Aku belajar bersama-sama dengan Jihoon kat bilik dia. Well dia kan senior dan dia pandai juga.
Pintu bilik itu dibuka. Omma Jihoon masuk dengan bawa dulang. Aku terus bangun dan ambil dulang itu letak atas meja belajar Jihoon.
Omma dia senyum.
"Kamu kawan Jihoon?" Dia tanya.
Aku pandang Jihoon dan pandang omma jihoon balik angguk."Kalau macam itu belajarlah elok elok. Jihoon jangan benda tak elok kat anak orang " omma dia siap warning Jihoon. Jihoon sengih dan gosok belakang leher dia. Tak lama omma dia keluar dari bilik Jihoon.
"Chagi" dia tarik aku duduk atas riba dia dan rangkul pinggang aku.
"Kenapa tak bagitahu then you are my yeojachingu? "Dia tanya aku. Aku senyum pandang dia.
"Kita masih belajar lagipun kita mesti focus pada pelajaran masing-masing" aku berkata. Aku nak bangun tapi dia halang aku dari bangun.
"Kita belajar macam ni je lah " dia pandang aku. Aku angguk.
••••••••
Baejin pov
Aku asyik tengok pintu bilik Jihoon hyung. Entah mengapa aku gelisah. Aku tak cintakan eunji kan?
Ishhh kenapa aku nak fikirkan pasal dia. Dia dah lah lembab, datang sekolah pun lambat. Aku tukar channel TV itu dan masih ingatkan eunji. Apa masalah aku ini?
Seseorang tepuk aku buat aku terkejut dan pandang orang itu.
"Ommaaa terkejut jinyoung" Aku usap dadaku sendiri dan masih pandang omma yang gelakkan aku dari tadi.
"Fikir apa Jinyoung?" omma tanya aku. Aku geleng dan tengok Tv.
"Omma sukalah eunji itu. Jihoon itu suka eunji tak agaknya?" omma tanya aku. Aku angkat bahu aku tanda tak tahu.
"Kamu ini apa je yang kamu tahu?"
"Jinyoung tahu... makan" Aku saja sakat omma. Omma cubit pipi aku.
"Arghh ommaa jinyoung gurau je.."
"Gurau lagi" Omma geram dengan aku. Aku usap pipi aku yang omma cubit tadi.
••••••••
Aku baru nak masuk dalam bilik aku tiba-tiba eunji keluar dari bilik jihoon yang bersebelahan dengan bilik aku. Eunji buat tak tahu je terus ke dapur.
"Suka lah kau bila Hyung aku suka kau kan" aku saja kata begitu.
"Ketua pengawas aku tak faham kenapa kau tak suka sangat dengan aku eh?" eunji bidas.
Aku pandang dia dengan peluk tubuh aku.
"Sebab kau tak layak dengan hyung aku kau faham?"
"Kau siapa nak kata aku layak tak dengan hyung kau?"
"Aku adik dia, aku kenal dia dari kau. Kau faham?" aku senyum sinis pandang eunji di hadapan aku.
"Kenapa kau tak habis-habis nak kacau hidup aku Ketua Pengawas?" dia soal lagi.
"Sebab aku tak suka kau faham" aku terus masuk bilik aku dan tutup pintu bilik aku.
"Sebab aku suka kau.." aku berkata perlahan kat dalam bilik aku.
••••••••
Eunji pov
Aku rasa kecil hati bila dia kata begitu. Aku baru nak melangkah ke dapur.
"Eunji" Jihoon yang baru keluar dari biliknya cari aku.
"Ermm?" aku toleh dia.
"Kenapa kau kat sini lagi? Depan bilik Baejin" aku geleng dan melangkah ke dapur.
Aku cari gelas dan tuang air suam dalam itu dan terus minum.
"Baejin ada kata apa-apa ke" Jihoon yang menghampiri aku. Aku geleng dan letak gelas atas meja makan itu.
"Baejin memang macam itu sejak appa meninggal dia berubah mungkin dia selalu dengan appa"
"Nah gwenchana dia okay je dengan eunji"
"Sure ni?" aku angguk.
"Kalau dia ada kata apa-apa yang melukakan eunji tolong maafkan dia" jihoon berkata. Aku angguk perlahan. Dia dengan jihoon jauh beza. Jihoon lembut dengan aku kalau dia kasar. Aku tak faham kenapa perangai dia tak sama langsung dengan Jihoon.
TBC
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanficCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...