja didekatinya dan memeluk leher kakak iparnya dari belakang membuatkan Hyemi sedikit terkejut..

"Chorong ah...bogoshipeoyo.."ucap Hyemi riang..

"Nado unnie.."balas Chorong lalu duduk di kerusi yang kosong..

"Dari mana??"soal Hyemi..

"Pusing-pusing seoul tengok apa yang menarik..Unnie buat apa kat sini??"kata Chorong lalu memandangnya oppanya sekilas..rajin betul..

"Omma mintak tolong Jisung oppa bersihkan kolam renang ni..dia cakap tak lama lagi nak buat majlis kepulangan Chorong.."balas Hyemi..

"Mwo??majlis untuk Chorong??hahahaha macam budak-budak je.."kata Chorong disela ketawa kecilnya..

"Chorong nak jumpa oppa jap.."izin Chorong lalu dia mendekati kolam renang itu.pili air dibukanya lalu paip getah di pegangnya dan menyiram oppanya yang berada di bawah..

"Yah!!!!!"jerit Isung tetapi Chorong tetap menyiramnya..

"Hajima!!!!oppa tengah kerja ni.."marah Jisung.Chorong pun mematikan air lalu duduk di tepi kolam sambil memerhatikan oppanya..

"Gomawo sebab uruskan pendaftaran Chorong and thanks sebab bagi Chorong pilih jurusan yang Chorong nak..kalau tak mesti Chorong dalam jurusan music.."kata Chorong sambil mengoyang-goyangkan kakinya..

Woojin mendongak memandang Chorong lalu tersenyum"so sebagai balasannya,Chorong kena tolong oppa bersihkan kolam ni..palli turun.."kata Jisung.

Chorong mengangguk lalu turun kedalam kolam melalui tangga untuk menolong oppanya..

-TBC-

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now