1

606 50 7
                                    

Seperti biasa aku tak sah kalau tak datang lambat ke sekolah. Aku cepat-cepat lari ke gate sekolah.

Aku baru melangkah masuk. Haaa.. Mesti Mamat ini lagi. Tak habis-habis pengawas ini. Siapa lagi kalau bukan Bae Jinyoung. Ketua Pengawas sekolah.

Loceng berbunyi tanda kelas akan bermula.

"Woii tulis nama kau dulu" pegawas itu menegur aku. Dia bagi aku buku nota dia yang comel itu. Comel sangat.
Aku tulis nama aku secara terpaksa. Penuh nama aku dalam buku dia. Hari-hari lewat datang.

"Nah" aku bagi balik buku dia dan terus lari untuk masuk kelas.

Mesti kena bebel dengan Mrs. Hyeri lagi. Muka aku mesti kena bebel ahhh bosan.

Aku masuk kelas dan Mrs. Hyeri tengah mengajar.

"Haa eunji lambat lagi?? " dia sindir aku. Erkkk bencinya aku nasib baik cikgu.

Aku tunduk hormat.

"Maafkan saya Mrs. Hyeri"

"Dah duduk tempat kamu" aku perhati je semua gelakkan aku. Aku terus duduk tempat aku.

Dan kawan sebelah aku cover gelak.

"Pahal kau tak pernah nampak orang datang lambat ke apa" aku jeling dia dan keluarkan buku dalam beg.

Pintu kelas di ketuk. Bae Jinyoung masuk dan terus tunduk hormat kepada Mrs. Hyeri.

Dia terus duduk kat depan duduk dia. Dia sempat lagi senyum sinis kata aku.

Kurang ajar. Dia duduk belakang aku. Erkk benci gila dengan ketua pengawas yang berlagak macho ini. Macho sangat.

••••••••

Aku keluar dari tandas dengan tergesa-gesa sampai terlanggar seseorang. Aku jatuh terduduk di situ.
"Kau buta ke apa?! " aku pandang orang itu.

Mamat ini lagi.

"Kau mata letak mana lutut?? " dia balas balik.

Aku bangun dan usap lengan aku.

"Sedap kau je kata mata aku letak kat lutut!? " aku tolak dia sikit.

"Dah kau tu buta mata kau letak kat mana?? "Dia gelak. Nak je aku tumbuk muka dia.

Dia sengaja langgar bahu aku dan blah.

"Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak"


"Macho aku pun ada orang langgar aku"

"Bila pula aku langgar kau"

"Kau langgar aku depan tandas ini apa?? "

"Itu tak sengaja" aku jeling dia.

"Kau sengaja langgar aku sebab kau nak bau perfume aku kan" dia naikkan kening dan dia pandang aku.

"Tak ada masa aku nak bau perfume kau yang tak berapa wangi itu" aku pandang lain.

"Blah ah" aku tolak dia ke tepi dan blah dari situ.

•••••••

"Dahlah poyo, berlagak erkkk kenapa mesti dia ketua pengawas dah tak ada orang lain ke" aku bebel sendiri.

"Woii apa kau membebel ini" chingu aku. Jimin tegur aku.

"Apa " aku sedut air kotak yang aku beli.

"Kau ah mood asal"

"Ketua pengawas poyo tu ahh"

"Kau tak habis-habis dengan pengawas itu asal"

"Asal kau kata, dia cari pasal dengan aku kau tahu tak" aku genggam roti tu.

"Lek ah kau ini aku pula yang seram"

Aku gigit roti itu dengan perasaan geram.

"Yow Eunji kau kenapa" IU yang baru datang duduk sebelah aku.

"Biasalah" jimin suap makanan dalam mulutnya.

"Mesti Bae"

"Kau sebut nama dia aku bagitahu Jungkook kau suka dia"

"Lek lah.. Seram ah aku duduk sebelah kau.. Jimin kau tepi sikit aku nak duduk" IU alihkan tempat duduknya duduk sebelah Jimin.

•••TBC••••


 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now