🎃 15 (S2) 🎃

281 50 2
                                    

Author pov

Haruki berjalan keluar bilik dengan muka takde keceriaan. padahal hari ni dia harus memperagakan baju yang sirapcair baru keluarkan.

"good morning Haruki" Namjoon melambai bukan main dekat dengan muka Haruki.

Haruki hanya membalas dengan lambaian pelan dan mukanya masih macam tu aje.

Namjoon menggaru kepalanya. "jomlah sarapan dengan kami."

lagi lagi Haruki hanya mengangguk faham lalu duduk dikerusi dengan senyap.

murung parah si Haruki ni gais ಥ╭╮ಥ

mata Jin bulat bulat memerhatikan Haruki yang tak bermaya.

ok ni abe jin laa dia tahu kenapa Haruki jadi sebegini rupa.

Jin menghulurkan pinggan berisi nasi goreng bersama telur mata pada Haruki.

"gomawo." akhirnya Haruki bersuara jugak.

Jin tersenyum lega.

Namjoon menyuap nasi kedalam mulutnya sambil perhati Haruki.

tiba tiba Jin buat isyarat 'jangan tengok dia centu. nanti dia syak bukan bukan'

dan Namjoon pun membuat isyarat 'aku tahulah. kau nampak tak mata dia? sembab betul'

lalu Jin membalas 'nampak. walau apa pun terjadi JANGAN mention pasal Aera hari ni. japgi musim tengkujuh datang.'

'takpe aku sediakan payung'

Jin menggeleng kepala dengan mata keatas tanda menyampah. bodo Namjoon ni dah datang dah.

"hari ni kau nak pergi mana?" Jin sengaja mulakan topik.

sebab dia tahu kalau sunyi aje makin sendu la Haruki jadinya.

Haruki yang baru sedar dari lamunan terus menjawab,

"oh? aku kena jadi model fashion show hari ni."

"kat mana?"

"Dynamite stage."

"WAHHHH aku nak ikutlah. nak tengok kau catwalk." Jin menayangkan thumbs upnya pada Haruki.

"aku pun nak ikut! aku akan bawa malaon berlima tu juga." sampuk Namjoon.

mata Haruki menjadi bersinar.

"yeke korang nak ikut? hihi boleh je."

+
+
+
+
+
+

"Jimin cepatlah, kau bukan nak kawin pun nak hensem hensem bagai. kucing tepi jalan tu pun tak nak tengok kau." bukan main pedas sepedas samyang mulut Namjoon berkata.

Jimin yang sedang memakai jam tangan terus menoleh tak puas hati.

"hoi aku ni kena segak dua puluh hempat jam kau tahu. mamarazzi kat mana mana, maksudnya kamera pun mesti kat mana mana." sedaya upaya Jimin menyembunyikan hasrat nak ngorat awek dia tu.

"apa apa jela. CEPAT."

selepas meninggalkan Jimin, kini giliran Jungkook pula Namjoon nak soal menyoal bila nak setel ngeyutub.

"woi jengguk kau tak habis recording lagi ke? lamanya."

"lama apa? sekejap je la. aku ni kena upload video seminggu sekali. tak macam author sebulan sekali publish fanfic pehh berbulu readers tunggu."

kening Namjoon berkerut mendengarkan apa yang Jungkook cakap.

longkangnya mulut ༎ຶ‿༎ຶ

"ok dah siap. JOM NAMJOON LETS GO LETS GET THIS BREAD" Jungkook jalan berhuha huha keluar rumah.

buat malu jela setan.

"teleport atau kereta?" soal Jin persis pemandu pelancong.

Jin toleh kesisi kanannya dan bahunya terhenjut sedikit kerana mendapati Yoongi sedang berdiri disebelah. tanjat abe.

kompem paru paru dia gugur sebelah tu gais.

"ada kereta tak nak naik. kita teleport jela."

lagi lagi Namjoon berkerut dahi nengok Jungkook.

dan aku baru perasan yang bukan Jungkook dah keluar rumah ke tadi ಠ_ಠ

"naik kereta je. Hoseok mana?"

sedang mereka mencari cari keberadaan Hoseok, telefon Jimin berdering.

"haa panjang umur. HELO HYUNG MANA KAU"

"AKU DAH ADA KAT TINGKAT BAWAH NI APEHAL LAMA SANGAT. ADA MAKAN MAKAN KE KAT ATAS TU"

"ada la sikit. gais Hoseok dah ada kat bawah."

"dia ni kalau laju laju sangat. dah jom."

"AKU DENGAR TU. MAKAN MAKAN APA JE KAT ATAS?"

"MAKAN SELIPAR"

++++++

ok cite dia ceni tau. aku tengah taip taip tadi tiba ii aku terkentot astu idea aku terus hilang. agaknye ikut keluar dengan kentot tu kot.

dan HAII EVERIBADIIII. im so sorry lambat publish chapter ni sebab AKU DELETE WATTPAD AND AKU LUPA PASSWORD. menangis sis malam malam fikirkan tentang ff ni :')

tapi berkat aku tak buat pape, aku terjumpa kertas aku yg penuh dgn rahsia dann AKU TERJUMPA DAH PASSWORD DIA ALHAMDULILLAH YES FINALLY

jangan lupa vote paipai

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now