🎃 13 🎃

2.6K 250 3
                                    

Aera pov

aku duduk dibirai katil, aku hanya diam.

"nampaknya.. aku dah tak perlu pergi hospital lagi.. Hyerin pun dah boleh balik kerumahnya dan bukannya kesini hik.." aku monolog seorang diri.

kesah hape aku🌚

kat sini, budak bertujuh tu semua dah balik kerumah.

rindu juga kat dorang... sikitlah sikit🌚🔧

i'll search the universe~

telefon aku berdering. aku pun mengangkatnya.

"yeobeoseyeo"

"JINJJA?!"

"BUKU AKU SUDAH DITERBITKAN?!!"

"HOORAAGDJSIWKXOABXJAJ"

"TERIMA KASIH KERANA MEMBERITAHU AGAGAGAGAAGA"

"YA YA YA TERIMA KASIH SEKALI LAGI"

panggilla dimatikan.

"KYAAAAAAA BUKU 7 VAMPIRE SUDAH DITERBITKAN ASDFGHJKLAPEIZO" aku menggelupur atas katil.

"apa yang seronok sangat ni?" tiba-tiba sahaja ada satu suara ditelinga kiri aku.

"MAK!!" aku terjerit selepas menoleh ke sisi kiri.

"APA NI JIN!! HAK ALAH MUNCUL MACAM JEMBALANG HAK ALAHH TERKEJUT AKU TAHU TAK!?"

"HAHHAHA tengok nama ah. ni kenapa seronok sangat? kongsilah"

aku duduk lalu membetulkan sedikit rambut yang serabai akibat aku menggelupur sebentar tadi.

"buku 7 vampire tu telah diterbitkan!! wehh aku harap harap harap harapppp asgshkdla sangat peminat aku semua seronok membacanyaaa" aku berkata dengan girang, senyuman tak pernah lekang dari bibir.

"wahh tahniah"

"sebenarnyakan, aku nak berterima kasihhhhh sangat-sangat dekat kau sebab... kalau kau tak ceritakan pasal 7 vampire tu kan, aku takkan dapat idea untuk menaip tho!"

"hehe sama-sama. oh ya, kau tak ada rasa... tertanya-tanya ke untuk.. itu?"

aku tercengang. "itu? apa maksud kau?"

"umm tak apalah haha gurau je"

"oh hahaha" aku tergelak kekok.

*
*
*

aku melangkah masuk kedalam rumah budak bertujuh tu, saja nak datang sini sementara tak ada kerja.

masuk je dalam rumah ni, senyap sunyi. tak ada seorang pun ada kat dalam ni.

keluar mungkin.

"mana dorang ni..." aku mengusap pintu, berhabuk woi.

"bwa?"

"BWA BWA MAK!!" aku terus menekup wajah aku akibat terkejut. "Yoongi!! kau terkejutkan aku!!"

"kesah. apesal datang sini?" Yoongi pandang aku dari atas sampai bawah.

"saja. tak boleh ke"

"ada aku cakap tak boleh"

Haihhh

aku selalu kalah berbicara dengan si Yoongi ni.

Bila nak menang pun taktau la hiks.

"Yoongi, mana yang lain?"

"memburu"

"memburu? memburu apa?"

"m-maksud aku, d-dorang pergi... memburu b-burung"

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now