Aku berikan beg bagasi kepada Jimin. Flight dia dari berapa minit je lagi. Dia ambil dan pandang aku.
"Tolong jaga anak aku, it's your daugther too" dia berikan soojin kepada aku. Aku dukung soojin dan usap pipi dia.
"Aku akan balik secepat mungkin, lepas semuanya selesai"
"Apa kau buat kat sana? "
"Aku kena tolong omma aku kat sana dengan restaurant dia"
Pengumuman untuk flight ke Japan harus masuk ke kapal terbang sekarang.
Jimin senyum dan usap pipi soojin.
"Soojin appa akan balik okay" dia cium dahi soojin. Dia nak tarik beg bagasi dia.
"Thanks"
Dia toleh ke arah aku.
"Sebab jaga eunji untuk aku" dia angguk dan lambai kepada aku.
Aku lambai balik sampai lah bayang-bayang dia hilang. Aku tengok muka soojin yang lena tidur.
Aku pandang eunji yang duduk. Dia hanya tengok orang lalu lalang kat situ. Aku hampirnya.
Dia pandang aku. Aku hulurkan tangan aku kepada dia.
"Jom" aku masih hulurkan tangan aku kepada dia.
"Kenapa kau baik dengan aku? Siapa kau? " aku hanya senyum.
"Jom aku tunjuk kau satu tempat yang kau boleh kenal aku" dia pelik.
"Jom" dia tak nak pegang tangan aku. Dia bangun sendiri dan aku ikut belakang dia.
Sampailah dia salah jalan. Dia hampir langgar orang. Pantas aku tarik dia, dia rapat dengan aku.
Orang tersebut pandang aku, aku tunduk minta maaf.
Aku pandang dia kembali dengan masih pegang tangan dia.
•••••••
Eunji pov
Jinyoung tarik tangan aku dan aku rapat dengan tubuh dia yang dukung soojin. Aku terkaku.
Kepala aku sakit, aku pegang kepala aku. Suara tu mula berbunyi dalam minda dan fikiran aku.
"Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak"
"Macho aku pun ada orang langgar aku"
"Bila pula aku langgar kau"
"Kau langgar aku depan tandas ini apa?? "
"Itu tak sengaja"
"Kau sengaja langgar aku sebab kau nak bau perfume aku kan"
Aku hampir nak rebah tapi seseorang sempat rangkul pinggang aku. Aku buka mata aku.
Mata tu..
"Are you okay? " Dia tanya aku. Siapa dia dalam hidup aku.
Dia pandang muka aku.
Aku angguk tanda aku okay, even kepala aku sangat sakit bila suara tu bermain di fikiran aku.
Dia pegang tangan aku sampai kereta. Aku bersandar ke kerusi tu.
Dia pandang aku, aku perasaan tapi suara tu tak berhenti.
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...