DUA DUA [prom night 2]

595 64 26
                                    

Selesai makan malam,Chorong membasuh pinggan manakala V sibuk mengemas meja makan dan alatan kotor diletakkan di sink biar Chorong yang basuh semua..

"Esok kau ada kelas??"soal V sambil bersandar di kabinet.Chorong hanya menggeleng tanda tidak..

"Good.Esok keluar dengan aku.Aku tahu..aku balik sekolah kau dah ada kat rumah.Peringatan keras!!!jangan keluar pergi mana-mana..duduk rumah diam-diam..kalau budak bunny tu ajak keluar..cancelkan..esok kau full dengan aku je.."arah V membuatkan Chorong berhenti dari kerjanya.Badannya berpusing menatap V.

"Tapi esok aku nak gi library.."kata Chorong..

"Dengan siapa??"soal V..

"Daniel.."jawab Chorong sepatah..

V melangkah kedepan berhadapan dengan Chorong..Chorong pulak mengundur tapi belakangnya dah menyetuh kabinet..budak ni kalau mendekat je tak pe..kalau buat macam-macam habislah..

"Daniel??namja tu lagi??yah!!kau scandal dengan dia ke?"soal V datar..

"Mwo??apa kau merepek ni??"soal Chorong balik..

"Oppa tak merepek sayang..oppa tanya benda yang oppa perlu tahu..dia scandal kau ke??"kata V dan langkahnya kedepan lagi..

Chorong dah menunduk bila V betul-betul didepannya.Dagunya disentuh menyebabkan dia terpaksa menatap V"dia scandal kau ke??"soal V untuk kesekian kalinya..

"Aniy.."jawab Chorong..

"Habis tu??setiap hari keluar dengan dia..siapa dia??"soal V tidak mahu putus asa..

"Hanya kawan collage je.."jawab Chorong..

"Dia je ke kawan collage kau??yeoja takde??ke collage kau tu semua lelaki kau je perempuan??"soal V lagi dan lagi.Berapa banyak soalan dia nak bagi ni??naik pening lah..

"Ada..Jeon Somi..Yoon Bomi.."jawab Chorong

"Dah tu??pergi lah dengan dorang dua..jangan dengan budak bunny yang tak handsome tu.."kata V..

"Takde alasan lain.Esok duduk rumah.Aku izinkan kau ke library kalau kau gi ngan kawan yeoja kau.."katanya dan terus keluar dari dapur..

Chorong menghembus nafasnya kasar.Lama-lama dia makin pelik.Siapa yang lebih tua sebenarnya ni??dia ke V??asyik nak mengalah je..bila pulak namja hingusan tu nak mengalah??

°°°
-esoknya-

.Chorong pov.

Sesuai dengan apa yang dia cakap semalam..sekarang ni aku betul-betul ada kat rumah.Aku dan cancel dengan Daniel last-last minit.Nasib dialah kalau dia dah sampai library..

Mian Daniel ah..

Aku menatap jam dinding..lama lagi ke budak sekolah tu nak balik??aku dah bersiap cantik-cantik ni jangan sampai dapat chat yang dia ada extra time latihan eh..memang aku siat-siat badan dia..

Tit tit tit tit

Kedengaran pin rumah ditekan.Fuh!panjang umur budak ni..baru je aku cakap pasal dia..dah munculkan diri..

"Yah!!kenapa lam--omo!!kenapa dahi kau??"niat nak marah dia terhenti apabila aku melihat dahinya yang berdarah siap darah tu dah kering kat dahi dia lagi..

"Kena bola masa tranning tadi.."katanya..helmetnya disimpan di rak lalu duduk disebelah aku..

Haish budak ni tak hati-hati betul lah.."siapa yang buat??"soalku..

"Jimin.."jawabnya ringkas..ahh Jimin yang angau kat aku tu kan??

"Tunggu kejap.."kataku..aku pun bangun lalu masuk ke bilik lama aku untuk mengambil first aid.

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now