Aku kunci loker aku dan peluk buku yang aku ambil dari loker.
"Eunji" aku toleh belakang. Abang Jinyoung.
Aku tak berkata-kata.
"Boleh tak aku nak ajak kau keluar lepas sekolah nanti??" dia senyum. Aku angguk malu. Gosh dia nak ajak aku keluar!!
Kenapa dia handsome sangat ini!!
"Boleh aku teman kau sampai depan kelas"
"Boleh je" aku senyum. Dia jalan sebelah aku dan jalan bersama-sama di koridor itu.
Pipi aku mula blushing bila jalan bersebelahan dengan dia. Aku curi-curi pandang dia kadang-kadang tanpa dia sedar.
Sampai depan kelas. Dia berdiri depan aku.
"Balik nanti aku tunggu kau kat bilik dance okay. Bye" dia lambai kepada aku. Huwaaa dia sangat baik dengan aku.
Aku masuk kelas dengan tersengih-sengih terbayangkan abang jinyoung itu.
Aku duduk dan mengelamun.
"Woii!! " Jinyoung ketuk meja aku kuat.
"Ohh mak kau!! " aku melatah. Jinyoung dan danial gelakkan aku melatah.
"Ohh berangan eh kau" dia pandang aku.
"Kau aku berangan pun kau kisah apa?? "Aku jeling dia.
"Aku nak tahu juga siapa orang yang kau berangan itu"
Erkk aku benci kau ketua pengawas top 1.
"Mesti aku kan" dia smirk. Perasan budak ini.
"Aku tahu kau suka aku kan. Tapi kau bukan my type " dia gelak.
"Kau pun bukan my type lah. Untuk pengetahuan kau ketua pengawas, kau itu calon aku paling bawah tau" aku jeling dia lagi.
"Baguslah sebab aku tak naklah kahwin dengan orang macam kau"
"Kau ingat aku nak kahwin dengan aku!! Haa tak hingin langsung. " aku buka buku math dan selak muka surat tersebut.
Dia rampas buku math aku.
"Yahhh"
"Haa let me see.. Soalan senang macam ini pun kau salah?? "Dia pandang aku.
Aku diam.
"No wonder kau pelajar tercorot dalam kelas"
Semua pelajar dalam kelas gelakkan aku. Aku malu.. Aku bodoh..
"Asal kau senyap?? "
Aku masih membisu. Aku nak rampas balik buku itu tapi dia tinggikan buku itu.
"Nak buku kau?? Ambil lah. Kau itu pendek"
Aku tolak dia ke tepi dan lari keluar dari kelas.
_____________
Bae Jinyoung Pov
Lama eunji keluar kelas sampai Mr. Kang hampir habis masanya mengajar.
"Mana Eunji?? " Mr. Kang bertanya kepada kelas. Semua geleng adanya angkat bahu tanda tak tahu.
Salah aku ke sampai dia macam itu.
Aku angkat tangan. Mr. Kang pandang aku.
"Mr. Kang boleh saya cari eunji?? " aku meminta izin. Satu kelas pelik tengok aku. Selalunya aku tak akan cari eunji.
Pelajar yeoja seakan jeles. Mr. Kang angguk. Aku tunduk hormat dan keluar dari kelas.
Aku tak tahu di mana nak cari eunji?? Tandas??
Yeah mungkin dia ada di situ. Masa dia langgar aku. Dia ada di tandas.
Sampai tandas. Tak akan aku nak masuk tandas yeoja. Seorang yeoja nak keluar.Aku pegang tangan dia.
"Boleh kau tengok kat dalam ada eunji tak?? "
Yeoja itu terkelip-kelip tengok aku dan angguk. Dia masuk semula tandas yeoja.
Lama dia keluar.
"Ada?? " aku tanya dia. Dia geleng.
"Thanks" aku senyum dan pergi dari situ.
Padang?? Tak mungkin. Bilik dance?? Yeahhh mungkin dia ada di situ.
Aku tengok bilik itu kosong.
Ha... Mana kau eunji. Aku terserempak dengan Iu. Yeah Iu kawan eunji mungkin dia tahu eunji di mana.
"IU"aku panggil dia. IU pandang kanan. Wajahnya seakan pelik tengok aku.
"Kalau eunji sedih dia ke mana?? "
"Kenapa kau tanya pasal dia?? Bukan aku selalu buli dia ke?? "
"Bukan masanya itunya untuk tanya semua itu"
"Aku tak tahu.. " dia nak pergi. Aku pegang lengan dia.
"Nak apa lagi" tiba-tiba dia dingin.
"Kau kawan dia"
______________
Aku tengok eunji yang menangis di tembok dan melihat awan di langit. Dia menangis?
Salah aku.. Sebab selalu malukan dia depan orang ramai sampai orang lain pandang rendah kepada dia.
Perlu ke aku mendekatinya dan meminta maaf. Mesti dia tak akan maafkan aku. Tapi aku tak nak tengok dia menangis begini.
Hidung dia sudah merah teruk. Angin meniupi rambutnya.
Sebutlah.. Kau ego ke bae jinyoung. Hanya perkataan maaf yang perlu kau kata kepadanya. Tapi aku tak boleh.
Aku bersandar ke dinding dan mendengar tangisannnya dari dalam.
Aku selalu buli dia.. Adakah aku suka dia??
•••TBC•••
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...