Banyak fail yang belum aku check, aku teringat nama v dalam contact list eunji. Macam mana diaorang boleh kenal.
Seseorang ketuk pintu bilik aku.
"Masuk" kata aku. Dia masuk.
"Mr. Jinyoung, PA baru dah sampai" dia berkata.
"Ermm suruh dia masuk"
"Baik Mr.Jinyoung"
Aku yang tak pandang pintu langsung sibuk tanda dokumen yang berlambak tu.
Tanpa aku sedar, dia dah berdiri di hadapan aku.
Dia ketuk meja aku. Aku pandang dia.
"Nice to meet you friend?" mata aku tak dapat beralih.
"Yeji? "
Dia senyum. Dia adalah ex aku yang dulu. Aku tak tahu dia akan jadi PA aku.
••••••
Aku kemas barang di atas meja aku. Aku ambil sikit dokumen dan masukkan dalam beg aku. Aku tengok jam dah pukul 9 malam. Aku rasa aku dah cukup lewat untuk balik.
Aku keluar dari bilik aku dan tengok office ni dah kosong. Aku tutup lampu dan berlalu keluar.
Sampai parking kereta, aku keluarkan telefon aku. Dail nombor eunji.
"Eunji? "
"Nae? "
"Jimin dah bergerak ke? "
"Nope"
"Aku akan balik dalam beberapa minit, kau nak pesan apa-apa? "
"ermm.. Nothing "
"Okay" aku matikan panggilan aku.
Aku campak beg aku dalam kereta seat belakang. Tiba-tiba seseorang block kereta aku nak keluar.
Dia buka cermin tingkap.
"Jinyoung.. Let's dinner together " Yeji ajak aku.
••••••
Jimin pov
Eunji tengok bintang kat luar rumah. Rasa tenang je. Aku duduk sebelah dia. Dia pandang aku.
"cantikkan bintang tu? " aku donggak tengok bintang tu.
"Yeah" dia balas.
"Macam mana kau kena aku? " dia tanya aku.
"Mula dari high school. Masa tu kau sangat rapat dengan iu. "
"iu? "
"Yeah iu. Seorang yang sangat cantik, and aku sayang dia"
"kau tahu tak eunji, dulu kita selalu bertiga, main sesama, belajar sesama, and always satu kelas" aku gelak palsu. Bila ingat balik apa yang aku buat terhadap dia, aku nak nangis.
"ohh.. Aku kawan kau? " dia berkata.
aku pandang dia."Kau je kawan yang aku ada sekarang eunji" aku usap kepala dia.
Dia tengok cincin kat jari dia.
"cantik cincin ni"
"Eunji" dia pandang aku.
"Maafkan aku" dia pelik.
"Maafkan aku sebab kau terpaksa lepaskan orang yang kau sayang" dia tak faham apa yang aku cuba sampaikan. Aku nak kau yang dulu eunji. Aku nak kau pulih dengan cepat.
"Jimin maafkan aku sebab aku tak ingat langsung pasal semua yang berlaku" dia pandang bawah.
"It's okay"
••••••
Jinyoung pov
Suasana jadi sepi. Aku langsung tak bersuara. Aku tengok jam dah pukul 10 malam. Aku kena balik segera.
"Jinyoung.. " aku pandang dia.
"Tak boleh ke kita macam dulu" aku terdiam.
"Aku rindu kita yang dulu.. Bae"
"Sorry I had to go" aku bangun dan capai sut aku.
"I'm pregnant your son, two year ago"
Langkah aku terhenti dan pandang dia."what? " aku terkejut. Dia pandang aku sayu.
"Yeji.. Aku tak pernah sentuh kau remember? It's not my son."
"Kenapa kau tak nak mengaku kau tu bapa dia even kau memang bapa dia. Why Jinyoung? "
"You fucking crazy yeji" aku terus blah dari situ.
"Jinyoung! " aku langsung tak hiraukan dia. Kenapa aku kena mengaku even aku memang bukan bapa kepada anak dia.
Aku masuk kereta dan drive balik rumah dengan laju.
Sampai je rumah. Aku nampak Jimin dengan Eunji kat luar rumah.
Aku keluar dari kereta dan pandang eunji.
Eunji pandang aku terus bangun dan masuk ke dalam. Kenapa kau makin menjauh dari aku eunji.
"Jinyoung.. Esok aku akan gerak ke Japan so.. "
"I know.. "
•••To Be Continued•••
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
Fiksi PenggemarCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...