Aku capai-capai untuk ambil buku di rak library. Aku pendek. Haaa penatlah nak capai buku ini. Tak ada siapa ke nak tolong aku.
Aku tengok sekeliling. Alahaii..
Aku pergi ambil kerusi jap. Bila aku letak kerusi dan naik kerusi tu.. Buku itu hilang.
"Mana pula buku tu?? " aku pelik tengok buku tu tiba-tiba hilang.
Aku toleh kanan ternampak ketua pengawas itu. Ehh bila masa pula Mamat ini kat sini.
Aku terpandang buku yang dia pegang sambil gelak dengan kawan dia daniel.
"Woiii" aku panggil dia tapi dia tak dengar. Pekak ke apa Mamat ini.
"Woii ketua pengawas" aku baling buku yang ada kat rak tu.
"Aduhhh apa kau nak!? " dia pandang aku.
Aku turun dari kerusi dan datang kepada dia.
"Kau ambil buku aku"
"Buku apa"
"Buku kau ambillah "
Dia tengok buku yang dia ambil.
"Buku ini?? " dia tunjuk kat aku buku. Aku angguk.
"Aku yang ambil dulu memang tak lah aku bagi" dia senyum sinis.
"Kau buta ke apa?! Aku yang tercapai-capai kat situ ambil buku itu" aku geram betul dengan Mamat ini.
"Hello sedap kau je kata aku buta"
"Memang kau buta"
"Guys.. " danial macam takut kita orang gaduh kat situ.
"Kau nak buku ini kan?? Ambillah" buku yang aku nak itu dia angkat ke atas. What!? Pengawas buli aku?? No wayyy.
"Aku sengajalah ketua pengawas poyo" aku pandang tajam mata dia.
"So what?? Kau itu pendek so cubalah rampas buku ini dari aku" dia gelak dan ajak danial blah.
Danial ikut jinyoung dari belakang. Dia toleh belakang dan tunjuk buku yang aku nak. Dia senyum sinis.
Kurang ajar!!
Aku tenangkan diri aku. Kat sini library so.. Aku tak boleh buat bising. Semua pandang aku dan mula mengata pasal aku.
Aku terus blah dari library itu.
•••••••••
Iu tunggu aku kat luar library. Aku terus jalan laju.
"Weyh weii kau kenapa?? " dia tegur aku.
"Boleh tak kau pergi, aku nak bersendirian" aku hiraukan Iu. IU berhenti ikut kau.
Aku pergi ke rooftop dan tengok kosong. Kat sinilah aku selalu bersendirian.
Aku pegang tembok kat situ.
Tanpa aku sedar.. Aku menangis.
"Aku tak suka pengawas macam kau" aku cangkung dan peluk lutut aku. Aku teruskan nangis di situ.
••••••••
Aku masuk kelas tengok semua pandang aku. Aku duduk depan aku tanpa hiraukan diaorang.
Aku pandang jinyoung yang sengaja tayang buku yang aku nak. Apa masalah kau?!
"Buku tentang drama cinta hilang ingat.. Seorang namja sanggup kahwin dengan yeoja itu sebab dia hilang ingatan" dia sengaja baca kuat-kuat.
"Btw buku ini best kau nak baca?? " dia seakan sindir aku.
"Apa masalah kau ketua pengawas" aku bangun dan ketuk meja dia.
"Masalah apa?? "Dia senyum sinis.
"Kau ingat kau ketua pengawas kau boleh suka hati kau buli pelajar biasa macam aku"
"Sejak bila aku buli kau??"
"Kau berlagak macho konon kau ingat kau itu hebat sangat ke?! " aku jatuhkan buku atas meja dia.
"Kau melampau perempuan!? "Dia ketuk meja dia kuat.
"Kau yang melampau Bae Jinyoung !!" aku sengaja tolak bahu dia.
Satu kelas diam sebab kitaorang gaduh.
"Asal kau takut nak pukul aku!! Pukul lah ketua pengawas!! " aku cabar dia untuk pukul aku.
Dia nak naikkan tangan dia tapi.. Dia berhenti.
Nafas aku laju dan mata aku masih pandang dia.
"Jinyoung Eunji apa masalah kamu berdua?! " suara itu. Aku toleh belakang. Guru disiplin berdiri di depan pintu.
Jinyoung turunkan tangan dia.
•••TBC•••
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...