14

151 30 3
                                    

Aku bersiap untuk pergi ke kerja. Aku betulkan tie aku yang masih lihat diri aku di cermin. Aku masih memikirkan tentang iu.. Dia akan jadi personal assistant aku. Apa-apa jelah yang aku tahu aku pergi,  aku kerja then balik simple.

"Bae.. "

Aku toleh belakang tengok Jihoon dah segak.  Aku senyum dan menuju ke arah dia.

"wow hyung tahniah jadi ceo baru " aku berjambak tangan dengan dia, dia hanya gelak dan peluk aku.

"Aku sayang kau Jinyoung" aku senyum dan balas terpelukkan Jihoon. 

"Aku lagi sayang kau" aku angkat dia sikit yelah berat dia berapa, berapa aku berapa.

"Eh eh anak-anak omma ini ceria je nampaknya" omma yang baru siap buat breakfast. Jap asal semua berkutip kat bilik aku.. Ohh shit.

"Dah breakfast lepas itu pergi kerja" omma terus keluar sempat lagi cubit pipi Jihoon.

Jihoon pandang aku. Dia naikkan kening dia.

"What? " aku tengok kat sut aku takut kotor ke apa kan. Jihoon gelak. 

"Hyung.. What? " aku rangkul bahu Jihoon dan dia masih gelak sampai ke meja makan.

Aku tarik kerusi Jihoon dan paksa Jihoon duduk. Aku duduk bertentangan dengan Jihoon.

"Wow omma siapa masak semua ini? " Jihoon yang dah gosok tangannya.

Aku pandang omma.

"Itu" aku pandang arah pintu dapur. iu dengan eunji. Aku terus terdiam. Jihoon pandang Eunji.

"Daebak! Eunji duduk sini" Jihoon tarikan kerusi untuk Eunji. Eunji duduk.

Tangan omma usik lengan aku tapi aku buat tak tahu.

"Iu duduk meh sini sebelah Jinyoung" iu dengan jalan perlahannya duduk sebelah aku.

Kenapa dia ada.. Kenapa mesti dia selalu dengan aku..  Aku tahu eunji nampak aku dengan iu hari itu tapi.. Itu silap.. Itu bukan kehendak aku.

Aku hanya perhati betapa mesranya Jihoon dengan Eunji sedangkan aku dengan iu hanya membisu.

Aku pun tak boleh untuk beri tahu eunji yang aku suka pada dia.. Jihoon aku terlalu sayangkan dia.

••••••••••

Jihoon dengan eunji tetap mesra even dalam office. Aku perhatikan di luar bilik aku. Bilik kitaorang tak jauh pun sebelah je.

Pintu bilik aku diketuk. Aku tengok iu..

"Masuk" dia masuk dengan bawa secawan air dan letakkan hati meja aku. Aku diam.

"Jinyoung.. "

"Tolong jangan campur hal lain dalam hal kerja" aku selak dokumen yang tak selesai lagi.

"Jinyoung.. "

"Kau tak faham bahasa ke? Kau nak aku cakap macam mane lagi! " mata iu mula berkaca dan terus lari keluar.

Pintu bilik aku diketuk. Aku pandang. Kali ni Jihoon terus masuk.

"Jinyoung kenapa kau marah iu? "tanya Jihoon.

"Ohh dia mengadu kat hyung lah ni? "

"Tak cuma.. "

"Tak ada apa lah hyung"

Jihoon garu kepala tengok aku.

••••••••

Eunji pov

Aku nampak iu lari pergi ke dapur office. Aku mengekori dia. Sampai je sana aku seakan terkejut dengan apa yang aku dengar.

"Baby sokay.. Appa cuma marah sikit je.. "

Baby? Anak Jinyoung? Mustahil.

Aku terus datang kat iu dan pegang tangan dia.

"Iu kau mengandung? "aku berkata slow. Dia tarik tangan dia.

"Iu bagitahu aku.. "

Dia hanya mampu menangis. Aku usap lengan dia biar reda sedikit.

30 minit kemudian..

"Anak itu.. Anak Jinyoung" aku tutup mulut aku dengan tangan aku. Jinyoung apa kau buat ini..

"Aku takut eunji.. Aku takut Jinyoung tak nak aku tanggungjawap atas baby ini kalau dia tahu" dia genggam tangan aku.. Aku seakan tak percaya Baejin sehingga begini.

•••••••

Dua hari kemudian..

Aku masih memikirkan Bae Jinyoung.  Betul ke dia buat macam itu.. Jihoon tahu? 

Meja aku diketuk. Aku terkejut dan pandang orang yang ketuk meja aku. Jihoon ingatkan siapa tadi.

"Eunji kau okay ke? " aku angguk.
Jihoon tengok jam di tangannya. Aku juga tengok jam di tangan aku. Alamak dah masa lunch.. Aku lupa..

"So..? "

" Ohh okay jom" aku kemas meja aku dan pakai beg tangan aku di bahu. Masa jalan sebelah bilik Jinyoung. Dah kosong.

Sampai restaurant tu.. Aku nampak iu dengan jinyoung rehat bersama. So betul lah..

"Jom lah kita reh-" aku belum habis cakap. Jihoon geleng dan senyum kepada aku. Aku diam tapi aku masih pandang Baejin..

Baejin.. Betul ke..

TBC

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now