18

139 16 0
                                    

"Jinyoung.. " aku cuba sentuh bahu dia tapi dia tepis tangan aku.

" Jangan sentuh aku!" dia terduduk dengan kekusutan dia. Aku duduk di sebelah dia untuk tenangkan dia.

"Jinyoung.. "

" Jangan panggil nama aku! " dia tutup telinga dia dan mata dia tak henti mengalir.

"Jinyoung! " iu yang masih jerit dan ketuk pintu itu. Aku bangun dan nak buka pintu itu tapi dia pegang tangan aku buat aku toleh kepadanya. Dia tak pandang aku hanya  tunduk dan geleng.

"She your Wife Jinyoung.. " dia geleng. Aku duduk depan dia dan tarik dia dalam dakapan aku.

Aku tepuk perlahan belakang dia. Air mata dia membasahi baju bahagian bahu aku.

Tiba-tiba suasana di luar senyap dan aku masih lagi peluk Jinyoung. Pintu itu dibuka. Aku toleh ke arah pintu itu dan masih peluk Jinyoung yang genggam baju aku erat.

Jihoon dan iu ada di hadapan pintu itu. Jihoon hampiri aku dan Jinyoung. Jihoon cuba sentuh bahu Jinyoung. Aku geleng kepada Jihoon supaya dia tak menganggu Jinyoung yang sedang nangis.

Jihoon peluk aku dan Jinyoung sekali gus. Aku mula nangis dia bahu Jihoon. Jihoon belai rambut aku. Dia juga tepuk belakang Jinyoung.

•••••••••

"Awalnya balik? " aku yang selimutkan diriku sendiri dan pandang Jihoon yang tengok cermin. Dia senyum.

" Tak boleh ke nak tengok wife kesayangan saya? " dia muncung. Aku hanya gelak dan panggil dia untuk hampiri aku.

Aku usap pipi dia.

"I miss you.. "

"Me too" dia cubit pipi aku.

"Auchh" aku usap pipi aku dan senyum.

" I have something for you" Jihoon kata kepada aku.

"Mwo? "

"Close your eyes" dia suruh aku tutup mata, aku geleng tanda tak nak.

"Close your eyes baby" dia pegang tangan aku dan tutupkan mata aku guna tangan aku. Aku degil keraskan tangan aku.

"Yahh" Jihoon masuk berusaha untuk tutup mata aku sampai terbaring aku di buatnya.

"kenapa degil sangat ni? " Jihoon geram dengan aku. Tiba-tiba dia nak kiss lips aku pantas aku tutup muka aku dengan tangan aku. Dia gelak.

"Open your eyes~" aku turunkan tangan aku. Aku nampak tiket?

Aku duduk dan tengok di tangan dia.

"Oppa baru je balik? " aku pegang tangan dia. Dia senyum dan usap tangan aku.

"Kita pergi dengan Jinyoung and iu kali ni"

"Serius? "

"Yupp" aku senyum jahat dan aku gigit tangan dia.

"Arghh" dia kesakitan dan aku nak terus lari keluar tapi Jinyoung tangkap aku dari belakang.

"Eunji yahh" dia peluk aku dari belakang.

"I Love You"

"Nado"

•••••••••

Jinyoung pov

Aku tengok iu yang tidur di atas katil bilik aku. Sampai sekarang aku tak dapat terima kenapa dia buat aku jadi macam ni. Aku duduk di sebelah dia yang lena tidur. Aku selak rambutnya ke tepi. Aku mula tengok perut dia.

"Mianhae iu.. " aku alihkan tangan aku dan keluar dari bilik aku sendiri.

Aku mula ke dapur ambil wine. Aku ambik dua botol dan satu gelas. Aku sangat serabut.

Kenapa semua ni terjadi kenapa aku.. Aku pun nak rasa bahagia. Aku tuang air dalam gelas aku dan teguknya dengan cepat. Aku kusutkan rambut aku dan mula menangis sendiri. Aku tuang lagi air dalam gelas dan minum sebanyak mungkin yang aku boleh.

•••••••

Eunji Pov

Aku tersedar, aku toleh belakang aku. Jihoon dan tidur dengan lelah sampai peluk aku. Aku senyum. Aku gosok mata aku dan capai telefon aku di meja sebelah. Aku tengok skrin jam dalam telefon aku. Baru pukul 3 pagi.

Aku terdengar kaca pecah di luar bilik aku. Aku toleh jihoon, jihoon tak sedarkan diri. Aku alihkan tangan dia di sisi dia dan bangun keluar dari bilik.

Bila aku keluar, aku tutup semula pintu bilik aku dan aku jalan perlahan-lahan ke dapur.

Sampai sana, aku nampak kaca pecah di lantai bersebelah dengan susuk badan yang duduk atas kerusi tu.

"..hiks.. hiks.. "

Dia menangis? Aku nampak wine di atas meja makan tersebut.. Bukan satu botol tapi.. 3 botol..

Aku hampirnya dan tengok keadaan dia.

Dia cuba untuk tuang air ke dalam gelasnya tapi pantas aku rampas botol wine tu dari dia. Dia pandang aku dan senyum..

"kenapa ambil baby?.. "

"Yahh kau dah gila ke minum semua ni sebanyak ni? " aku yang letak botok wine tu jauh sikit dari dia. Dia senyum..

"aku gilakan kau eunji.. " dia masih tersengih-sengih..

"kau memang dah gila Jinyoung" aku nak melangkah pergi. Jinyoung pegang tangan aku dan rapatkan aku dengan cabinet.

Aku terdiam kerana jarak kita terlalu rapat. Dia cuba dekatkan muka dia dengan aku tapi alihkan pandang aku.

"Jinyoung stop.. Aku wife Jihoon kau tak ingat ke? "aku cuba tolak dia tapi dia pantas pegang aku dengan kuat.

"I know.. But I want you be mine" mata aku membulat tengok dia. Ye aku dia akan buat kerja gila.

Dia rapatkan tubuh dia dengan aku.

"Jinyoung please sedar.. You will hurt me" aku cuba tolak dia lagi. Kali ni dia undur ke belakang dan pandang lain.

"Go" dia seakan halau aku.

"Go! " aku nampak mata dia dah merah. Aku masih tak berganjak sikit pun.

"Jinyoung.. I know hard for you accept all this but.. Honestly.. I'm sorry.. " aku pergi tinggalkan dia kat situ.

•••TBC•••

 두 번째 사랑 Second Love | BaeJinWhere stories live. Discover now