21

139 11 8
                                    

Sampai je hotel. Aku bagi balik jacket Jinyoung.

"Sokay kau lagi memerlukan dari aku" Jinyoung baru pegang tombol pintu bilik.

"Kenapa kau kat situ? "aku cuba tanya dia.

"Banyak sebab.. Kau tak akan faham.. "

"Sebab aku ke? " Jinyoung terus pandang aku dan pandang lantai.

"Nope" dia geleng. Dia nak masuk tapi aku pegang tangan dia.

"Kenapa Jinyoung..? " dia geleng dan senyum kat aku.

"Aku tak nak kau datang situ lagi lepas ni,  tempat itu bukan tempat orang-orang macam kau"

"Siapa nancy? "

"Dia.. "

"Tempat untuk kau lepaskan semuanya? " Jinyoung terkejut.

"Stop here Eunji" muka dia anggak marah tapi dia alihkan pandang dia dari aku.

"Jiny.. "

"Stop it" dia kunci aku ke dinding buat aku lebih terkejut.

"Aku tak suka kau,  jauhkan diri kau dari aku" dia terus masuk bilik dia. Hati aku seakan sakit.. Aku sentuh dada aku. Kenapa hati ni rasa sangat sakit.. Dia bukan husband aku.

Pintu bilik aku terbuka.. Jihoon.

"Chagi why kat sini?.. Kenapa" dia pandang baju aku yang basah.

"Ahh hujan tadi.. " aku terus masuk bilik aku.

••••••

xx? : So who that girls?

xx: I don't know

xx: I want her.

••••••

Aku diam je bila tengok diaorang sibuk shopping barang. Aku tengok jam..  3 pm. Aku jalan yang paling belakang sebab aku rasa tak mood nak shopping barang.

Aku rasa seseorang mengikuti aku. Aku toleh belakang tapi tiada. Ermm.. rasa pelik. Seseorang tarik tangan aku masuk dalam pintu laluan tangga. Aku nak jerit tapi dia cekup aku dengan tangan dia.

"Ishhh It's me Jimin" aku buka mata aku. Ya dia Jimin. Perlahan-lahan dia turunkan tangan dia.

"Jimin? Kenapa kau sampai sini? "

"Aku nak jumpa iu"

"Tapi.. "

"Aku tahu.. "

Penampilan dia agak lain.. Dia makin segak tak seperti dulu. Ushhh apa aku ni.

"Kau kerja apa? " benda aku pergi tanya dia macam itu.

"Pilot".. Wow.. Jimin.

" Tutup mulut kau" aku tutup dan cekup mulut aku. Dia gelak dan belai rambut aku.

"Kau sama macam dulu"

"Yahh" aku sepak kaki dia. Dia tahan sakit. 

Telefon aku berdering, aku keluarkan telefon aku dalam beg tangan aku. Jihoon.

"huh? " Jimin pandang aku.

"Ahh I need to go" aku nak keluar dari situ. Jimin pegang tangan aku. Aku toleh dia dan naikkan kening aku. Ringtone tu dah berhenti.

"Tolong jaga Iu untuk aku"  aku angguk dan senyum. Dia lepaskan tangan aku dan bernafas lega.

"Jumpa kau next times uri Chingu" dia lambai sikit. Aku senyum terus keluar dari situ.

Aku jalan perlahan-lahan dan call Jihoon.

"huh Yeobo.. Okay I'll be there" aku matikan panggilan itu dan terus ke tempat yang Jihoon bagitahu aku.

Tengah aku melangkah. Aku rasa seseorang mengekori aku. Aku toleh belakang tapi tiada.

"Jimin.. Not funny anymore.." aku cuba panggil jimin tapi tak balas apa-apa pun.

Aku toleh depan balik seseorang berdiri betul-betul depan aku.

"Hi? " dia smirk. Aku tak layan terus nak jalan. Tapi dia pegang lengan aku kuat.

"Yahh! " aku cuba tarik tangan aku tapi dia tak lepaskan.

"Lepaskan aku ata-"

"Lempang aku macam semalam? " dia naikkan kening dia. Dia ke semalam itu.

"Let her go" aku pandang ke arah suara itu. Jinyoung?

"Kau lagi? Haa apa lagi kau nak Bae Jinyoung? Kau dah ada Nancy sekarang kau nak dia? "

"Not your business bro. Now let her go" tangan dia selok dalam poket seluar dia.

Dia lepaskan aku. Dia terus blah. Aku pegang tangan aku sebab rasa sakit.

"Kau pergi mana tadi? Suka jalan seseorang" Jinyoung tinggalkan aku.

"Jinyoung" Jinyoung toleh aku.

"Thank you"

" Dahlah ikut aku, dia tak berhenti cari kau lepas ni sebab itu.. "

"Huh? " aku nak tahu apa dia.

"Tak ada apa " dia teruskan melangkah aku ekorinya dari belakang.

••••••••

"what!" Aku terkejut bila dia jalan panggilan macam tu.

"Arraseo" dia matikan panggilan dia dan pandang aku.

"Jihoon dah bawa iu balik sebab iu sakit kepala"

Aku diam je. Aku just pandang dia.

"Kau lapar? " dia tanya aku. Aku angguk.

"Jom lah pergi makan sebelum kita balik hotel" aku angguk je dengan masih pegang tangan aku.

•••••••

Jinyoung pov

Aku tengok eunji selalu pegang tangan dia. Jadi aku hampiri dia. Dia pandang aku pelik. Aku duduk sebelah eunji.

"bagi aku tengok" aku pegang tangan dia slow. Selak lengan baju dia ke atas.

"Sikit je ni"

"Jinyoung" aku pandang dia.

"Siapa dia? " aku cuba untuk diam tapi sebab namja itu akan terus cari dia aku pun bersuara.

"Dia.. Taehyung. "

"Taehyung? " dia macam fikirkan sesuatu.

"Yang selalu ekori kau dalam diam" aku bagitahunya lagi. Dia hanya buat muka 'ohh'.

"Jomlah" aku ajak dia. Aku terus melangkah aku tahu dia ekori aku.

••••TBC••••

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now