31

93 9 5
                                    

Aku menunggu eunji sedar sampai aku tersedar bila seseorang telefon aku.

Yeji

Aku offkan telefon aku dan tengok jam dalam telefonku. 8 malam. Aku tengok susuk tubuh yang masih tak sedar.

Aku tutup langsir tapi aku mula tengok bandar itu.

Entah mengapa aku rindu diriku yang dulu. Aku juga rindu bila Jihoon ada denganku. IU pun meninggalkan aku. Tanpa sedar mata aku berkaca.

"Jinyoung.. " suara yang memanggil aku. Mungkin tu hanya fikiran aku.

"Jinyoung.. " air mata aku mengalir bila seseorang sebut nama aku.

"Bae Jinyoung.." aku tersedar itu suara eunji. Aku toleh belakang. Dia pandang aku.

"Kau kenal aku? "

"Kau Jinyoung.."

Aku mula hampirinya dan tengok muka dia.

"Kau dah pulih?"

"Pulih? Aku tak sakit. Lagipun nama itu, aku dengar orang panggil kau nama tu"

Aku peluk dia dan usap rambut dia.
Air mata aku mengalir.

"Kau kenapa? " dia bingung bila aku peluk dia.

"Tak boleh ke.. Kau ingat aku sekali lagi Eunji.. " aku sembamkan muka aku di muka dia.

Dia diam dan mula tepuk belakang aku. Aku menangis dibahu dia.

••••••••

Eunji pov

Aku tepuk belakang dia. Dia menangis dibahu aku. Hati aku mula rasa tenang. Aku rasa selamat bila dia memeluk aku. Kepala aku mula berdenyut..

Aku pejam mata aku dan tahan sakit kepala aku. Aku genggam lengan jinyoung dengan kuat.

Jinyoung melihat wajah ku yang berkerut. Dia pegang lengan aku dan risaukan aku.

"Jinyoung sakit"

"Sakit? "

"Ak.. Aku.. "

Jinyoung masih pegang lengan aku. Aku buka mata aku. Muka dia.. Aku peluk dia.

"Aku takut... " aku mengigil dan pelum dia dengan erat.

"Aku ada dengan kau" dia usap rambut aku.

"Jangan tinggalkan aku" tanpa sedar aku kata begitu. Dia angguk dan peluk aku dengan lebih erat.

••••••

Aku buka mata aku, aku dalam dakapan seseorang. Aku terkejut dan tolak dia.

Dia tersedar dan pandang aku.

"Kau.. "

Dia usap rambut aku dan senyum.

"Jangan risau aku tak buat apa-apa dengan kau" dia bangun dan capai tuala.

Aku mula blushing dan pandang lain. Kenapa aku boleh fikir bukan-bukan. Aku ketuk kepala aku.

"Kita akan pergi suatu tempat, cepat siap" kata dia sebelum dia tutup pintu bilik mandi.

Aku bangun dan capai telefon aku. Seseorang mesej aku.

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now