26

96 16 2
                                    

Lepas kejadian itu, Bae Jinyoung keluar sampai sekarang tak balik sama macam Jihoon. Dah tiga hari Jihoon tak balik. Aku cuba call semua tak angkat.

Adakah semua ini berpunca oleh aku.  4 pagi dah.. Kenapa dengan mereka. Arghhh kepala aku sakit. Kenapa aku mesti risaukan Jinyoung even husband aku adalah Jihoon.

Aku masih tunggu walaupun mata aku dah nak hampir tertutup. Sampai lah aku dengar pintu itu dibuka. Aku gosok mata aku dan terus ke arah pintu itu.

Jihoom dengan Jinyoung balik. Aku rasa lega. Aku berlari dan terus peluk Jihoon. Aku menangis di bahu dia.

Jihoon belai rambut aku.

"Tolong jaga buat lagi macam ni.. " aku rasa dia angguk dah usap belakang aku lembut.

"Thank you for pregnant our children" dia berkata. Dia dah tahu. Mesti Jinyoung yang beritahu dia. Aku leraikan pelukkan itu dan pandang dia. Aku angguk.

"Yeobo dah makan? " dia senyum dan tepuk lengan aku, dia melangkah masuk bilik. Aku tahu dia masih fikirkan tentang sakit dia. Dia yang pandang aku, pun melangkah nak masuk bilik dia.

"Jinyoung.. " aku toleh dia. Langkah dia terhenti dan pandang aku.

"ak-"

"Tahniah..  " dia senyum dan masuk bilik dia.

•••••••••

Aku pergi supermarket sendiri. Barang dapur semua dah habis. Aku ambil barang yang perlu dan tolak troli itu. Aku nampak semua perempuan yang pregnant dan husband dia yang bahagia seperti orang lain.

Tapi aku.. Jihoon.

Aku terus melangkah ke tempat lain. Sampai seseorang pegang tangan aku. Aku toleh.

Taehyung.

"apa kau nak lagi.. " aku cuba tarik tangan aku.

"kau lupa rancangan kita? Jihoon or Jinyoung? Choose one" dia berkata kepada aku.

"aku tak akan pilih sesiapa demi orang macam kau! " aku jerit perlahan sebab ni supermarket.

"Kau dengar sini, kalau kau terus degil, aku tak akan teragak-agak untuk bunuh bayi dalam kandungan kau tu faham" aku tersentak. Dia lepaskan tangan aku dan senyum sinis kepada aku.

"Ingat tu" dia berlalu pergi.

••••••

Aku letak barang belanja aku dalam boner kereta. Selesai aku letak barang. Aku tutup boner tersebut. Aku masuk dalam kereta dan mula start enjin.

Aku tengah bergerak balik ke rumah. Sampai satu simpang, aku cuba tekan brek tapi tak berfungsi.

Aku mula panik, aku cuba kawal stereng.

••••••••

Jinyoung pov

Aku tunggu Jieun yang dalam bilik persalinan yang melahirkan anak Jimin. Jimin yang berada di sebelah aku. Aku cuba tenangkan dia.

Jimin tutup muka dia.

Aku dengar ambulans yang masuk sampai. Semua nurse bergegas ke pesakit itu.

"Doktor" seorang nurse turunkan pesakit tu dari ambulans. Pesakit itu di bawah ke wad kecemasan yang lalu depan aku dan Jimin.

Eunji..

Aku terus berlari ke arah dia. Aku tengok muka dia. Dia tak sedar.

"Nurse berhenti" aku berkata.

"Maaf encik, kami perlu cepat" dia halang aku untuk tengok eunji.

Sampai dia masuk wad kecemasan. Nurse itu halang aku masuk dan aku berdiri di luar.  Aku menangis dan masih berharap aku ada di dalam bersama dia.

"Jinyoung? " Jimin tegur aku tapi aku tak pandang dia. Aku masih berdiri depan pintu kecemasan itu.

"Jinyoung.. Apa yang berlaku?"

"Eunji.. " aku berkata dan kaki aku lemah dan terduduk atas lantai. Jimin cuba tenangkan aku tapi aku tak boleh.

"Encik Jinyoung? " doktor dari bilik bersalin panggil aku. Aku kesat air mata aku, bangun dan terus ke arah doktor tersebut.

"Macam mana doktor? " Jimin tanya.

Doktor itu, tepuk bahu aku dan geleng. Dia terus pergi.

Jimin masih tak faham.

"iu okay kan jinyoung? "Jimin tanya aku untuk kepastian.

Aku tepuk bahu dia. Jimin geleng dan tumbuk dinding di situ.

•••••••••

Baby iu dah selamat dilahirkan tapi.. Tidak iu. Jimin tengok anak dia dari luar bilik bayi itu. Anak dia perempuan. Jimin dukung anak dia dan cium pipi anak itu.

"Encik Jinyoung? " seorang nurse panggil aku. Aku toleh.

"Doktor nak jumpa encik" aku angguk dan pandang jimin. Biarkan Jimin dengan anak dia.

Aku keluar dari ruang baby dan ikut nurse itu ke bilik doktor.

Masuk je bilik doktor, doktor itu suruh aku duduk dan aku keliru apa yang berlaku sebenarnya.

Tiba-tiba Jihoon masuk dan duduk sebelah aku.

"Doktor macam mana isteri saya? " Jihoon cemas.

"Encik Jihoon.. Isteri awak cedera parah di bahagian kepala. Kemungkinan besar, separuh ingatan dia hilang. Harap Encik Jihoon bersabar atas kecelakaan yang ditimpa oleh encik" Jihoon rasa lemah dan aku tepuk belakang dia untuk tenang.

Keluar dari bilik doktor tersebut. Aku keluar bersama Jihoon.

"Buat apa yang permintaan terakhir aku" Jihoon berkata sambil berjalan. Aku pandang dia sayu.

"Tak hyung.. " dia berhenti melangkah dah pandang aku.

"Itu permintaan terakhir aku.. "

•••TBC•••

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now