🎃 34 [END] 🎃

2.4K 219 34
                                    

author pov

"Aera! Aera??? eodiya?" Taehyung mencari Aera dibawah katil.

"bodoh tu simpanlah sikit. takkanlah dia duduk bawah tu." kata Namjoon sambil tayang muka toya.

sudah dekat setengah jam mereka tunggu dan cari Aera, tapi kelibat perempuan muda tu langsung tak kelihatan.

hati masing-masing rasa tak sedap gila bak hang.

"aku tak dapat kesan bau dia!" jerit Yoongi.

"sama."

"mana dia pergi? aku rasa tak sedap hati." kata Hoseok sambil mengelus dadanya.

"haih."

niga geuriwo neomu bogo sipeo
hwareul naeneun ni moseubjocha naneun
bonaegi sirheunde.

telefon seseorang berdering.

Yoongi bangun dari sofa lalu mengangkat kusyen yang terasa bergetar tiba-tiba.

rupanya, telefon Aera terselit disitu.

"d-dia tak bawa telefon?" tanya Jungkook sambil tunjuk telefon yang masih berdering.

masing-masing memandang wajah sesama sendiri.

"nak angkat ke?"

"BIAR AKU ANGKAT!" Taehyung berlari lalu mengangkat telefon itu lalu letak atas meja. "yeoboseyeo?????" dengan bersungguh-sungguh dia menjawab.

niga geuriwo bogo sipeo
geunyang niga nan neomuna bogo sipeo.

"KAN AKU CAKAP BODOH TU SIMPANLAH SIKIT! KAU TAK TEKAN LAGI NATANG HIJAU TU, MACAM MANA NAK JAWAB!" marah Namjoon.

ha marah leader tu.

"ah! ehehehehe."

Taehyung menyeret natang hijau itu.

"yeoboseyeo?"

dengan bijak Namjoon menekan pembesar suara pada telefon itu.

"yeoboseyeo. ini encik.. apehal pelik sangat nama ni... ini encik vampire ke?" kedengaran suara seorang perempuan didalam talian.

"err ya."

"ini adalah panggilan dari hospital besar seoul. saya ingin beritahu yang... cik Aera sedang tenat sekarang. saya harap, encik vampire boleh datang kesini untuk melihatnya sebab dia yang minta."(aku tatau dialog hospital lagumana, hentam je ni)

semua dah terkejut tahap babun.

"o-okey okey."

panggilan dimatikan.

"kenapa Aera pergi hospital?"

"Aera tenat?"

"Aera kenapa?"

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now