Chorong duduk di salah satu tempat penonton sambil matanya tertumpu kearah tengah padang dimana perlawanan baseball berlangsung.
Senyumannya tak kunjung hilang menatap V di bawah sana sedang berusaha mencapai kemenangan mereka.Tapi,senyuman dia mati macam tu je bila suara orang sebelah buat dia meluat habis.
"Handsome pemukul tu.."
"Yes!tapi lagi handsome yang berdiri kat kotak terakhir tu.Haihh!!seoul High school semuanya handsome.."
Puji mereka tanpa henti.Chorong menoleh memandang dua orang yeoja tu.Dia senyum dan dibalas senyum.Padahal dalam hati dah berapi habis..tapi takpelah..budak sekolah memang macam tu..handsome sikit dah minat..cantik sikit dah jatuh cinta..semuanya cinta budak-budak..
"Park Chorong!!"sergah seseorang mengejutkannya.
Senyumannya mengembang memandang Nayoung yang datang dengan makanan ditangan lalu duduk di sebelahnya..
"Lama dah kau sampai??"soalnya dan Chorong menggeleng..
Homerun!!!!!!!!!!
Jeritan jurucakap mengejutkan mereka.Lagi-lagi Chorong yang sedang mengurut dadanya.Terkejut dengan jeritan kuat tu..
"Yah!!!!husband kau buat pukulan homerun!!!!!!"riuh Nayoung sambil berdiri dan melompat-lompat..
"Yaish jinjja???"tangan Nayoung ditariknya kuat supaya dia duduk balik..
Chorong memandang disebelahnya dan melihat dua orang yeoja tu sedang ternganga besar lalu menundukkan badan mereka serentak.Baru kau tahu namja yang kau puji tadi tu isteri dia sebelah kau je..isteri tau bukan yeoja chingu..ISTERI!!!
"Yah paboya!!!"peha Nayoung dia tepuk geram.Bising betul mulut dia ni..
"Mian-mian..aku excited bila dia dapat pukulan homerun.Memang tak mengecewakan suami ka--arghhh!!!!!"Nayoung mengadu sakit bila perutnya dicubit oleh Chorong..
"Janganlah cakap dia suami aku..diam.."katanya pelan..Nayoung hanya akur.Perutnya diusap-usap sebab sakit sangat Chorong cubit..
****
Chorong terdiam menatap seseorang didepannya yang kini sedang tersenyum lebar macam takde apa-apa yang berlaku dekat dia.Anak matanya beralih menatap luka yang sudah ditutup dengan kain di leher namja tu.
Macam mana namja ni boleh ke kolej seperti biasa??padahal luka dia masih belum sembuh dan dia baru tiga hari keluar dari hospital tapi namja ni berjaya buatkan Chorong terdiam seribu bahasa sebab dia ni macam tak ambil kisah dengan apa yang berlaku..
"Yah Song Mino..."panggil Chorong datar..
Mino yang sedang menghirup airnya menatap Chorong..
"Appo???"soalnya dan Mino menggeleng..
"Jinjja??"soalnya lagi dan kali ni Mino mengangguk..
"Mian.Sebabkan aku...kau jadi macam ni.."kata Chorong mula membuka cerita..
"Aniya..bukan salah kau.."balasnya memperbetulkan kata-kata Chorong tadi..
"Aku tahu siapa yang buat dan aku tahu kenapa dia buat semua ni dekat kau.."air muka Chorong bertukar serious buatkan Mino terdiam seketika sebelum buka suara..
"Aniya..bu--"
"Yaa...itu dia kan??dan sekarang aku tahu kenapa kau nak sangat aku jauhkan diri dari dia.Tapi,semakin aku menjauh dia semakin tak betul.Tengoklah sekarang ni..sebabkan kau keluar dengan aku,dia hampir putuskan urat leher kau..macam mana kalau dia tahu status aku sekarang ni??silap-silap satu nyawa yang aku sayang akan hilang.."tiba-tiba pernafasannya tidak teratur bila mengingati apa akan jadi dekat V kalau identiti mereka terbongkar..
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
FanficV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...