8

247 32 0
                                    

Aku cari Jihoon yang tiba-tiba menghilang. Persembahan dah mula.

Muzik mula di mainkan aku tak pandang depan langsung masih mencari Jihoon.

Semua pelajar mula bersorak untuk mereka yang buat persembahan.

" ohh sorry" suara itu baejin. Aku pandang depan. Baejin tak sengaja ketuk mikrofon.

Aku senyum sendiri. Sebelah dia Jihoon.

Jihoon??

Persembahan dimulakan. Lagu yang mereka banyak seakan hanyutkan aku dalam nyanyian mereka.

Baejin tertengok aku dan terus pandang lain.

Mungkin dia tak selesa bila aku pandang dia. Aku bangun dan bawa diri aku ke tandas.

_______________

Baejin pov

Aku nyanyi dan curi-curi pandang eunji tapi tak sangka dia juga melihat aku. Aku terus alihkan pandangan aku.

Tengok dia bangun dan pergi ke sesuatu tempat.

Dia tak suka aku ke??

Aku terus menyanyi.

___________

Aku cuci tanganku dan terus keluar dari tandas. Aku melangkah sambil lap tanganku dengan tisu.

Aku terlanggar seseorang.

"Ohh.. Mianhaee" aku bow kat dia.

"Kau lagi"

Suara itu terus aku dongak dan tengok wajah dia. Baejin! Ini kali kedua aku langgar dia kat depan tandas.

Aku sengih kat dia. Daniel hanya perhatikan aku.

"Asal tak pernah nampak orang ke? " aku perli Daniel.

"Kau memang suka ke apa langgar aku? " Baejin pandang aku sambil tangan diseluk ke poket seluarnya.

"Ehh sorry sikit eh. Langgar ketua pengawas buat apa baik aku langgar Dani-" aku tutup mulut aku.

"Dani? " Baejin pandang aku.

"Aku ada kata Dani ke? Haha kau salah dengar"

Aku ternampak Jihoon. Aku baru niat nak lari.

"Jih-" Baejin pegang tangan aku. Aku toleh dia.

Dah kenapa dia pegang tangan aku. Aku tarik tangan aku tapi dia tak lepaskan.

"Apa masal-"aku terkedu bila dia tarik tangan aku rapat dengan tubuhnya. Aku mula bernafas laju. Aku begitu dekat dengan dia. Hati aku berdebar.

Tubuh aku dengan dia begitu rapat. Mata aku tak mampu berkedip.

Dia gelak dan lepas tangan aku.

"Takut juga kau rupanya ek"

Aku pandang lain. Aku terus melangkah pergi.

_____________

Baejin Pov

"Kau perasan tak muka dia takut bila aku rapat dengan dia" aku gelak bila teringat muka eunji.

"Tulah. Aku ingat dia tak takut dengan kau but haha" Daniel masih gelak dan minum seteguk air.

Aku terpandang Eunji yang keseorangan tanpa Jihoon. Mana Jihoon hyung?

Bila dia alihkan pandangnya ke arah aku. Aku mula pandang lain dan gelak bersama Daniel.

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now