En lang og kedelig skoledag havde passeret, så nu havde jeg endelig fri. Lilly, jeg og nogle andre skulle til noget hyggedruk senere hos Abigail fra engelskklassen. Jeg vidste at Wyatt også var inviteret, men han kom vidst ikke. Håbede jeg. Der var et eller andet, der af en eller anden grund tiltrak mig til ham - hvilket ikke ville ende godt.
"Hey bestie!" Halvråbte Lilly og kom løbende op til min side, i dét jeg gik ud af skolen. "Følges vi hen til Abigail?" Spurgte jeg med et smil. "Ja, hvis det er okay Josh også følges med os," svarede Lilly og gengældte mit smil. Josh, Josh, Josh.. Psykose. "Klart, I kommer bare ved syvtiden," sagde jeg, da vi nåede vores skillevej. "Okay, see ya!" Svarede hun, og så gik vi hver til sit.
Solen skinnede og der var vildt varmt, så jeg var nødt til at tage min jakke af og holde den under armen. Min hals var rimelig tør, men jeg havde intet vand. Efter lidt tid nåede jeg ud til kvarteret, som jeg boede i. Mine tanker lå på, hvad jeg skulle have på i aften. Det skulle være casual, men stadig pænt. Pludselig brummede min telefon og en besked fra Tyler tikkede frem. "Stress," mumlede jeg og så ned på beskeden, fra fyren jeg havde glemt eksisterede. Savner dig, stod der. Altså come on, vi havde kendt hinanden i tre dage. Altså ja, hans nærvær føltes varmt og kærligt men tre dage.. Jeg svarede med et hjerte, da jeg ikke vidste hvad jeg skulle skrive tilbage ellers.
—
Da klokken nærmede sig de syv stykker, ringede det på nedenunder. På vej ned af trappen fik jeg taget øreringe i, så jeg egentlig var helt klar. Jeg blev mødt af et stort smil, samt et akavet et af slagsen da jeg åbnede døren. "Hey Lilly og.. Josh!" Sagde jeg og så skiftevis på dem. De hilste også, og så gik vi ud til Josh' bil. Jeg sad på bagsædet, mens de andre sad foran. Ikke for at lyde alt for egoistisk, men jeg håbede snart de slog op. Lilly havde aldrig tid til mig mere, kun Josh. Okay, det lød virkelig selvcentreret, men forstå mig ret; Hun plejede at være så hylende morsom, men Josh gjorde hende kedelig. De passede ikke sammen, punktum.
Før jeg vidste af det, parkerede vi op til Abigails hus. Jeg steg ud som den første, hvor Lilly og Josh tog lidt tid om at gøre det. "Så venner, fart på!" Sagde jeg med sammenbidte tænder, for ikke at lyde alt for hundsende. "Jaja, slap dog af," svarede Lilly og sammen gik vi alle tre op til hoveddøren og bankede på. Døren blev flået op af Abigails kæreste, der budte os alle velkommen. Da vi kom længere ind, skiltes jeg med Lilly og co., for at få noget at drikke. Wyatt var ingen steder at se, så intet kunne spolere min aften. Troede jeg, for da jeg kom ind i stuen sad han i sofaen med armen om en pige.
"Okay allesammen, snup en øl eller whatever og saml jer i en cirkel!" Udbrød Abigail og så ud over alle. Jeg gjorde som befalet og satte mig på armlænet af sofaen, hvilket fik Wyatt til at lægge mærke til mig for første gang i aften. Han gav mig et lille nik, som en hilsen og jeg gengældte med et et-sekunders-smil. "Hey, skal vi ikke lege never have I ever?" Var der en der udbrød, hvilket medførte at de fleste hoppede på idéen. Jeg kunne ikke lade være med at kigge på Wyatt indimellem, der var et eller andet forandret ved ham. Og nej, jeg mente ikke hans titusind venner som han havde fået på sin første dag.
"Okay, jeg starter.. jeg har aldrig kysset med to forskellige på én aften" startede Abigail ud og så ud over os. "Jeg har ikke om aftenen, men om dagen," var der en der kommenterede med et grin, som straks modtog en lammer fra Abigail. "I ved hvad jeg mener," svarede hun irriteret. Jeg tænkte mig om, men kunne ikke komme i tanke om at jeg havde gjort such as thing. Wyatt tog et shot, men det overraskede mig ikke. "Min tur!" Udbrød en pige, efter også at have taget et shot. "Jeg har aldrig haft sexfantasier om én, der sidder her!" Sagde hun med et skævt smil og tog et shotglas op til munden. Jeg lod mit glas stå uberørt på sofabordet, da dette bare var alt for pinligt: uanset om jeg så havde haft den 'fantasi' om nogen. Mine øjne landede på Wyatt, for at se hvad hans move var. Vi fik hurtigt øjenkontakt hvorefter han blinkede med det ene øje, og bundede hans glas.
YOU ARE READING
A boy like him
Teen FictionDét at møde nogen, der bare er en pain in the ass og vide, at du elsker dem for det. // Bare en cliché historie - pige møder fyr, romance opstår 1# - teenagefiktion, 4. August 2018