Author pov
"siapa nak ikut aku? kau nak ikut?"
Jungkook kemain tersengeh bila Taehyung pelawa dia.
"AKU NAK AKU NAK YEAY" siapa lagi kalau tak Jungkook yang bersorak.
"nak pergi mana?" soal Namjoon curious.
"kalau ajak aku masuk bilik , aku tak nak."
semua toleh kearah Hoseok dengan muka waterpark.
"apa kejadah kau merepek ni. aku nak pergi bersihkan rumah Aera la. ee pelik pelik je hyung ni tengok ni naik bulu roma aku-"
"pergilah cepat. menyampah aku tengok." Yoongi dah naik hangin dah.
"ni lagi sorang ni. marah je tahu. Jungkook jom!" Taehyung menarik Jungkook keluar rumah acah acah merajuk.
"uish kau merajuk ke sia"
"jangan menyoal lah."
"ngeh aku sekali kena."
selepas beberapa minit memandu, mereka tiba di rumah Aera yang terletak di apartment Persona.
"aku nak pergi singgah magic shop jap." Jungkook keluar kereta tanpa menunggu balasan dari Taehyung.
patutnya tunggu la kot kot Taehyung nak awek satu ke-
Taehyung angguk faham walaupun Jungkook tak nampak pun dia mengangguk.
dia terus berjalan menuju ke lift dan menekan tingkat rumah Aera.
sedang menunggu lift sampai tingkat yang dituju, tiba tiba Taehyung baru perasan yang ada bau wangi didalam lift.
ni bukan bau pontianak nak ganggu anak kim eh, ini bau perfume orang.
mata Taehyung toleh kiri kanan, perpeluh peluh jugak dia dibuatnya.
aik pontianak takut pontianak-
tak tunggu masa lama, Taehyung seperti dapat melakonkan semula siapa yang masuk dalam ni.
dia memejamkan matanya untuk fokus.
"abang~ abang free tak hari ni~"
Taehyung terperanjat. salah drama pulak.
ok sambung lagi.
ngong ngeng ngong ngeng
"haih apa susah sangat ni." akhirnya Taehyung berhenti sebab takleh tengok pape pun.
ting!
Taehyung berjalan keluar dari lift.
sebelum sempat pintu lift tertutup, Taehyung melihat kedalam lift DAN ALANGKAH TERPERANJATNYA
Taehyung ternampak jejaka kacak didalamnya.
"ya allah hensemnya aku." Taehyung memegang kedua belah pipinya. taksub dengan kehenseman sendiri macam ni lah jadi. harap dapat pergi berubat.
rupanya dalam lift tu ada cermin. ala bangang.
Taehyung sambung jalan dengan segaknya, kedua belah tangan dimasukkan kedalam poket seluar sambil mengunyah mende tah dalam mulut tu.
katanya, fans is everywhere and camera also everywhere. sumpah ga jelas.
"kasut siapa ni?" Taehyung jadi kaget.
dia ternampak sepasang high heels berwarna putih didepan pintu rumah Aera.
macam biasalah toleh kiri kanan dulu.
YOU ARE READING
7 vampire S1 + S2 ➳ BTS (end)
Vampirosdah tamat dah huehue . AMARAN!! CERITA INI ADA UNSUR UNSUR MENGARUT MINTAK AMPUN. JIKA ADA GENJALA MUNTAH MUNTAH, SAKIT MATA ATAU LOYA. PADAN MUKA. seorang gadis muda yang menulis novel seram telah pun kekeringan idea untuk menulis, jadi dia pergi k...