Jinyoung singgah cafe yang berdekatan dengan Hotel. Hujan mula redah. Aku pandang luar dan tengok titisan air hujan yang membasahi cermin luar cafe itu.
"Aku nasihatkan kau, hati-hati lepas ni" aku pandang Jinyoung yang relax.
"Jinyoung.. I'm sorry if aku ka-"
"It's okay, aku tak pernah salah kau. Takdir dah tentukan semuanya. Kau, aku, dia semuanya" aku angguk.
"Aku akan jaga iu macam mana kau buat permintaan atas aku" aku diam.
Aku tahu dia tak boleh tapi dia paksa diri dia untuk aku.
"Aku akan jadi husband yang terbaik untuk dia.. and be a good da-"
"Don't says something you never like it to says it"
"I love her" Kali ni aku pandang tepat kat mata dia. Mata dia seakan ikhlas dengan semuanya.
Kenapa aku rasa sakit. Aku sekarang milik Jihoon. Kenapa aku mesti rasa sakit dengan kata-kata dia.
"And I hope you love my hyung too"
Aku diam dan senyum.
"I love him with all my heart"
•••••••
Aku tutup pintu bilik dan hembuskan nafasku. Aku tengok Jihoon tengok telefon dia. Maybe dia lagi sibuk dengan kerja dia.
Dia perasaan aku dah masuk.
"Chagi yaa" dia senyum kepada aku. Aku senyum dan letak telefon aku atas meja solek.
"Iu okay? " aku tanya dia.
"Dia okay, kaki dia bengkak sikit but It's okay Jinyoung will take care of her" dia kata kepada aku.
"Yaa.. "
"What wrong? " dia tanya aku.
"Nothing" aku senyum hambar. Jihoon bangun dan nak hampiri aku. Aku terus capai tuala aku dan masuk bilik air.
"Are you okay chagi? " aku kunci pintu bilik air tu.
"I'm okay.." aku sandar ke pintu bilik air tu, perlahan-lahan cangkung dengan air mata yang mengalir di pipi aku.
Aku tutup mulut aku supaya Jihoon tak dengar aku nangis. Kenapa rasa cinta itu muncul bila aku telah pun jadi milik Jihoon. Aku kena sedar yang aku sudah pun jadi isteri sah Jihoon.
Kenapa hati ini terlalu sakit dengan semuanya.
Tak boleh ke kau pergi dari semua ini Eunji. Kenapa aku? Kenapa wujudnya perasaan itu ketika aku sudah menjadi isteri Jihoon.
Jinyoung adik kandung Jihoon. I can't..
•••••••
Senyap sepi malam ni. Aku baring menghala ke arah balkoni. Aku tengok jam dinding,sudah pun pukul 3 pagi. Aku tak boleh lelapkan mata aku.
Aku ubah posisi tidur aku, memandang Jihoon. Dia sudah lena dalam tidurnya.
Aku sentuh pipi dia dan senyum. Aku tatap muka dia.
Sanggup ke aku.. Dia seorang yang sangat baik.
Tangan Jihoon peluk aku dan tarik aku rapat dalam dakapan dia. Aku terkebil-kebil. Muka aku sangat rapat dengan muka dia.
Dia masih tidur. Aku cuba tolak dengan perlahan supaya tak sedarkan dia dari tidurnya. Dia tak benarkan aku tolak dia, dia tarik aku lagi. Kali ini muka kami tinggal seinci dari muka dia.
Denyutan Jantung aku mula laju. Aku dapat rasa hembusan nafas dia di pipi.
Mata dia mula buka. Mata kami bertembung. Dia daratkan bibirnya di bibir aku. Aku pejam mata aku.
••••••
Jinyoung pov
3 pagi, aku tengok iu sudah lena tidur di sebelah aku. Aku selimutkan tubuhnya agar tak sejuk. Aku capai jacket aku dan keluar dari bilik itu.
Depan bilik aku adalah bilik Jihoon dengan Eunji. Tangan aku masukkan dalam poket jacket aku dan beredar dari situ.
Tempat biasa aku pergi untuk aku lepaskan stress aku.
Aku duduk atas kerusi bar tersebut dan order satu minuman air yang keras. Aku teguk air tu sampai habis. Aku tengok orang-orang di situ.
Sampailah mata aku tepat nampak Jimin bersama Taehyung di satu meja. Jimin?
Aku terus hampiri Jimin dan taehyung.
"wow so sinilah kau selama ni? " aku dengan beraninya tegur. Taehyung dengan Jimin pandang aku sinis.
"Ohh hye Jinyoung" Tae sapa aku balik. Aku angkat kening aku.
"So how my girl? It's she fine? " tae tanya aku. Ya aku tahu siapa.
"Should I answer your questions bro? I think not" aku pandang sinis kepada dia.
"Aku nak jumpa Jimin boleh? " aku tanya tae.
"Sure" Jimin ekori aku dari belakang. Aku bawa dia keluar dari club itu. Sampai satu lorong, aku pusing dan tumbuk dia. Jimin rebah ke tanah.
"Sebab kau, aku terpaksa kahwin dengan dia!" Jimin kesat darah yang mengalir di mulut dia.
"Aku tahu ni salah aku! Aku nak dia balik! Anak aku balik! "Jimin bangun.
"Huh? Baru sekarang kau nak ambil dia balik? Baru sekarang kau mengaku itu anak kau huh? " aku cengkam kolar dia.
"Aku dah cuba pujuk dia untuk kahwin dengan aku tapi dia pergunakan aku untuk kahwin dengan aku!" aku lepaskan cengkaman aku. Aku terkejut dia kata begitu.
"Dia ambil kesempatan atas aku supaya dia mengandung dan boleh kahwin dengan kau"
"Kenapa kau tak halang perkahwinan kitaorang! "
"Sebab dia beri amaran kepada aku, kalau aku halang perkahwinan kau dengan dia. Dia ugut aku untuk bunuh anak itu"
Aku kusutkan rambut aku, tendang tong kat tepi itu.
"Aku minta maaf Jinyoung.. Aku sayangkan anak dalam kandungan dia. Aku tahu kau terpaksa atas semua ini. Aku tak nak anak aku mati Jinyoung." Jimin cuba terangkan lagi.
Aku terus beredar dari situ.
"Jinyoung! " aku tahu Jimin panggil aku tapi aku tak peduli.
Dengan perasaan marah masuk hotel tersebut. Aku terserempak dengan eunji yang baru keluar dari biliknya.
Aku terkaku. Aku rasa sedih.. Aku rasa marah.. Aku rasa sakit.
Eunji juga tak berganjak sikit pun bila terserempak dengan aku.
Aku datang dekat dan peluk dia. Aku nangis di bahu dia.
"Jinyoung what happen..? " aku tak jawap. Aku hanya nangis di bahu dia sebanyak mungkin. Aku rasa sangat sakit.
"Hey.. " hanya tangisan aku yang kedengaran.
•••TBC•••
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...