9

252 36 11
                                    

Daniel hantar aku sampai depan rumah. Aku yang langsung tak berkata apa-apa terus buka pintu dan nak keluar.

Tapi Daniel pegang tangan aku.

"Kau nak apa lagi Daniel? "Aku tak berpaling ke arahnya.

"Kau cantik malam ni" terkedu aku dia kata macam ni. Aku mula tak faham kenapa dengan dia..

"Ohh okay" aku tarik tangan kau dan terus keluar.

"Selamat Malam Eunji"

"Ohh you too" aku tunggu sampai dia pergi. Aku hembus nafas lega dia dah pergi.

•••••••

Aku susun buku kat rak aku sendiri dan selesai sudah homework aku. Tak lama lagi exam.

Telefon aku berdering. Aku capai telefon aku di atas katil. Tengok..

Jihoon. Aku senyum dan terus angkat panggilan itu tanpa fikir panjang.

"Oppa~" aku panggil dia.

"Nae chagi. Mianhae sbb.. "

"Nah Gwenchana. Eunji faham"

"Eunji esok oppa nak bawa eunji ke sesuatu tempat. Eunji.. Boleh.. "

"Boleh"

"Okay Oppa ambil Chagi kat rumah arraseo"

Panggilan itu ditamatkan oleh Jihoon.

••••••••

Aku tunjuk Jihoon di depan rumahku. Omma hanya perhatikan aku dari tadi lagi. Aku gigit bibir aku sendiri dan pandang omma.

"Waeyo omma? " aku sengih.

"Eunji tunggu siapa sebenarnya ni? Someone special? " omma tanya aku. Aku angguk perlahan-lahan.

"Eunji dah ada someone special? "

Aku menghampiri omma dan pegang tangan kanan omma aku sendiri.

"Daeee omma"

"That's good dear sekurang-kurang bila omma tak ada nanti.. Ada seseorang akan jaga kamu" dia usap pipi aku. Kenapa omma kata begitu.

"Ommaaa kenapa kata macam tu.. " aku buat muka sedih.

"Omma pun makin lama makin tua.. Sejak appa kamu pergi tinggalkan kita buat selamanya.. Omma membesarkan kamu sorang-sorang.. Omma selalu harap ada orang akan jaga kamu.. Sayang kau.. Sepenuh hatinya. " kepala aku letak di bahunya dan mula nangis di bahunya.

"Ommaa.. Don't says like that.. Eunji nak omma ada masa eunji kahwin nanti.. Eunji nak omma duduk dengan Eunji.. Bolehkan omma? " aku lap air mata aku. Omma usap pipi aku dan genggam tangan aku.

Kereta Jihoon parking depan rumahku dan dia keluar dari keretanya.  Dia tersenyum ke arah kami.

••••••••

"Omma chagi terlalu sayangkan chagi"

"Yeah.. " dia bawa ke taman tema. Aku duduk sebab penah bermain di situ bersama Jihoon.

"Tapi.. " aku mengeluh. Jihoon genggam tangan aku. Aku pandang Jihoon.

"Why..? " dia senyum dan senyuman dia itu buat aku selalu ingin bersamanya setiap waktu setiap saat aku. Aku tak sebijak dia, tak sepandai dia.. Layan ke aku dengan dia.. Seperti langit dengan bumi bila aku bersama dia.. Dia banyak peminat... Itu selalu buat aku sedih bila aku bersamanya.

"Aku tak sepandai kau.. Sebijak kau.. Mampu ke aku happykan omma... Aku bodoh Jihoon.. " aku berpaling ke arah lain. Aku tak sanggup tengok muka dia.

Dia pegang dagu aku untuk pandang dia. Mata aku masih berkeras untuk pandang dia.

"Kau lain.. Walaupun kau bodoh tapi ada sesuatu yang special pada diri kau yang boleh buat orang sukakan kau.. Dan orangnya aku" anak mata aku mula pandang dia. Air mata aku berkumpul.

"Aku akan ajar kau. Kita study sesama lepas habis sekolah arraseo" dia wink kat aku. Aku nak nangis terus tergelak bila dia wink.

Dia tarik aku dalam dakapannya. Aku sembamkan muka aku di dadanya.

"Aku nak kita berjaya bersama-sama and lepas itu... Aku nak kahwin dengan kau Eunji.. Hanya kau yang aku nak jadikan wife aku"

TBC

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now