28

96 11 0
                                    

Bila sampai ke hospital, aku terus ke bilik Eunji. Bila aku di sana, Eunji sudah tiada di situ.

Nurse yang mengemas katil itu masih ada.

"Nurse mana patient ni? " dia toleh aku.

"Oh dah ada orang bawa dia balik baru je tadi"

Siapa? Aku terus keluar dan cari Eunji tapi tak jumpa. Siapa yang ambil dia keluar?

Puas aku cari tapi tiada. Terlintas dalam fikiran aku adalah Jimin. Aku keluarkan telefon aku dan call Jimin.

Berdering.. Sampailah aku dengar telefon seseorang berdering. Aku toleh sebelah kanan aku dan.. Jimin yang dukung Soojin bersamanya.

"Jinyoung" Aku nampak Eunji duduk di bangku dan pandang sekeliling. Aku hembus nafas lega.

"Sorry tak inform kau" Jimin bagitau aku. Aku tepuk bahu dia.

"Jangan buat aku risau lain kali" aku hampir eunji. Eunji pandang aku.

"Siapa kau? " dia tanya aku. Aku hanya senyum.

"Someone you hate" dia naik kening dia pelik. Aku belai rambut dia.

•••••••

Sampai rumah, aku tunjuk dia bilik Jihoon.. Aku rasa sayu bila ingat semua yang berlaku kepada aku. Eunji masuk dan tengok sekeliling. Dia pandang aku semula.

"Ini bilik siapa? "

"Eunji an-" aku terhenti, wajah dia ingin tahu. Aku geleng.

"Ini bilik Eunji"

"Kita duduk serumah? Siapa kau? " dia tanya aku lagi. Soalan yang sama.

"Yeah.. Someone you hate Eunji"

Aku nak beredar tapi dia pegang tangan aku. Aku toleh dia.

Dia lepaskan dan keluar dari situ.

Aku pandang bilik itu. Aku rindu Jihoon.. Jihoon aku akan jaga Eunji.

Mata aku berkaca, aku terus kesat dan
keluar dari situ. Aku nampak Jimin main dengan anak dia.

Jimin pandang aku. Soojin yang masih di dukungannya Jimin hampiri aku.

"Jinyoung.. Aku tahu apa yang kau rasa, bolehkan kalau aku tinggal kat sini juga? " aku angguk dan cari eunji.

"Dia ada kat dapur" aku tepuk bahu Jimin dan ke dapur.

Aku nampak eunji sedang capai sesuatu di kabinet atas. Aku senyum dan tolong ambilkan untuk dia. Hulurkan sebungkus tepung untuk dia.

"Thanks " dia ambil dan abaikan aku.

"e.. " aku nak panggil dia. Dia pandang aku. Aku geleng.

Dia berpaling semula.

"oh" dia pandang aku kembali.

"Sampai bila aku kena tinggal sini? " dia tanya aku.

"er.. "

"Aku tak suka lah duduk sini and budak tu anak siapa? Kau? " aku terdiam.

"Aku nak balik rumah aku, ni bukan rumah aku and.. Kau dengan aku siapa sampai kena duduk rumah kau? " dia masih tunggu jawapan aku.

"Sebulan.." entah apa yang aku katakan ini.

"ohh okay tapi kan, aku tak nak kau selalu datang sini sebab yeah.. "

"yeah aku tahu" dia sambung balik kerja dia. Aku pandang dia dari belakang.

Kalau aku bagitahu kau.. Kau adalah isteri kepada Jihoon.. Boleh ke kau ingat aku, ingat semua itu balik.

"Jimin akan tinggal dengan aku bila aku tak ada nanti" aku bagitahu dia.

"omo? Siapa Jimin? "

"Dia bestfriend kau masa kau sekolah dulu" dia cuba ingat tapi dia tak akan ingat.

"Ermm" aku senyum.

"Aku tak ingatlah, yang aku ingat.. "

"Jinyoung! " Jimin panggil aku.

"Kejap" aku pergi ke arah Jimin. Aku tinggalkan eunji di dapur.

"your telephone " aku dengar bunyi dering telefon eunji.

"itu bukan aku punya bodoh" aku capai telefon eunji.

Skrin..

V

"V? "

"V? " Jimin pandang aku.

"Aniya" aku cancelkan call tersebut. Apa kaitan V dengan Eunji?

•••TBC•••

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now