Jihoon masih genggam tangan Eunji. Usap tangannya, aku tak nak buat semua ini. Dia tatap muka Eunji yang masih tak sedarkan diri.
Muka Jihoon makin pucat. Setiap hari dia makin lemah lepas Eunji tak sedarkan diri selama dua minggu. Dia cuba bertahan untuk Eunji tapi penyakitnya semakin teruk.
Dia ambil keputusan untuk lepaskan Eunji pergi. Aku cuba halang dia tapi yeah.. Dia masih berkeras untuk lepaskan Eunji demi kebahagiaan dia. Lagi teruknya anak dia.. Tak dapat diselamatkan.
"hyung.. Tak perlu kes penceraian ini berlangsung.. Sedangkan Eunji masih tak sedar" aku cuba bersuara.
"Kau tak pernah tahu betapa aku cintaikan dia sejak aku jumpa dia untuk pertama kali dalam hidup aku"
"Then why you need do this to her"
"Supaya.. " dia tunduk dan dongak kembali.
"Dia tak akan rasa sunyi lepas kematian aku"
"hyung.. "
"Jinyoungie.. " dia pandang aku dengan air mata dia yang berkaca.
"Jaga dia dengan baik" aku diam dan pandang lantai.
"Lepas aku pergi nanti.. Aku nak kau jaga dia, sayangkan dia.. sebab aku tak akan mampu buat macam itu lagi" dia kesat air mata dia dan cium tangan Eunji.
"Kalau pembedahan itu tak berjaya.. "
"Ia akan berjaya hyung percayalah!" aku cuba yakinkan dia. Aku tak nak kehilangan dia. Dia banyak bantu aku, dia hyung aku.
"Jebal.. " aku mula nangis.
•••••••
Seminggu kemudian..
Aku genggam tangan Jihoon yang beransur masuk ke bilik pembedahan. Wajahnya dia langsung tak sedih. Dia senyum je kat aku. Aku tahu dia sakit, aku tahu dia boleh.. Aku tahu kau boleh tetap dengan Eunji.
Sampai satu masa, tiba masanya dia masuk ke dalam. Aku mula lepaskan tangan dia. Aku harap ini bukan kali terakhir aku lihat dia yang masih bernyawa.
Aku lambai ke arah dia yang masuk bilik pembedahan tu. Dia lambai balik dengan keadaan dia yang sangat lemah.
Pintu bilik pembedahan itu dah ditutup. Aku duduk di depan bilik pembedahan itu.
Sampai aku dengar tapak kaki yang melangkah ke arahku. Bila aku toleh. Jimin yang bawa anaknya bersama dia Park Soojin. Jimin duduk sebelah aku dan tepuk belakang aku.
Aku tengok muka Soojin,matanya yang tutup masih lena tidur. Aku dukung dia dan wajahnya sama macam iu. Aku mula senyum dan pandang Jimin.
Lepas ini company itu bergantung kepada aku. Aku terpaksa urusankan semuanya lepas ini. Dengan keadaan aku yang begini. Aku masih berharap yang Jihoon akan sihat macam dulu.
4 jam telah berlalu.. Jihoon masih di dalam tanpa khabar berita. Jimin dan soojin pun dah balik. Tengah malam ni, tiada siapa pun yang berada di hospital itu kecuali aku dan nurse begitu juga doktor.
Bila pintu itu sudah dibuka, pantas aku terus berdiri. Nurse itu terus berlalu tanpa berikan aku sebarang berita tentang dia. Mata aku pandang Doktor tersebut. Dia hampir aku.
Dia geleng..
Aku terduduk atas kerusi di hadapan wad itu dan rasa air mata aku mengalir. Doktor itu tepuk bahu aku.
"Maafkan kami Jinyoung.. Kami tak berhasil untuk pulihkan Jihoon.. Maafkan kami sekali lagi" doktor itu tepuk belakang aku dan terus berlalu.
Aku dah banyak kehilangan seseorang yang sayang. Aku tak dapat terima semua ini. Aku tak boleh.. Aku bangun dan menuju ke arah bilik Eunji.
Masuk dan terus hampiri dia.
Aku tengok tangan dia, aku nak genggam tapi aku tunduk dan aku tak kuat macam dulu.
Aku cuba tengok wajah dia, aku tak mampu.
Aku genggam tangan dia dan nangis di situ.
"Jebal.. " aku pegang tangan dia.
Aku rasa jari dia mula bergerak. Aku yang masih genggam tangan dia, terus pandang wajah dia.
Mata dia terbuka tapi kuyup.
Dia pandang siling, anak mata dia pandang kiri ke kanan.
"Eunji.. " aku kesat air mata aku. Dia pandang aku.
"Siapa kau? " aku lepaskan genggam aku. Ya, aku perlu tahu yang dia hilang separuh ingatan dia.
"Kenapa aku kat sini? " dia masih pandang aku.
Aku hanya diam.
"Siapa kau? " dia cuba nak tahu.
"Someone you very hate" muka dia pelik dan pandang siling kembali.
It's better.. If Jihoon was with you right now eunji. Not me.
••••••••
Hari ini aku pergi company aku untuk urusan kerja yang berlambak di tempat kerja. Aku ambil alih tempat Jihoon. Banyak dokumen yang aku perlu sign, perlu check.
Aku cuba call pembantu aku tapi dia tak jawap. Aku keluar bilik aku dan panggil seseorang staff perempuan yang masih buat kerjanya.
"Mana PA saya, dari pagi tadi saya tak nampak dia? " aku tanya dia.
"Ahh.. Dia dah letak jawatan lepas dia terpaksa pindah ikut husband dia"
"ohh.. Buat pencarikan PA baru" dia angguk dan aku bagi signal dia untuk pergi. Dia pergi.
Aku tengok jam di tangan aku, dah pukul 5 petang. Aku kena ambil Eunji untuk keluar dari Hospital. Dia dah boleh keluar setelah sekian lama di dalam hospital.
"Eunji.. "
•••TBC•••
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...