25

87 18 0
                                    

Balik ke Korea, aku selalu lebih ambil berat tentang Jihoon lepas aku tahu dia ade sakit. Berat badan dia semakin susut.

Setiap check up dengan dengan doktor aku ikut. Aku sangat sayangkan dia. Dia menghidap kanser paru-paru. Hampir setiap aku, aku nangis.. Aku langsung tak nak kehilangan dia. Aku yang duduk di kerusi bersebelah meja doktor, menunggu doktor periksa Jihoon.

Aku usap perut aku. Macam mana aku nak bagitahu dia pasal.. Kehadiran dia dalam kandungan aku. Aku tak nak dia risaukan aku. Doktor selak langsir dan ikuti Jihoon keluar dari ruang itu.

Dia duduk sebelah aku dan pegang tangan aku.

____________

Balik je dari check up. Jihoon terus masuk bilik dia lepas penjelasan doktor dia langsung tak berkata-jata dengan aku. Aku genggam perut aku, air mata aku mula mengalir..

Doktor bagitahu yang Jihoon tak lama lagi. Mungkin kah ini takdir aku.. Aku tak sanggup nak hadapi semua ini seseorang. Kenapa berat semua ini diberikan kepada aku.

Pintu bilik Jinyoung dibuka seseorang. Aku kesat air mata aku. Dia pandang aku yang kesat air mata aku. Dia tutup pintu tapi masih pandang aku. Aku lalu depan dia.

Dia pegang tangan aku buat langkah aku terhenti.

"Apa berlaku Eunji?" dia tanya aku. Aku geleng dan pegang tangan dia.

"I'm okay Jinyoung" dia masih pegang tangan aku dan cuma pandang mata aku tapi aku kesat bekas air mata di wajah aku. Dia pegang tangan aku yang kesat air mata aku dan pandang mata aku.

Mata aku yang berkaca pandang dia. Aku tunduk dan mula menangis semula.

"you not okay, don't lie.. " dia tarik aku dalam dakapan dia.

"shhh" dia belai rambut aku dan biarkan air mata aku membasahi baju dia.

"aku tahu semuanya.. "

"aku akan ada dengan kau, Jihoon hyung..."

___________

Malam itu Jihoon langsung tak balik. Aku tunggu dia sampai pukul 3. Dia langsung tak balik. Aku cuba call tak angkat. Apa yang berlaku kat kau Jihoon.

Kau tak sayang aku lagi ke..

Aku baringkan tubuh aku dan aku terlelap.

...

Aku tersedar dan buka mata aku. Gelap.. Tapi aku dapat rasa ada seseorang di sebelah aku. Aku tak dapat tengok muka dia.

Tapi aku pasti dia Jihoon.

"Yeobo.. " dia tak balas. Mungkin dia dah tidur.

Pagi itu aku bangun dengan rasa seseorang peluk aku. Dia peluk aku seperti dia tak pernah peluk aku sebelum ini. Aku buka mata aku. Jinyoung perhatikan aku sedang tidur dari tadi. Jinyoung?

Aku nak duduk tapi Jinyoung halang. Jadi semalam itu Jinyoung.. Mana Jihoon.

Dia masih perhatikan muka aku. Dia hampirkan muka dia dengan aku. Aku tolak dada dia.

Aku dapat rasa jantung dia berdenyut. Aku tengok tangan aku yang sentuh dada dia yang berlapik baju. Aku pandang mata dia.

Dia senyum dan selak rambut aku belakang.

Pintu bilik itu terbuka. Aku tolak Jinyoung dan Jinyoung tengok arah pintu itu.

"Oppa.. " Iu oh no. Jinyoung terus bangun. Iu pandang aku. Aku bangun dan pandang iu. Semua yang dia pandang itu salah.

"Kau pengkhianat Eunji! " dia jerit dan aku geleng.

"Iu dengar.. "

"Kau memang suka husband aku kan! Kau memang perempuan sundal eunji! " hati aku hancur.

"Iu! " Jinyoung pegang tangan iu. Iu tepis tangan Jinyoung.

"Apa lagi Jinyoung.. Apa lagi yang aku perlu buat untuk memenangi hati kau!" mata dia mula berkaca.  Jinyoung seakan serba salah dengan iu.

"Jinyoung.. Aku sayang kau, ceraikan aku! " dia nak blah tapi kejar dia dari belakang.

Aku duduk atas katil aku dan mengalirkan air mata aku. Mana kau Jihoon.. Aku perlukan kau saat begini. Aku genggam perut aku.

_________

Aku tengok iu langsung tak makan. Jinyoung langsung tak dapat pujuk dia. Aku sediakan makanan untuk dia. Tak elok untuk dia bila dia tak makan.. Kandungan dia juga.

Aku bawa masuk makanan dan letak atas meja bersebelahan katil dia. Iu tak tidur.

"Keluarlah! " dia halau aku.

"Iu makan lah.. Kau langsung tak makan, kandungan kau itu"

"Kau kisah apa ha! Berambus lah! " dia tolak aku, aku terduduk. Nasib tak tersentak.. Aku pegang perut aku dan tarik nafas.

Iu tengok aku pelik.

"Eunji kau pregnat? " dia tanya aku. Aku nampak Jinyoung masuk bilik ini.

"Kau pregnant? " dia pegang tangan aku. Aku pandang Jinyoung dan pandang dia balik. Aku tak tahu apa yang aku harus katakan sekarang.

Jinyoung seakan tunggu jawapan aku.

"yeah.. " aku senyum pudar kepada iu. Iu seakan suka dan bantu aku bangun duduk sebelah dia. Wajah jinyoung seakan kecewa. Aku tahu dia sedih.

Aku pegang tangan iu. Jinyoung perhatikan aku.

"iu.. Apa kau nampak tu tak betul.. Aku tak akan pernah suka Jinyoung. Aku nak kau dengan dia bersama sampai bila-bila. Jinyoung itu milik kau bukan milik aku. Sampai bila-bila pun aku tak akan bersama dengan dia" aku berkata lembut. Dia nangis dan peluk aku.

"Thank you eunji.. Thank you" dia menangis di bahu aku. Mata aku pandang Jinyoung. Wajah kecewa dia, dia terus keluar langsung tak pandang muka aku.

Mianhae.. Hati.. Jinyoung.. Aku berjaya tipu diri aku sendiri.. Tahniah Eunji..

•••To Be Continued•••

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now