17

174 20 4
                                    

Sebulan telah berlalu, aku telah menjadi isteri kepada Jihoon. Kehidupan kami bahagia tapi tak bagi Jinyoung. Setiap hari aku nampak dia tak macam dulu. Yang selalu kacau aku tapi kini semuanya berubah.

Dia langsung tak ambil berat pasal iu.. Aku tahu perkahwinan itu bukan kerelaan dia.. Kadang aku sedih melihat iu sendiri. Jinyoung tak pernah nak kesah sikit pun pasal iu. Mungkin dia terlalu sedih.. Seakan dia pak sanggup kepada iu.

Pagi itu aku siapkan breakfast bersama iu. Jihoon juga menolong aku tapi Jinyoung masih tak keluar biliknya.

"Chagi yaah~" Jihoon peluk aku dari belakang dan letakkan kepalanya di bahu aku. Aku tersenyum dan kiss pipi dia.

Aku tahu iu melihat kami berdua begitu bahagia.

Aku nak angkat pinggan tapi Jihoon terus ambil pinggan tersebut dan bawanya ke ruang makan. Aku hanya tersenyum dan ekorinya dari belakang.

"Oppa.. " aku nampak iu memanggil jinyoung yang langsung tak pandang dia terus capai beg kerja keluar dari rumah.

Jihoon hanya diam melihat adiknya pergi begitu. Iu toleh aku dan senyum.  Aku tahu hati kau terluka iu. Iu terus tarik kerusi dan duduk atas kerusi dengan perlahan-lahan.

Jihoon tarik kerusi kepada aku dan aku masih lihat Jinyoung yang masuk kereta dan terus segera beredar.

••••••

Petang itu, Jihoon akan pergi outstation selama seminggu di Jepun. Aku hampirnya yang betulkan tienya. Aku betulkan tienya dan tepuk lembut dada dia.

"I gonna miss you soon Park Jihoon" aku sedikit sedih kerana dia akan tinggalkan aku untuk seminggu. Jihoon pegang lengan aku dan usapnya lembut.

"Chagi yahh sokay Oppa tak akan pergi lama. I'll back again to you" dia peluk aku. Aku balas pelukannya.

Dia leraikan pelukannya dan terus kiss lips aku.

••••••

Jihoon lambai kepada aku dan aku turut lambai kepadanya dengan senyuman yang ikhlas. Omma Jihoon juga ikut bersama Jihoon. Jadi tinggal aku, iu dan Jinyoung sahaja di rumah.

Aku pandang iu yang usap perut dia.  Aku rangkul lengan dia dan bawa dia masuk dalam tahu dia kesejukan.

Iu pegang tangan aku. Aku pandang dia. Aku senyum.

Dia duduk atas sofa sementara aku kunci pintu rumah.

"Iu nak hot chocolate? " aku pelawa dia. Dia hanya angguk dan aku terus ke dapur.

Siap buat aku letak cup itu atas meja tamu. Dia pegang tangan aku untuk aku duduk sebelah dia.

"waeyo iu? " aku pandang dia. Dia mula menangis dan peluk aku. Aku tak faham ketika itu.

"Eunji.. Aku tak sanggup hidup macam ini.. Aku tak sanggup jadi wife Jinyoung lagi.. Aku cintakan dia tapi sikit pun dia tak pernah kisah pasal.. Aku sakit Eunji.. " rintihan dia kepada dia.  Aku belai rambutnya. Aku faham.. Aku boleh nampak semuanya tu.

" Aku sayang dia eunji.. " aku tahu iu.

••••••••

Malam itu aku tidurkan iu yang emosinya tak stabil kerana dia terlalu banyak fikir. Aku belai rambutnya ketika dia tidur dan senyum. Aku selimutkan tubuhnya dengan selimut dan mula melangkah keluar dari bilik Jinyoung dan iu.

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now