Aera pov
empat minggu.
empat minggu apa? empat minggu Hyerin terlantar dihospital dan empat minggu jugalah aku tinggalkan daejeon.
Hyerin masih lagi tidak sedar dari koma, aku rindukan dia.
aku duduk disebelah katilnya.
"Hyerin, aku rindu kau weh, berapa lama lagi kau nak sedar hm? aku betul-betul rindukan kau. aku rindu kau tidur sebelah aku..." aku mengelus tangan Hyerin pelan. cuba untuk tersenyum ikhlas tapi gagal.
"gosok rambut aku sampai rasa macam nak putus rambut..."
"novel kau.. haha yang tu aku tak rindu langsung..."
"masakkan kau um... walaupun rasanya agak pelik.."
"sedarlah cepat ye?"
krenggg
"oh betullah kau ada kat sini" kata seseorang dari pintu wad.
terperanjat beruk juga aku.
"Jun?" aku kaget sebentar melihat Jun ada disini.
eh tibe jadi minah indon lol
"ya ya aku Jun. ni aku nak bagi kau kek, tadi ahjumma aku belikan kek tapi mak aku tak makan. jadi aku bagi kau jelah." kata Jun, dia menghulurkan aku plastik berisi kotak kek.
"jeongmal khamsahamnida"
"ne. jadi, inilah kawan kau yang accident tu ya?"
aku mengangguk.
"ah.. aku bersimpati"
aku tersenyum tipis.
"oklah, aku keluar dulu, minta maaf bebanyak kalau ganggu"
"tak ganggu pun"
"okey"
*
*
*" Aera noona, shiape belikan kek ni?" tanya Namil, pipinya ada kesan krim kek lagi.
Ey ey budak ni kiyut jek.
"ada satu hyung ni dia bagi noona" jawabku sambil mengelus rambut Namil.
kami berdua berada diluar hospital sekarang ini, ahjumma Park ada dalam wad Hyerin.
"nak air"
"eung? air? umm noona tak bawa airlah, dik. um jom kita pergi kedai kat situ, kita beli air ye?"
"oke jom!"
aku mendukung Namil lalu berjalan menuju ke salah satu kedai runcit yang berada dihadapan hospital ini.
"adik nak air apa?" aku berdiri dihadapan peti ais yang berisi pelbagai minuman.
"uyu!(milk)" jari kecil Namil ditunjukkan kearah banana milk.
"okey" aku capai dua, satu lagi ni untuk aku.
selepas selesai membayar, aku pun keluar dari kedai runcit.
"woah baru empat minggu balik kesini, dah ada anak?"
aku terkejut apabila ada seorang lelaki menyapa aku, lengkap berpakaian putih.
"nugu?" tanyaku binggung.
"Namjoon~"
"k-kau buat apa kat sini?!" aku sedikit ternaikkan suara, terkejut punya pasal.
"aku nak pulangkan kau punya 'barang dalam'"
"huh?" aku blur.
barang dalam?
YOU ARE READING
7 vampire S1 + S2 ➳ BTS (end)
Vampiredah tamat dah huehue . AMARAN!! CERITA INI ADA UNSUR UNSUR MENGARUT MINTAK AMPUN. JIKA ADA GENJALA MUNTAH MUNTAH, SAKIT MATA ATAU LOYA. PADAN MUKA. seorang gadis muda yang menulis novel seram telah pun kekeringan idea untuk menulis, jadi dia pergi k...