15

171 25 2
                                    

Hari ini aku kena meeting dengan client bersama Jinyoung. Jihoon tak dapat ikut sebab dia urusan perkara yang lagi penting di pejabat. Agak kekok bila dengan Jinyoung ketika berjalan bersamanya. Aku jalan mengekorinya dari belakang.

Sampai lif kami masih berdiam diri. Aku pandang Jinyoung. Jinyoung hanya diamkan diri.

"Jinyoung.. " aku cuba panggil dia. Dia toleh aku.

Baru aku nak sambung cakap, pintu lif itu dah terbuka so kitaorang masuk. Pintu itu tutup kembali. Kami kembali membisu macam tadi. Ermm.. Jihoon macam mane ini.

••••••••••

"Terima Kasih Encik Jinyoung" client tu berjambat tangan dengan Jinyoung. Jinyoung sambut dengan gembira. Aku hanya tunduk hormat kepadanya tak lama mereka pergi tinggalkan aku dengan Jinyoung.

Jinyoung duduk semula dan aku juga begitu. Macam mana aku nak tanya dia.. Aku tak rasa dia buat semua itu.

"Jinyoung.. " Jinyoung pandang aku.

"Kau tahu iu pregnant? " Jinyoung angguk dan minum seteguk air.

" Anak kau kan" aku tegas kepadanya.  Jinyoung letak cawan itu di atas meja.

"Dia bukan anak aku" muka dia berubah serius. Jinyoung nak beredar tapi aku masih mengejarnya dari belakang.

"Jinyoung wait" aku tahan tangan dia.

"Tell me the truth" aku pandang mata dia.

"He not my son"

" Kau tipu! "

Jinyoung geleng dan alihkan tangan aku dari lengan dia.

"Ketua Pengawas! " aku jerit. Langkah dia berhenti dan toleh aku.

" Tolong bertanggungjawab atas iu.. Dia perlukan kau, anak kau perlukan kau"

•••••••••

Jinyoung pov

Itu bukan anak aku Eunji.. Itu anak Jimin dengan iu. Kenapa aku mesti bertanggungjawab sedangkan bukan aku yang pregnantkan dia. Aku cintakan kau..

"Aku tak boleh" aku teruskan langkah aku untuk balik ke office. Aku tak pernah cintakan iu. Aku hanya cintakan kau.

Sampai office itu aku terus masuk bilik aku dan tengok-tengok iu ada kat dalam. Iu nampak aku masuk terus peluk aku.

"Jinyoung.. Aku dah tak ada sesiapa dalam hidup aku.. Aku hanya ada kau dan anak kita" aku tolak lembut pelukkan dia.

"DIA BUKAN ANAK AKU"  aku tegas kat situ.

"So kau yang bagitahu eunji yang kau pregnantkan kau haa!? "iu diam.

"Kau nak apa dari aku IU! "

" Aku nak kau Jinyoung.. " dia nangis depan aku.

"Aku nak kau jadi husband aku, appa kepada anak aku.. Aku cintakan kau jinyoung.. "

"Kau cintakan aku? Kalau kau cintakan aku, kau tak akan buat bende terkutuk ini! "

Aku tak langsung nangis atas semua ini. Aku tak nak jadi pak sanggup untuk dia. Aku tak buat semua ini.. Kenapa aku yang dipersalahkan sedangkan aku tak buat bende semua ini.

"iu stop.. Jadikan aku mangsa kau.. " aku terus keluar dan tak balik lagi office itu. Aku tak ada mood lepas eunji tuduh aku yang pregnantkan iu.

Aku kusut gila bila balik rumah. Omma aku seakan pelik tengok aku dalam keadaan macam ini.

"BaeJin omma nak cakap sikit.. " aku yang baru nak masuk bilik terus menuju ke omma aku.

Omma suruh aku tadah tangan aku. Aku hulurkan tangan aku depan dia. Dia letak sekotak cincin dan genggamkan tangan aku. Mata aku pandang wajah omma aku.

"Kahwin dengan iu"

Air mata aku mula jatuh ke pipi aku dan terduduk depan omma aku. Omma aku turut nangis.

" omma.. "

" Omma tahu bukan kau yang buat semua ini tapi.. Dia perlukan kau, anak dia perlukan appa.. "

"Kenapa Jinyoung.. Why! "aku lempar cincin itu ke tepi dan terus masuk bilik aku sendiri.

Aku sandar kat dinding dan nangis dalam itu seseorang. Yang aku tahu.. Aku hanya cintakan Eunji.. Kenapa aku tak halang kau dengan Jihoon dulu sebab aku nak Jihoon happy macam dulu tapi sekarang.. Kebahagian aku musnah macam itu je..

Kahwin dengan seseorang aku tak cinta dan... Bukan anak aku.. Kenapa nasib aku malang macam ni..

Aku nak kembali balik zaman sekolah yang dulu.. Yang selalu kacau eunji tapi semua ini tak akan dapat balik seperti dulu..

Mana jimin.. Kenapa bukan dia yang bertanggungjawab atas semua. Kenapa mesti aku. Mengapa aku!

"Jinyoungiee.. Omma sayangkan iu.. "

"Tolonglah..Omma kesiankan dia nak.. "
Aku hanya berdiam diri dan nangis dalam bilik ini sendiri. Aku rebahkan tubuh aku atas katil.. Sampai aku terlelap.

••••••••

Eunji pov

Seminggu lepas itu...

Aku dengar BaeJin sudah bertunang dengan iu.. Jadi Baejin dengar nasihat aku. Aku ketuk pintu bilik baejin.

"Masuk"

Aku tolak pintu itu dan nampak Baejin macam tak sihat.

"Jinyoung.. "dia pandang aku.

"Terima kasih sebab dengar nasihat aku" aku senyum. Dia langsung tak senyum. Aku tengok jari dia langsung tiada cincin.

Dia bangun dan menuju arah aku.

"Dah habis? "dia kata kepada aku.

" dah dah tahniah.. " aku senyum dan nak beredar. Jinyoung pegang tangan aku.

Aku kembali toleh dia. Mata dia mula berkaca. Dia nangis? Betul ke..

"Kalau aku bagitahu seribu kali pun kau tak akan percayakan yang kandungan itu bukan anak aku" aku tak faham apa yang dia cuba katakan.

"Itu anak Jimin bukan anak aku. " iu tipu aku..

"Aku dah tahu siapa yang boleh percaya yang itu bukan anak aku.. Selain Jihoon hyung.. " dia terus nangis.

"aku percayakan kau.. " aku pegang pipi dia, dia pandang aku dengan tangisan dia. Aku tarik dia dalam dakapan aku.

"Gwenchana.. " aku tepuk belakang dia. Iu.. Apa kau buat ini..

TBC

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now