🎃 2 (S2) 🎃

695 92 25
                                    

Author pov

"ok Haruki, macam mana kau boleh tahu Aera tinggal disini?" soal Taehyung was was. tah tah pencuri ke yang menyamar jadi sepupu Aera.

paranoid Taehyung belum habis lagi tau.

"google serba boleh. Novel, email, wikipedia."

entah kenapa Jungkook menjadi masam melihat Haruki.

ape jengguk tak puas hati sangat ni astaga

"macam mana kau boleh tahu password rumah dia pulak?" Jungkook bertanya seperti detective conan.

"aku tengok button semua dah berkulat, cuma button 5478 saja yang okey."

"macam mana kau boleh tahu susunannya-"

Jungkook dah lah tu

Jungkook berhenti dari bertanya seperti polis pencen.

"jomlah ke ruang tamu." ajak Jungkook.

mereka bertiga duduk disofa dengan senyap.

Taehyung perhati bukan main elok gaya Haruki duduk.

kakinya disilangkan dan kedua belah tangannya diletakkan dilutut. (acane nak explain kasi paham eh paham paham sendiri jela)

Haruki mengenakan gaun berwarna hitam yang cantik. tak sah lagi Taehyung terpesona cok

"samekom kami daripada jais- EH SIAPA NI" kelihatan Namjoon terkejot melihat ada manusia lain diruang tamu selain Jungkook dan Taehyung.

"siapa?" soal Yoongi sambil cuba melihat kedalam tapi tahu jela kan Namjoon tinggi melampau.

"masuklah cepat aku panas ni halah halahh" Jimin menolak bontot Yoongi, sekali gus itu menyebabkan Namjoon juga turut tertolak.

"KAU NI KENAPA TOLAK AKU" Yoongi naik hangin pt.2

Taehyung berlari mendapatkan hyung hyungnya yang masih tertanya tanya siapa gerangan manusia cantik tengah duduk tu.

semua mempunyai soalan yang sama untuk ditanya, iaitu SIAPA NI.

Taehyung mohon agar semua berbisik.

"dengar sini eh, nama dia Aika Haruki, katanya dia sepupu Aera tapi entahlah." bersungguh sungguh Taehyung terangkan.

matanya kejap kecik kejap besa. satgi terkeluar jugak dari tempatnya karang.

"tah tah tipu kot." Jimin tak percaya.

"ceh tengoklah sendiri."

mereka bereenam duduk diatas sofa. masing masing tersenyum kekok kearah Haruki.

"apesal ramai sangat ni." kata Haruki pelik.

gais aku tak bagitahu dia lagi yang Aera dah takde. - Taehyung la sape lagi

APA KITA NAK BUAT NIIIIHSKSHSKSJSLA KID HDKD - Hoseok tak chill

rahsiakan. - Jin serba bijak

KAU SIYES AH - Namjoon yang ketakutan

"nama aku Namjoon., kami manager Aera."

"mak aih. ramainya manager dia."

Jin mencubit pinggang Namjoon. "bukan kami semua."

Haruki tercengang. "yeke? suka hatilah. mana Aera sekarang? kenapa dia takde kat sini?"

KANN AKU DAH KATA AAAAAHSJSKSJDKD

bila kau kata?

"dia sibuk sekarang ni."

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now