Entah mengapa aku macam tak sedap badan. Aku rasa aku dah tidur 5 jam kat sini. Lepas Jihoon check in bilik hotel. Terus aku tidur tanpa sedarkan diri. Jihoon tak ada.
"Yeobo.. " aku cuba panggil dia. Tapi tak ada. Aku capai telefon aku, cuba call Jihoon tapi tak jawap.
Mana Jihoon pergi.. Aku just text dia je.
Eunji
Yeobo where are you?Baru aku nak sent aku dengar pintu bilik hotel itu terbuka. Aku tengok-tengok Jinyoung?..
"Jihoon suruh aku tengok-tengok kan kau" Jinyoung yang buka kasut dia dan susun rapi sebelah kasut aku.
"Oh wait! " aku tiba-tiba jerit buat Jinyoung terkejut.
"Kau tak boleh masuk! "
"Kau ni kenapa? " Jinyoung kerutkan dahinya.
"Kalau.. Kalau"
"Kalau Jihoon nampak? " dia cuba tanya aku.
" Dia yang suruh aku datang sini, masuk dalam bilik ni tengok-tengok kan kau" dia peluk tubuh. Aku terdiam.
Uishhh ermm mana Jihoon. Aku selak rambut aku ke belakang dan pandang lain.
"Kau tinggalkan iu? " aku tanya dia.
"Nope, dia tidur lepas makan tadi" tiba-tiba aku pegang perut aku.. Aku tak makan lagi.
"Lapar ke? " dia tanya aku macam perli.
"Ehh tak" sibuk je tanga aku macam tu. Aku selak selimut aku ke tepi dan bangun. Aku rasa badan aku tak seimbang. Sempat aku pegang meja. Aku rasa pening..
"yah yah wae? " Jinyoung hampir aku. Aku gelengkan kepala aku tanda aku tak apa-apa. Jinyoung rangkul pinggang aku.
Aku pegang kepala aku.
"Kau tak okay ni" Jinyoung cuba cempung aku,aku tolak dia.
"Aku okay! "
"No! " aku nak jalan tapi hampir jatuh, jadi aku pegang lengan dia.
"Kau ni degil tahu tak?! " dia cempung aku.
"Yah yahh I'm just kidding!" dia bengang tapi dia tak turunkan aku.
"kau sengaja ke buat aku untuk cempung kau? Kau tahu tak kau itu berat! " aku gelak.
" Tak aku lapar je.. Turunkan aku.. "
"Ermm" dia turunkan aku dan bergerak ke arah pintu bilik aku.
"Jap kau nak pergi mana? " aku tanya dia. Dia berhenti tapi tak toleh aku.
"Kau lupa ke, apa yang aku cakap dengan kau kat flight tadi? " aku terdiam bila dia kata begitu.
"Sekali lagi.. Jauhkan diri kau dari aku" dia dah siap pakai kasut dan terus keluar. Aku hanya dengar pintu itu tertutup rapat dan terkunci.
"Ya.. Maafkan aku.. "
•••••••
Aku dengar lagu dan tengok bintang kat langit. Aku dengar pintu bilik di buka jadi aku tunggu siapa yang masuk. It's Jihoon.
Dia senyum kepada aku. Dia terus peluk aku.
"Sorry tinggalkan chagi tadi" aku balas pelukkan dia.
"Gwenchana" aku senyum dalam pelukkan dia. Dia leraikan pelukkan itu dan pegang pipi aku.
" Jom pergi makan? "dia ajak aku. Aku angguk.
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...