author pov
"joheun achim!(good morning)" Aera dengan gembira yang terlajak gembiranya menyapa mereka bertujuh.
"joheun achim, Aera" hanya seorang dari mereka sahaja yang membalas sapaan Aera, iaitu Jin.
Aera mencebik, yang lain hanya tengok dia dengan muka tak ada perasaan.
"hmm macam tak syok je aku datang sini" drama melayu yang dilakonkan oleh Aera bermula.
"alaaa janganlah cebik, aku takuat" pujuk Hoseok yang baru sedar kehadiran Aera, tadi dia sedang fokus membaca buku.
makin panjang cebikkan Aera. "hmmm k."
'KENAPA SEMUA ORANG SENYAP JE NI?!' jerit Aera dalam hatinya.
Aera putus asa, dia terus blah meninggalkan tujuh orang jejaka kacak yang dok tenung dia.
"pehal kita buat dia macam tu?!" Jungkook mulai membentak. sebenarnya, dia diarahkan supaya zip mulut sahaja dengan Aera oleh hyung hyungnya.
"leklah. asal? kasihan?" Yoongi dengan jahatnya menanyakan soalan pada Jungkook yang dah masam mencuka.
"yelah! takkan suka kot eee" Jungkook makin masam mencuka.
"dah dahlah tu. aku ketuk kepala masing-masing dengan buku ni kang" Hoseok mulai menjadi penyelamat.
tanpa mereka bertujuh sedar, Aera telah pun mencuri-curi dengar perbualan mereka.
'apa yang dorang sembunyikan dari aku? apesal tiba-tiba dorang ignore aku?' desis hati Aera. dia agak kesal dan aneh.
Sabar jela dik.
*
*
*Aera pov
"URI SARANGI BULJANAN OH OH OH MA LOVE IS ON FIRE HUUU NOW BURN BABY BURN BULJANAN" aku memekak sambil loncat-loncat atas katil.
inilah aktiviti yang aku buat jika terlalu tertekan akan hal yang buat aku pening pale🌚
contohnya, mereka bertujuh tu🌚
GRRR STRES NI STRES.
"I WANT YOU STAY STAY STAY WITH ME"
"LALALALALALALALALALALALALALALA"
uyeoni aninikka DNA!
"ish kacaulah telefon ni! tiba-tiba je ada line pasaipa. hello?"
"kau kat mana sekarang? aku nak jumpa kau"
"siapa kau?"
"takkan benci aku sampai nombor aku pun kau padam. aku Kihyun lah"
hak alah.
mamat ni rupanya.
nyesal tak tengok siapa telefon aku.
"apa kau nak? aku jauh ni, tak boleh nak jumpa kau"
"emm kau masih marah aku ke? marah sangat-sangat?"
umm
marah sangat-sangat tu tak adalah *fikir* tapi marah biasa-biasa adalah.
"marah biasa je tapi tahap kemarahan aku ni tak adalah sampai kalah gunung berapi dia punya kepanasan tu"
YOU ARE READING
7 vampire S1 + S2 ➳ BTS (end)
Vampirodah tamat dah huehue . AMARAN!! CERITA INI ADA UNSUR UNSUR MENGARUT MINTAK AMPUN. JIKA ADA GENJALA MUNTAH MUNTAH, SAKIT MATA ATAU LOYA. PADAN MUKA. seorang gadis muda yang menulis novel seram telah pun kekeringan idea untuk menulis, jadi dia pergi k...