19

114 10 0
                                    

Aku tersedar bila seseorang usap pipi aku dengan lembut. Dengan mata yang masih tertutup sedikit. Aku tersenyum melihat seseorang yang aku paling sayang.

"Wake up" dia senyum dan belai rambut aku. Aku angguk dan terus bangun.

"tunggu chagi kat luar eh" dia belai rambut aku dan terus keluar dari bilik. Aku pandang sekeliling dan selak rambut aku ke belakang. Tengok jam 9.00 pagi. Aku capai tuala terus mandi.

••••••••

Aku keluar dari bilik aku dan aku nampak baejin dengan iu menonton movie sesama. Aku rasa lain. Aku rasa pelik pada masa yang sama. Nevermind.

Aku cuba cari Jihoon di mana. Aku terus ke dapur dan ternyata jihoon tiada di situ.

Aku kembali melangkah ke ruang tamu balik. Jinyoung perasan yang kembali ke ruang tamu.

"Jihoon dah pergi kerja" jinyoung berkata tanpa pandang aku.

"ohh.. "

"Kenapa kau tak pergi kerja? " aku menghampiri jinyoung dan iu.

"My wife was pregnant are you forget? " Jinyoung pandang aku sinis. Aku nampak perbezaan yang ada kat diri Jinyoung. Iu peluk Jinyoung.

Adakah Jinyoung cuba buat aku cemburu?

"ahh yeah.. " aku keluarkan telefon aku dan aku dapat mesej dari seseorang.

Jimin
Eunji.. Macam mana dengan kandungan iu? Dia bahagiakan dengan Jinyoung?  Boleh kita jumpa esok..

Jimin.. He was my best friends.. Kalau memang betul dia sukakan iu why dia tinggalkan iu? What wrong with him?

"Baby honey nak makan kek boleh? " suara iu buat aku toleh ke arah mereka balik. 

Dari belakang aku nampak jinyoung senyum dan belai rambut iu.

"Anything for you"

Aku pandang ke lantai adakah kejadian semalam dia jadi begini. Why aku rasa sedih? Kenapa aku rasa sakit, sepatutnya aku happy atas semua ni tapi kenapa.

"ohh chagi" aku pandang hadapan aku. Jihoon? Dia bukan sepatutnya kerja ke?

"ohh.. " Jihoon senyum dan rangkul pinggang aku.

"bukan sepatutnya.. Yeobo kerja ke? " jihoon kerut dahi dan pelik dengan kata-kata aku.

"Chagi dah lupa ke? Kitakan nak pergi bercuti dengan Jinyoung dan Iu sekali? " aku ingat balik tarikh itu.. Omg aku lupa.. Hari ni.. Macam mane aku boleh lupa pasal ini?

"ohh ya.. Sorry"

"Sokay chagi" dia kiss dahi aku. Aku senyum dan cepat masuk ke bilik untuk packing barang.

"nak yeobo tolong ke? " jihoon tanya aku. Aku geleng. Dia pegang tangan aku.

"Ada something ke yang berlaku sebelum ni? " dia tanya aku secara tiba-tiba.

"wae.. "

"Jinyoung.. Selalu sangat mabuk, dia tak sebelum ni. Dia dah lain, can you tell me what happens to him? " semalam.. Aku teringat apa yang berlaku semalam. Aku geleng teruskan packing baju-baju aku.

••••••••

Jimin Pov

Eunji langsung tak balas mesej aku. Sekarang ni aku ke yang bersalah dalam hal ini? Yes memang aku cintakan iu.. Tapi..

"Jiminiee" aku tersedar dan offkan telefon aku.

"Dah jumpa iu? " Jungkook housemate aku. Aku geleng.

"But kau kena tanggungjawab" Jungkook kata kepada aku. Aku genggam tangan aku. Aku tahu dia buat semua ini sebab dia nak bersama Jinyoung bukan dengan aku.

"Aku tak boleh bersama dia"

"mwo? "

"Aku tak boleh kahwin dengan dia"

"why? "

"Sebab dia tak pernah cintakan aku, dia hanya pergunakan aku" entah dari mana aku rasa pipi aku dibasahi air mata aku sendiri.

"tu anak kau Jimin"

"I knoww! "

Telefon aku tiba-tiba berdering. Aku dapat notis mesej masuk. Eunji. Terus aku capai fon aku dan buka peti mesej aku.

Eunji
Jimin.. Aku tak ada kat sini esok. Aku akan pergi ke Japan untuk seminggu. I'm sorry..

Ohh jadi mereka akan ke japan hari ini.

Jungkook pandang aku. Aku senyum dan peluk dia.

"Dia akan ke japan so aku rancang akan cuba dia kat japan"

•••••••

Eunji pov

Lepas je aku sent mesej itu, jimin hanya seen. Aku dalam flight dan tengok awan. Jihoon lena tidur di bahu aku. Jinyoung juga tengok awan.

Kenapa aku rasa aku rindukan jinyoung yang dulu.. Adakah aku dah gila.

"Don't stare me like that" aku tersedar.

Jinyoung pandang aku.

"aniya, aku tengo-"

"Tak payah tipu aku, mata kau aku tahu" aku terdiam.

"aku tak nak rasa apa-apa bila dekat dengan kau. Tolong jauhkan diri kau dari aku" aku agak sedih bila dia kata begitu. Aku angguk tanpa rela.

"Jaga hyung aku dengan baik, jangan pernah buat dia terluka. Macam mana aku pernah lukakan kau dulu" aku angguk. Jinyoung kembali pandang awan. Entah mengapa, hati aku seperti terluka. Mata aku mula berkaca.  Aku kesat air mata aku.

Ini akan jadi sesuatu yang menyakitkan tapi ini adakah permintaan aku. Kenapa aku rasa sakit atas permintaan aku sendiri?

•••••••

"chagi.. " aku tersedar tengok jihoon kejutkan aku.

"kita dah sampai ke? " dia angguk. Aku gosok mata aku dan pandang seat tempat jinyoung.. Jinyoung dan iu tiada.

Aku ikuti jihoon keluar dari kapal terbang tersebut. Jihoon genggam tangan aku dan aku ternampak jinyoung bermesra dengan iu.

"sorry.. "

"Sokay eunji yahh muka awak nampak pucat wae? " aku pegang pipi aku. Jihoon pegang pipi aku dan lihat muka aku.

"Are you sick? " aku geleng.

"sokay I'm fine.. " mata aku pandang Jinyoung yang peluk iu.

"Yeoba I'm tired.. Boleh tak kita check in hotel? " Jihoon senyum dan genggam tangan aku balik.

"sure chagi. "

Jinyoung dan iu jalan di hadapan kami.  Aku rasa.. Sakit..

•••TBC•••

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now