"Apa nak jadi kamu ini Jeong Eunji, keputusan exam kau dah teruk. Kes displin dah banyak nama kamu. Sekarang gaduh dengan ketua pengawas pula." dia pandang aku. Aku dah tunduk dan main jari aku.
Bae Jinyoung kat sebelah aku hanya tahan gelak bila aku kena marah macam itu.
"Bae Jinyoung ini dalam pelajar top 1"
Aku malas nak dengar cikgu displin tu membebel sebab aku tahu dia akan cakap apa.
"Dah kamu boleh keluar tapi eunji"
"Ermm?? " aku tengok cikgu displin itu.
"Kamu balik lambat hari ini and kemaskan bilik dance itu"
"Nae.. " aku keluar saing bae jinyoung.
"So kau nak aku teman kau ke sampai kau balik" dia sindir aku.Dia ini kenapa tak habis-habis cari pasal dengan aku.
"Kau teman baik aku suruh kambing teman aku" aku jeling dia dan blah dari situ.
"Kambing dengan kau sama je" dia jerit. What?!
Aku toleh belakang. Dia gelak dan lambai tangan kat aku.
Pergi mampuslah jantan.
•••••••
"Eunji kau pergi mana penat aku cari kau" Jimin yang duduk depan aku kat kantin.
"Aku pergi mana pun kau kisah apa?? " aku suap makanan dalam mulut.
"Kau ini.. "
"Aku kena denda balik lambat kena kemas bilik dance itu" aku terus tak ada mood bila kata begitu.
"Kau ini tak habis-habis"
"Dahlah aku penatlah nak citer pasal dia, aku blah dulu" aku ambil dulang dan letak tempat sepatutnya.
Aku pergi je koridor dan cari loker aku. Aku buka loker aku.
"Eunji itu bodoh. Kau ingat bae Jinyoung tu suka dia"
"Tapi aku teringin nak kawan dengan Bae Jinyoung"
"By the way eunji itu memang sengaja tarik perhatian bae jinyoung"
Erkkk aku genggan tangan aku bila tengok yeoja-yeoja itu mengata aku. Aku tutup loker aku kasar.
"Untuk pengetahuan kau kau semua ini, aku tak hingin pun ketua pengawas yang berlagak macam itu" aku sengaja langgar bahu sorang yeoja dan blah dari situ.
••••••••
Balik lambat... Aku masukkan buku dalam beg aku. Bae Jinyoung sempat berhenti belakang aku.
"Selamat mengemas" dia berbisik. Aku toleh dia. Dia gelak dan keluar dari kelas.
"Aku harap kau jatuh masa kau jalan" aku senyum sinis.
Aku jalan keluar kelas.
"Kau asal jatuh?? "
Aku dengar suara itu. Tengok-tengok bae jinyoung jatuh.
Dia tengok aku.
"Hahaha ketua pengawas jatuh" aku gelak dan terus pergi bilik dance.
Gelappp. Seramlah pula nak masuk. Aku masuk dan buka lampu bilik itu. Wahhh bersih je..
Habis itu aku kemas apa.
"Maafkan saya" suara seseorang di belakang aku. Aku toleh belakang.
Aku senyum.
"Boleh saya lalu awak kat tengah-tengah jalan kenapa?? "Dia garu kepalanya. Alamak aku pun satu asal kat tengah-tengah jalan.
Aku ke tepi sikit.
Lama.. Lagi sorang kawan dia datang.
Acah acah kemas ke aku ini.
Diaorang mula practice dance. Namja tadi... Nampak comel dan smart cara dia dance.
Aku acah-acah sapu tengokkan je namja itu dance. Tiba-tiba terlanggar cermin.
"Arghh.. " aku pegang dahi aku.
Namja tadi berhenti dance dan terus datang kat aku.
"Kau okay?? " dia cuba tengok dahi aku. Aku terkedu bila dia sentuh dahi aku.
Aku angguk tanpa aku sedar. Dia usap rambutku.
"Lain kali hati² tau" dia wink kat aku. Aku angguk lagi.
Dia bangun.
"Awk.. "
"Ye " dia pandang aku.
"Tak ada apa-apa" aku terus bangun dan gelabah cari penyapu. Dia gelak tengok aku.
••••TBC•••
YOU ARE READING
두 번째 사랑 Second Love | BaeJin
FanfictionCover by @CHOCTAE- "Kau ingat kau itu macho sangat ke?? berlagak" "Macho aku pun ada orang langgar aku" "Bila pula aku langgar kau" "Kau langgar aku depan tandas ini apa?? " "Itu tak sengaja" aku jeling dia. "Kau sengaja langgar aku sebab kau nak b...