24

100 15 0
                                    

Aku keluar dari club itu dan nampak Eunji di luar. Kenapa dia kat sini.

"Kenapa masih datang sini lagi? " aku tarik tangan dia pergi dari situ.

Sampai satu tempat aku lepaskan tangan dia. Dia masih tak bersuara.

"Dah berjuta kali aku bagitahu kau, jangan datang situ lagi. Bahaya untuk kau"  aku toleh dia yang masih membisu.

"Bisu ke? " aku cuba tengok wajah dia.

"Someone mesej aku yang kau dalam bahaya" dia mula bersuara.

"Siapa? " dia tunjukkan mesej itu. Aku pandang sekeliling. Tak rasa yang hanya aku dan dia je di sini.

"If ada sesiapa mesej kau, mesej yang kau tak tahu siapa jangan ikut faham" aku tarik dia pergi dari situ. Ya aku tahu seperti jimin bagitahu aku siang tadi. Dia betul-betul dalam bahaya.

Aku dapat rasa seseorang ekori kami dari belakang. Aku lajukan melangkah aku.

Sampai hotel itu, aku tahu dia tak selamat lagi. Jadi aku suruh dia balik bilik dia dulu. Dia ikut arahan aku. Sampai aku tengok di selamat masuk dalam bilik itu. Aku keluar semula.

Aku tahu seseorang mengekori kami sampai sini.

Keluar je yes. It's taehyung.

"Kau nak apa lagi? " dia senyum sinis.

"So ni lah hotel yang dia menginap, so I know now" aku jeling dia.

"Jangan pernah sentuh dia" aku bagi dia amaran.

"Kenapa kau selalu ambil berat pasal dia even kau perlu risaukan wife kau yang kat atas itu" aku agak pelik dia kata begitu. Aku cengkam kolar dia.

"Apa kau buat kat dia! "

"wow wow relax " dia tenang je.

"Aku just bagi dia kepuasan"

"What the hell! " aku tolak dia dan terus naik atas semula. Dia berlari ke arah bilik aku. Aku tengok pintu terbuka. Wtf.

Aku terus masuk. Aku ternampak iu menangis di sudut bilik itu. Bilik itu seakan bersepah.

Aku hampiri dia. Dia terus peluk aku.

"Are you okay? " aku tanya dia. Dia angguk. Aku leraikan pelukkannya.

"Apa dia buat kat kau? " dia pegang pipi dia.

"Dia hanya bagi amaran if oppa tak buat dia kan bunuh kandungan ni"

"shh shh you okay now" aku peluk dia kembali.

••••••

Eunji pov

Entah mengapa aku rasa, semakin aku dekat dengan dia. Semakin perasaan sayang itu ada untuk dia. Hari ini kitaorang akan bergerak balik ke korea balik lepas lama bercuti di sini.

Aku kemas baju aku dan Jihoon. Pagi-pagi Jihoon dah keluar aku pun tak tahu dia ke mana. Loceng di tekan. Aku terus menuju ke pintu.

Bila aku buka je, aku nampak seseorang di depan pintu ini. Dia senyum dan cengkam tangan aku.

"Yahhh" aku cuba tolak dia tapi dia lagi kuat dari aku.

Dia tolak aku masuk dalam bilikku.  Aku jatuh ke lantai dan pandang dia semula.

"Siapa kau! "  dia hampiri aku.

"Your crush" dia berbisik di telinga aku. Aku tolak dada dia jauh dari aku.
Dia belai rambut aku tapi aku tepis.

"Aku tahu semua tentang kau, semua tentang Jihoon termasuk Jinyoung"

"And also Jimin" mata aku tepat pandang dia. Jimin juga..

"Kau pregnant kan? " aku terkedu. Aku tak pernah tahu pun aku pregnant.

"Kau tak tahu? " dia cuba belai rambut aku lagi tapi tepis kembali.

"Apa kau nak dari family ni? "

"Tak ada apa, aku cuma nak company ni milik aku. Memandangkan Jihoon pun ada sakit so yaa it's my chance too handle his company "

"Apa kau cakap ni? Jihoon tak sakit! "

"Ohh dear kau tu bodoh kau tahu tak" dia cengkam dagu aku. Aku pegang tangan dia.


"Mesti kau tak ingat aku kan, oneday aku akan buat kau ingat siapa aku Jeon Eunji" dia tolak muka aku. Dia berdiri dan betulkan baju dia.

"Apa kau nak dari aku? "

"Soalan yang bagus. Aku nak kau hancur hidup Jinyoung. "

"Yo-"

"or you lovely husband mati di tangga aku" aku pandang lain. Apa dia nak dari Jinyoung. Kepada dia tahu pada Jimin juga.

"Deal or"

"Deal" aku tak fikir pandang terus buat keputusan. Dia senyum.

"Aku akan bagi kau arahan nanti" dia terus blah. Apa aku buat ni. Jinyoung juga sebahagian family ini.

Pintu dibuka. Jihoon masuk, aku tengok je muka dia.

"You lie to me" dia terkedu bila aku kata begitu.

"Chagi kenapa? Yeobo tak faham" aku bangun dan berdiri betul-betul depan dia.

"Kau ada sakitkan! " dia terkejut dan pegang lengan aku.

"I'm sorry.. " air mata aku dah mula mengalir.

"Kenapa mesti kau sorokkan semua ni? Kenapa Jihoon"

"Sebab aku tak nak kau rasa sedih Eunji"

"I'm your wife Jihoon" aku tolak dada dia dan mula menangis.

"Aku tak nak kau risaukan aku" aku rasa nak muntah. Aku terus lari masuk bilik air. Aku pegang sinki tu dan mula muntah.

"Eunji are you okay?" Jihoon yang berada di belakang. Aku kesat mulut aku. Macam mana dia tahu aku pregnant..

"I'm fine" Jihoon rangkul pinggang aku.

Dia dudukkan aku atas katil tu. Dia kesat air mata aku.

"I'm sorry.. Saya tak ada niat nak sorokkan semua ni. Saya janji saya tak pernah tinggalkan awak" dia peluk aku. Kenapa Jihoon.. Kenapa..

•••TBC•••


 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now