🎃 18 (S2) 🎃

285 46 4
                                    

Author pov

"hyung, ada benda aku nak bincang ni tapi taktahu lah kau nak dengar ke tak sebab ni pembincangan antara hidup dan mati tapi tak jugak-"

"Jungkook, kau berdebo sangat ni kenapa?" Jin memegang bahu Jungkook supaya tenang.

takde la tenangkan sangat. ikutkan perasaan dia nak aje lempang Jungkook laju laju :v

"sebenarnya kan EHEHEHEHEHEHE aku HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE" Jungkook melaga lagakan kedua jari telunjuknya tanda shy shy.

Jin dah mula malas nak layan, tanpa membuang masa dia terus membaca fikiran Jungkook.

"kau ada hati dengan Haruki? simpan jela."

"ALA KENAPA KAU BACA? TAK SESIRIPRIS LA GINI" dan Jungkook pun mula mogok :v

"eh anyway AKU NAK CONFESS JUGAK. AKU TAK KIRA" eh Jungkook tambah semula kata kata berharganya.

berhargakah begitu? :v

"suka hatilah saya tak campur. kalau kena reject saya tak tahu."

Jin memasukkan tangannya kedalam poket seluarnya lalu berjalan meninggalkan Jungkook yang sedang menyusun ayat yang barangkali bakal digunakan untuk mengayat Haruki.

"hyung! nak pergi mana?"

"cari cendol jap."

Jungkook hanya pandang susuk tubuh Jin sampai hilang dari pandangan.

macam nak ikut tapi dia malas :v

"ngeh anak jeon jatuh cinta. dulu Aera, sekarang Haruki pun kau nak kebas?" dengan pedas Jimin menegur.

dia dah muak dah dengan perangai pleiboi berjaya sorang ni. kali ni dia nak buat Jungkook gagal MUEHEHEHEHEHEH

"kenapa kau sibuk?"

"mana ada sibuk , aku cuma nak bagi kau taubat je."

Jungkook mengecilkan matanya.

"tunjuk sikit cara nak taubat kan tu."

Jimin tersenyum sinis.

dia tiba tiba menghulurkankan tangannya tanda nak bersalaman dengan Jungkook.

budak tu pun ikutkan aje.

"AKU NIKAHKAN DIKAU DENGAN AUTHOR BINTI BAPAK DIA-"

"WOI AKU TAKNAK DENGAN AUTHOR LA" dengan kelang kabut Jungkook melepaskan tangannya dan menghilang begitu saja.

"HAHAHAHHAHAHA"

"kau dah kenapa kenakan dia?"

"daripada aku kenakan kau?'

Hoseok cebik tak suka. nyampah ah tu dengan Jimin.

"Jimin, kau ada nampak Jin tak?" soal Hoseok.

"katanya pergi beli cendol." tiba tiba muncul Jungkook disebelah Jimin bersama jus carrot susu ditangannya.

lah pegi cari minum minum rupanya dia .

"ada apa kau cari dia?" soal Jimin menyebok.

"aku nak kutip hutang."

Jungkook tersedak jap.

sebut pasal hutang, dia baru teringat yang dia pun ada berhutang dengan Hoseok.

cuak jugak dia. Jungkook menatap mata Hoseok lalu mengunakan kuasanya untuk membaca minda lelaki pembina keceriaan dihadapannya.

' mana aku nak cari dia ni- eh pahal budak ni tengok aku semacam ? aku ada hutang dia ke ? EH DAH DAH LA TU TENUNG AKU JILAKE . BAIWAN SINI KALAU BERANI '

Jungkook melepaskan nafas lega. syukur Hoseok tak ingat.

+
+
+
+
+
+

"makcik, cendol semangkuk berapa?"

" 3 ringgit"

"MAHALNYA. bagi dua mangkuk."

Jin duduk menunggu dua mangkuk cendolnya dihidang.

sambil duduk duduk tu dia berfikir jap.

sampai bila nak macam ni? tipu anak orang ape semua.

"macam mana aku nak terangkan dekat Haruki yang Aera takkan kembali?" monolognya.

nak jujur , tak berani.

tak jujur , rasa bersalah.

mata Jin menatap jalan raya yang lengang.

bunuh jela aku katanya.

"wuish siap order kan eh , terima kasih laa ~"

terhenti serta merta lamunan Jin bila mendapati cendolnya dibaham oleh makhluk terkutuk.

hehe takdelah kutuk sangat.

"bila masa aku orderkan untuk kau? perasan."

Taehyung terhenti dari menghirup kuah cendol.

pastu dia sambung balik.

"eh bukan untuk aku ke? ala halal jela. lagipun siyes ah kau makan dua mangkuk sekali ? rakusnya." Taehyung tengok Jin atas bawah dengan pandangan menyakitkan mata.

"itu apa , itu bakat."



++++++

ya rabbi setiap kali publish mesti lama en HUAAAA IM SORRY GAISS

tapi walaupun aku lambat publish tapi kowang tetap rajin tunggu 😭❤️

takde sape tahu how much aku sayang kowang ahak

sumpah dho lately ni aku busy astu sekarang ni ehem dah ade buah hati LUPA SEMUA BENDA AGAGAGAGAGGA

dah la tu geli aku nyah.

ha gais doakan aku rajin eh sebab aku nak cecepat tamatkan ff ni sebab yaallahhh hambarnya nyah dah tak segempak dolo dolo :')

dah itu saje HAHAH jangan lupa vote paipai ❤️❤️❤️

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now