16

136 14 2
                                    

Mana satu aku patut percaya.. Iu atau Baejin? Kalau itu anak Jimin kenapa Jimin tak bertanggungjawab atas semua ini. Aku bermain dengan pen di tangan aku. Aku kena cari apa yang sebenarnya berlaku. Aku cari telefon aku di beg tangan aku dan mula cari nombor Jimin.

Nombor tiada dalam perkhidmatan ..

Jimin lari? Tak mungkin,  kitaorang kecil bersama dan besar bersama-sama. Kalau Jimin buat semua ini tapi untuk apa? Aku cuba call Jimin lagi masih tiada dalam perkhidmatan..

"Eunji? " aku toleh sebelah aku. Ohh Jihoon.. Aku simpan telefon aku.

"Jom" Jihoon seperti mengajak aku ke sesuatu tempat.

"Jom? " aku buat muka pelik kat Jihoon. Jihoon geleng.

"Kita dah janji nak cari cincinkan? " Jihoon bersuara lagi. Alamak aku hampir terlupa yang aku akan cari cincin dengan Jihoon.

"Ohh okay jap" aku kemas meja aku dan mula capai beg tangan aku.

•••••••••

Jinyoung pov

Iu ajak aku lunch bersama dia. Kali ini dia lebih beria dari sebelum ini. Lepas kitaorang tunang, dia selalu ada dengan aku.

"Oppa.. " aku pandang iu.

"Iu tahu Baejin tak suka iu lepas apa yang berlaku.. Dan anak ini bukan anak Baejin tapi.. "

" dah lah iu, cepat lah makan nanti aku hantar kau balik" aku potong ayat iu dan pandang lain. Aku tak cintakan kau.. Iu..

Kami terus berdiam diri. Lepas je dia habis makan. Aku terus menuju ke counter bayar makanan itu dengan tak tunggu iu aku terus keluar dari situ.

"Jinyoung" seseorang panggil aku. Aku pandang dan..  Aku seakan kaku di situ bila lihat dia.

" Kau masih ingat aku? " dia bertanya..  Pada mulanya aku hanya diam dan nak terus melangkah tapi dia pegang lengan aku.

"Jinyoung maafkan aku.. " aku tak pandang dia tapi dia pegang lengan aku.

"Sorry aku tak kenal kau" aku tarik tangan aku dan tengok iu yang di belakang aku.

"iu jom" iu hanya angguk dan ikut belakang aku. Kenapa mesti aku jumpa dia setelah kau tinggalkan aku 5 tahun yang lalu. Kenapa kau kembali dengan hanya satu perkataan maaf?

"Jinyoung siapa itu? " iu tanya aku.

"Not your business " aku jawap tegas dan terus masuk kereta. Iu diam dan masuk dalam kereta.

•••••••

Dua minggu kemudian..

Aku bersiap untuk majlis perkahwinan aku.. Walaupun aku tak rela.. Kenapa aku masih buat semua ini.. Kalau aku batalkan sekarang mesti family aku yang malu. Aku tak buat semua ini. Aku tak buat..

"Jinyoung.. " aku hanya diam bila aku tahu Jihoon panggil aku.

"Jinyoung aku akan tetap percayakan kau.. Yang kau tak buat semua ini terhadap iu. Aku akan selalu ada dengan kau walau apa pun berlaku" aku pandang jihoon dan terus bangun.

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now