Aku peluk omma aku dari belakang yang tengah masak. Omma aku melatah buat aku gelak di sisi omma aku.
"Kamu ni eunji suka terkejutkan omma lah" aku masih gelak terbahak-bahak.
"Alaa omma lepas ni hari-harj eunji terkejutkan omma sebab.. " aku peluk0 belakang omma aku lagi.
"Eunji dah habis sekolah" aku senyum dan peluk omma aku erat. Omma pegang pipi aku, aku terus senyum.
Ding Dong~
Aku pandang arah ruang tamu. Omma juga sama. Siapa datang?
"Eunji pergi tengok siapa yang datang tu" aku leraikan pelukkan aku dan terus ke ruang tamu. Aku tengok dari cermin tingkap tak ada orang pun.
Aku buka pintu tu. Jihoon!
"Miss me? " Dia senyum kepada aku. Aku senyum dan terus peluk dia tanpa fikir panjang. Dia balas pelukan aku tanpa aku sedar Baejin ada kat situ.
Wait. Aku nampak Baejin di belakang Jihoon terus aku leraikan pelukan aku. Aku teringat apa yang terjadi kat sekolah hari itu.
Jihoon pandang Baejin juga bila aku masih pandang dia.
"Ermm korang rindu ke? " jihoon tanya. Aku geleng pantas begitu juga baejin.
"Ehh masuklah.." aku rasa kekok bila baejin datang sebelum ni jejak rumah aku pun tak pernah. Mana nak pernah dia kan ada girlfriend mestilah selalu datang rumah girlfriend dia tu.
" Omma Jihoon datang! " aku jerit kat omma aku.
Jihoon masuk dan Baejin pandang aku, aku tak pandang dia terus ke dapur.
Aku tak tahu kenapa aku rasa pilu sangat sekarang ni aku tak mampu berhadapan dengan dia lepas apa yang aku tengok dengan mata aku sendiri. Kawan aku.. Kawan yang paling aku rapat..
•••••••••
Jihoon pov
Aku tarik Jinyoung yang tengok eunji pergi ke dapur. Baejin pandang aku.
"Eh duduklah Jihoon, Baejin" pelawa omma eunji. "Baik" aku jawap dengan ceria dan tarik tangan Baejin duduk sebelah aku. Omma eunji duduk bertentangan dengan kami.
"Ada apa Jihoon dengan Jinyoung datang ni? " tanya omma Eunji. Jinyoung nak cakap tapi dia suruh aku yang berkata. Aigoo budak ni..
"Sebenarnya kitaorang nak bawa eunji keluar jadi kerja sesama yelah exam pun dah habis.. Jadi saya dengan jinyoung cadang begitu "
"Ye macam itu lah.. " sambung Jinyoung pula.
"Ohh macam itu hari ni ke? " soal ommanya lagi.
"Haa hari ini" balas Jinyoung.
Eunji dengan bawa sedulung berisi gelas dan letakkan di atas meja. Eunji nak bangun.
"Eunji" aku panggil dia. Dia toleh aku.
" Jadi kan? " Eunji angguk dan terus ke dapur balik.
•••••••••
Jinyoung pov
Aku hanya melihat diaorang jalan di hadapan aku dan mengekori mereka. Aku dapat rasa sesuatu yang tak kena dengan eunji.
Sampai satu tempat syarikat tu untuk temu duga. Aku biarkan Jihoon dengan Eunji je masuk supaya dia je yang temu duga.
Aku ambil keputusan untuk duduk di bus stop kat depan syarikat itu. Menunggu mereka berjuang di dalam.
Aku keluarkan telefon aku dan tengok kalau ada hal penting.
"Jinyoung" aku toleh.
"Iu" dia senyum bila aku sebut nama dia. " tak sangka jumpa kat sini, awak nak pergi mana? " dia tanya aku.
"Ohh Jihoon dengan Eunji" aku buat tak mahu sangat melayan dia.
"Ohh"
Perbualan itu terhenti seketika.
"Saya rindu awak Bae Jinyoung.. " wajahnya memandang aku tapi aku tak pedulinya.
"Aku kena balik.. " aku berlangkah pergi.
Langkah aku terhenti bila iu peluk aku dari belakang.
"Tolong jangan tinggalkan aku Bae Jinyoung.. "
Depan aku ada Jihoon dengan Eunji. Mereka perhatikan aku dengan iu yang menangis.
Aku pegang tangan iu dan leraikan pelukkannya terhadap aku. Aku menuju ke arah Jihoon.
Aku lepasi Jihoon.
"Jinyoung.. " aku tahu apa yang hyung aku cuba untuk bagitahu aku. Aku patah balik, aku pandang eunji yang pandang aku juga.
Iu yang masih menangis kat situ.. Aku hulurkan tangan kepada dia. Dia peluk aku balik.
••••••••••
Makan malam selesai, aku dengan jihoon akan sibuk mulai esok sejak ke ambil alih syarikat yang sama. Aku belikan pangkat ceo kepada Jihoon sebab dia hyung aku dan dia lagi layak dari aku.
Sedang kami gembira, ada juga kesedihan untuk aku..
"Omma dah bagi pembantu kau berdua" omma berkata.
"Eunji jadi PA Jihoon" omma berkata dengan gembira. "Wahh thankss omma"
"Iu dengan Jinyoung" aku angguk dan terus masuk bilik aku. Mungkin takdir aku bersama iu..
TBC
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...