🎃 16 (S2) 🎃

304 46 15
                                    

author pov

"eh dari mana kau dapat ni?!" Hoseok menunjuk nunjuk jajan super ring yang Jungkook makan.

yela dahla dekat fashion show, dah terang terang ada signboard.

DILARANG MAKAN SEMASA PENTUNJUKKAN KALAU KO MAKAN JUGAK AKU KOREK TELINGA KO.

Jungkook yang makan, Hoseok pulak gelabah.

"akukan doraemon. tak perlu kau soal." semegah sangat Jungkook menjawab.

Jungkook masih lagi setia menyuap super ring dalam mulut walaupun ada kamera sedang ditala ke mukanya.

"korang dua ni boleh diam tak? aku tengah redi nak ambik gambar Haruki ni." jelingan maut Namjoon hadiahkan.

samsung zflipnya dipegang erat. karang jatuh dia tak heran pun ups.

"tahnye. habis siku aku ditolaknya." ngadu Jin yang berada disebelah Jungkook yang MASIH tekun makan.

hadu Jin jadi ngidam super ring seketika.

tak ingin dia nak rampas Jungkook punya, japgi dia tariknya rambut Jin terus hilang kehenseman.

selepas beberapa minit model tak ditunggu pergi, haa kali ni model yang ditunggu pun telah kunjung tiba.

"WUU HARUKI KE TU? LAWANYAA" Jungkook menepuk menepuk peha Hoseok tanda teruja.

bagaikan ada daun daun kering berterbangan dibelakang Hoseok pabila dia melihat seluarnya dah jadi lap tangan buat Jungkook.

Hoseok menggerakkan jarinya gaya tah hape hape aku pun tak pasti dan tiba tiba Jungkook diam tak berkutik.

"woi ape kau buat dengan dia?" soal Jin curious. mestilah dia tak marah sebab seluar dia pun hampir jadi mangsa Jungkook rakus.

"revenge hyung HAHAH" lepas dah ketawa tak baik, Hoseok mengeluarkan iponnya dan menangkap gambar Haruki sebanyak tidak.

Haruki catwalk bukan main padu, baju bertemakan rama rama berwarna ungu terlihat amajing parah ditubuhnya.

Jungkook yang tadinya duduk kaku akhirnya dapat melepaskan diri dari sumpahan malapetaka Hoseok.

tu kalau tak taubat lagi aku tak tahulah.

dia mengelus ngelus dadanya tanda lega. dah macam baru lepas lari dari mak harimau. tak tunggu masa lama Jungkook menjadi sedia kala dan menangkap gambar Haruki cepat cepat.

Haruki dah kembali ke sebalik tirai dan penonton menepuk tangan gemuruh jiwa-

VPS pun turut menepuk tangan ✧\(>o<)ノ✧

+
+
+
+
+
+

"so, macam mana?" tanya Haruki baru sahaja keluar dari bilik persalinan baju.

"lawa" Yoongi menayangkan thumbs up dengan senyum manisnya.

"betul tu. macam princess yall"

"biasa je."

semua mata menoleh macam nak santau Jungkook.

"baju tu biasa je, kau luar biasa." tiba tiba Jungkook gigit bunga ros dimulutnya.

lah dari mana dia dapat bunga tu (ʘᗩʘ’)

"puji dia, bukan ngorat dia-"

"shh shh" Jungkook meletakkan jari telunjuknya dibibir Jin yang baru je nak mula bersyarah.

Jin pun menepis tangan Jungkook dari menodai bibir montoknya.

"kau jeles en aku reti ngorat awek. Haruki, nah." aku nak taip ni pun malas la, dengan penuh syahdu Jungkook menghulurkan bunga ros yang digigit tadi kepada Haruki.

matanya bagai abe husbando yang berada di dunia 2D.

Haruki pun menyambut dengan senyuman coronanya.

"terima kasih. sweetnya kau." Haruki jadi tersenyum sipu.

bagaikan jamet Jungkook ketawa.

geli geleman Jimin perati anak jeon sorang ni.

yang lain dah muntah kuningnya agaknya.


++++++

OHOIII SAYA KEMBALILILILILI

jadi kat sini haihhh sad news gais

aku rase ff ni aku akan bawa ke penghujung.

you know, setiap pertemuan harus ada perpisahan HIKKKKKKKKKKKKKKKKS

walaupun aku ngelat hehe tak buat banyak chapter hehe tapi aku takde idea weh *nangis dibucu bilik air*

itu jela setakat ni.

trimas and vote nya jangan dilupakan
(っ˘з(˘⌣˘ )

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now